Aualé

L’aualé és un joc d’estratègia d’origen africà, amb molta tradició arreu del món. Ès un membre de la gran família de jocs de mancala, que es juga tradicionalment al nord del golf de Guinea, des del Camerun fins al Senegal, amb petites variants locals. Aquest projecte ofereix la possibilitat de descobrir el joc com a mitjà d’apropament a altres cultures.

Des de fa més de 19 anys i  amb la col·laboració de la Direcció d’Esports per poder realitzar el campionat, l’ajuntament de Mataró ensenya a jugar al joc africà ‘aualé’ als infants de 6è de primària de les escoles de Mataró, on a través del joc treballen la interculturalitat.

La nostra escola participa en aquest projecte des de fa sis anys. Al llarg del curs practiquen dins de l’aula en les nostres rutines de matemàtiques on l’estratègia i l’agilitat de càlcul juguen un paper molt important. Però el que més agrada als nostres alumnes és la trobada a final de curs, amb les escoles de Mataró adscrites al projecte, juguem diverses partides, unes contra les altres.

Podeu trobar més informació a: