LA PSICOMOTRICITAT A INFANTIL

A infantil la psicomotricitat és vivencial. Els nens i nenes viuen el joc de manera lliure i espontània, a través del seu cos i moviment. L’aula és idònia ja que és espaiosa amb elements que conviden al joc sensoriomotriu. Elements com colxonetes, figures geomètriques de goma espuma, robes, cèrcols, pilotes, escala i pont de fusta, barra d’equilibri, etc., animen als infants a fer i desfer segons el seu propi ritme: saltar, córrer, tombar-se, enfilar-se, amagar-se, construir, destruir, etc.

Les sessions de psicomotricitat estan estructurades en diferents parts que els infants ja han interioritzat com a rutina. Entren a l’aula, deixen les sabatilles a un costat de la sala, i s’asseuen amb rotllana com a moment de retrobament de grup i acollida. Es posen els mitjons antilliscants i es recorda la norma més important: el respecte vers els companys i el material. Aprenen a cuidar el seu cos i el dels altres.

Tot seguit, sempre hi ha alguna proposta l’objectiu del qual és despertar el cos, preparar-lo per l’acció i que serveixi de descàrrega emocional, com per exemple destruir una muralla de coixins, saltar a les colxonetes, joc de moviment amb els cèrcols, etc.

I a partir d’aquí, comença la part principal de la sessió i la que dura més. A la sala hi ha diferents materials o propostes que d’una manera atractiva i divertida animen als nens i nenes a explorar. És moment de saltar, girar, pujar, baixar, balancejar-se, fer equilibris… També és moment d’introduir altres materials que afavoreixin el joc simbòlic (robes, cordes, cèrcols, pilotes…).

Cinc minutets abans de finalitzar la sessió, un triangle musical  anticipa el final del temps de joc. Passat aquest temps comencem a recollir la sala. Per tancar la sessió, al mateix lloc on s’ha fet la rotllana inicial, parlem de tot allò que volem compartir referent al què hem viscut. La mestra ajuda a posar paraules a les accions, sentiments, conflictes… observats a la sala. D’aquesta manera ajudem als infants a organitzar el seu pensament per explicar-ho verbalment. També podem acabar la sessió fent una petita relaxació, o bé una construcció amb peces de fusta, o bé un dibuix que plasmi allò viscut.

Des de casa, us animem a viure la “psico” que tan agrada als vostres infants! Entreu al drive de la vostra promoció, i junts mireu les fotos d’algunes sessions que anem fent i penjant.

ESTER (mestra de psicomotricitat a I3 i I4) i CONXI (mestra de psicomotricitat a I5)

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>