Serveis externs

CENTRE DE DESENVOLUPAMENT INFANTIL I ATENCIÓ PRECOÇ DEL MARESME – CDIAP

El CDIAP del Maresme és un servei de la xarxa pública d’atenció integrat en el Sistema Català de Serveis Socials de la Generalitat de Catalunya. Adreçat a atendre els infants de 0 a 6 anys de la comarca del Maresme que presenten algun tipus de trastorn, discapacitat, disfunció o disharmonia en el seu desenvolupament, o que es troben en situació de risc de patir-la.
L’objectiu del CDIAP és atendre les famílies preocupades per qualsevol aspecte del desenvolupament del seu fill. Es treballa per a poder prevenir, diagnosticar i tractar les dificultats que puguin presentar aquests infants i acollint i orientant les consultes dels pares.

SE Mataró: CRP, EAP, ELIC

El Servei Educatiu Maresme I està format per un equip multidisciplinar que dóna servei als centres educatius de la ciutat de Mataró. Els diferents serveis que l’integren, tot i mantenir les seves funcions específiques, col·laboren de manera coordinada als centres.

Els serveis educatius que intervenen en els centres d’aquesta zona educativa específica són:

• CRP (Centre de recursos pedagògics): equip que dóna suport a l’activitat pedagògica dels centres i a la tasca docent de mestres i professorat, especialment, en temes de formació permanent, de recursos pedagògics i de dinamització de projectes de centre i de la zona.
  • EAP (Equip d’assesorament i orientació psicopedagògic): equip que dóna suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació als alumnes que presenten necessitats educatives especials, així com a les seves famílies.
  • EAP: eap-mataro@xtec.cat (persona de referència al centre: Gerard Corbera (PSI), Ester Martos/Lourdes Matavera (FIS), Sandra Soriano (TS) )
  • ELIC (Equip d’assessorament i orientació en llengua, interculturalitat i cohesió social): que donen suport al professorat en l’atenció a la diversitat relacionada amb l’alumnat, especialment procedent de la immigració i/o amb l’alumnat amb risc d’exclusió social, en l’àmbit dels centres educatius i els plans educatius d’entorn.
    • ELIC: bjarju@xtec.cat (referent: Bintou Jarju)

Horari: Matins: de 8:30 a 14:00; Tardes: de 16:00 a 18:00.

CREDA, CREDV i CRETDIC

Són Serveis Educatius Específics que donen suport a l’activitat pedagògica dels centres, amb l’objectiu d’adequar l’actuació educativa a l’alumnat amb necessitats més específiques.

Els Serveis Educatius Específics que intervenen a Mataró són:

• CREDA: És el centre de Recursos Educatius per a alumnes amb Discapacitat Auditiva i alumnes amb trastorns greus del llenguatge i/o la comunicació. CREDA Maresme-Vallès Oriental. (Persona de referència: Anna Maria Rosa)
    • CREDV: És el Centre de Recursos Educatius per a alumnes amb ceguesa i Discapacitat Visual greu. (Persona de referència: Carol Ramos Alvarez)
    • CRETDIC: És el Centre de Recursos per a l’atenció Educativa a l’alumnat amb Trastorns greus del Desenvolupament I de la Conducta.