A Infantil fem Art !

La proposta metodològica de visual i plàstica a infantil pretén accedir a diversos aprenentatges a través de l’art i diferents artistes que anem treballant al llarg del curs. La dinàmica d’aula consisteix en deixar als alumnes explorar i experimentar, sense interrompre processos interns. La importància recau en el procés, no en el resultat final. Sovint introduïm les sessions amb un conte relacionat amb l’artista al voltant del qual gira la proposta. L’objectiu òbviament no és que els alumnes s’aprenguin els artistes i coneguin les seves obres, l’objectiu és obrir la seva mirada a partir dels artistes més o menys coneguts al llarg de la història i visibilitzar les dones artistes. El joc, l’exploració i l’experimentació, amb materials interessants per a crear, són una part essencial de la dinàmica de l’aula. Al treballar amb mig grup és possible atendre tots els alumnes i conèixer la seva diversitat. Treballant d’aquesta manera no busquem un resultat, però això significa que aquest no pugui ser espectacular? Tot el contrari, més aviat significa que l’objectiu és gaudir de les experiències, proves i aprenentatges de les experimentacions. A l’aula els alumnes troben invitacions creatives, espais preparats amb els materials proposats per incitar-los a crear. Les invitacions per a crear solen ser senzilles, boniques, fàcils de muntar i atractives. L’objectiu és que l’infant noti que s’ha pensat en ell i que aquell moment és especial. Oferim un espai on crear lliurement, prendre decisions, sense interrupcions, amb materials diversos i basats en el joc, l’exploració i l’experimentació. Recordeu que entrant a la carpeta del Drive de Visual i Plàstica del vostre curs, podeu veure les imatges de tots els treballs i el dia a dia a l’aula d’artística dels vostres fills i filles.