Participació CMIAT

El Consell Municipal de la Infància i l'Adolescència de Terrassa – CMIAT |  Escola l'Avet

El CMIAT és l’òrgan de participació infantil i juvenil de Terrassa i està format per infants i adolescents d’entre 10 i 14 anys. Representants provinents de diversos centres educatius i entitats de lleure de la ciutat, que es troben mensualment per debatre, expressar, opinar i aportar propostes de millora de la ciutat de Terrassa.

Com a òrgan participatiu que treballa per la millora i transformació del municipi, l’Alcalde i/o l’equip de govern els hi fa un encàrrec sobre un tema que necessita la seva opinió i propostes.

Objectius

• Potenciar i dinamitzar la participació d’infants i adolescents dins la ciutat.
  • Formar persones amb valors de democràcia i participació.
  • Donar a conèixer a la població adulta el seu punt de vista.
  • Permetre que infants i adolescents tinguin la possibilitat de manifestar i proposar com volen que sigui la seva ciutat.

Funcions

• Donar resposta a l’encàrrec que fa Alcaldia, durant la presentació oficial del CMIAT coincidint amb inici de cada curs escolar.
  • Assistir a trobades mensuals agrupades per districtes, durant al llarg del curs.
  • Debatre, parlar, recollir opinions i fer propostes sobre l’encàrrec fet per part d’Alcaldia i d’altres temes que els preocupa.
  • Fer arribar a l’equip de govern un informe que recull totes les idees, propostes i accions amb què han estat treballant durant totes les trobades.