PROPOSTES D’EDUCACIÓ FÍSICA

Per a poder exercitar el vostre cos i mantenir-vos actius en espais reduïts us proposem una sèrie d’exercicis i activitats que podeu fer a casa.

Podeu marcar el ritme augmentant o disminuint la intensitat de les activitats. També és recomanable que feu els exercicis sota la vigilància d’un adult i, si voleu passar una bona estona, podeu demanar als vostres familiars que us acompanyin. Podeu triar les activitats a fer cada dia, no cal que les feu totes alhora.

ACTIVITAT 1

A tall d’escalfament i amb música més relaxada, ens desplacem com:

a) si tinguessin pressa

b) caminar calmats

c) caminar com un gegant

d) caminar com una ballarina

e) caminar com un nan

f) caminar com un gat

g) caminar com un cangur

h) caminar com un dinosaure

i) caminar al revés que una ballarina

ACTIVITAT 2

El ball de la bicicleta. Si us agrada ballar, podeu aprendre la següent coreografia:

ACTIVITAT 3

Tutorial de l’entrenador. Al següent vídeo, podeu seguir les indicacions del monitor per fer una mica d’entrenament.

(Penseu que no importa del tot qui surti al video i el que faci, l’important és que ho adapteu a les vostres capacitats físiques i que us ho passeu d’allò més bé!)

ACTIVITAT 4

Exercicis de ioga. Aprendre a relaxar-nos és molt important en aquests de confinament. Al següent vídeo podeu seguir les indicacions del monitor:

ACTIVITAT 5

Exercicis d’agilitat, coordinació i control corporal per suar una estona. Recordeu que vosaltres sou qui reguleu l’entrenament. Si esteu molt cansats baixeu la intensitat i aneu més tranquils. Recordeu realitzar totes les activitats amb la supervisió d’un adults. Al següent vídeo us proposem una sèrie d’exercicis que podeu anar variant per fer-los més divertits (els podeu realitzar cantant, ballant, escrivint números, dient noms d’animals, etc).

ACTIVITAT 6

Aquí teniu un altre vídeo de relaxació amb ioga i els animals del mar.

ACTIVITAT 7

Al següent vídeo us proposem un repte: podeu seguir els ritmes des d’una cadira? Es pot realitzar des del terra també…com estigueu més còmodes…també ho podeu seguir de peu i inventeu els passos dels peus, us atreviu?

ACTIVITAT 8

A continuació treballarem la fusió! Som-hi amb els estiraments, el ioga i l’anglès! Let’s go!

ACTIVITAT 9

Try to follow this dance! Intenta seguir aquest ball!

ACTIVITAT 10

Una altra coreografia per anar agafant més i més ritme a cada moviment que realitzem! Are you ready?

ACTIVITAT 11

Treballem el condicionament físic. Ja veureu que els exercicis que us proposem a continuació estan formulats i dissenyats per fer-ho en parelles. Vosaltres ho podeu fer amb els vostres familiars, o podeu buscar recursos com per exemple, una cadira, la paret,… Quan us col·loqueu al terra, podeu fer servir una estora, una tovallola, etc…, quelcom per evitar un contacte directe amb el terra. Us recomanem que feu els exercicis amb moderació i sense pressa. Val més que feu poques repeticions, però que estiguin ben executades.

ACTIVITAT 12

Treball de recerca esportiu. Podeu visitar diferents pàgines webs, per cercar vídeos o d’informació sobre els diferents esports que hem anat practicant aquest curs: handbol, bàsquet i voleibol. També podeu investigar informació sobre altres esports: futbol sala, tennis, bàdminton, hoquei, tennis de taula o Ping-Pong i el bèisbol.

Podeu fer un treball amb tot el recull d’informació i realitzar una presentació en Word o Power point a partir de les fotografies i vídeos que heu trobat.

També ho podeu fer amb els jocs que hem treballat: el Pitxi, el joc del Cementiri (o de Matar), el Mata-Conills,…,i altres jocs com poden ser el de Cordes, les Baldufes, les Bitlles, el joc de les Cues,… N’hi ha molts i molts jocs! Busca’ls i fes-ne un recull, amb una presentació en Word o Power Point!

ACTIVITAT 13

Agafa un full i dibuixa la pista de l’escola amb els diferents camps dels esports que tu vulguis remarcats en diferents colors.

ACTIVITAT 14

Proposa als teus familiars fer una competició sobre els noms de jugadores i jugadors de futbol, de bàsquet, d’hoquei, de ballarines o ballarins, de cantants, d’actors i d’actrius…, d’esportistes i del món de la expressió artística i corporal.

ACTIVITAT 15

Dissenya diferents circuits per la casa i fes una gimcana fent ziga-zaga, salt a peus junts, peu coixet, caminar cap endarrere, buscar pistes per casa per descobrir una paraula o un nom d’un conte o ciutat o país…; amb els ulls tapats, de puntes, de talons, d’exteriors o d’interiors,… . Podeu utilitzar el següent material: sabates, brics de llet, de sucs, ampolles d’aigua, xapes, taps, coixins, pinces d’estendre la roba, cubells, rotllos de paper higiènic, llibres, pots (millor que no siguin de vidre!), cadires, taules,…, Tambeu ho podeu fer disfressats amb roba que tingueu per casa (vostra o dels vostres familiars). Us deixem uns quants exemples:

ACTIVITAT 16

El Diari del Senyor Moviment. Què us sembla si ens doneu la vostra opinió i ens comenteu tot el que aneu practicant, la forma com ho exerciteu, amb qui practiqueu les activitats que us proposem, les dificultats que us heu trobat, les curiositats que aneu experimentant, les activitats que més heu repetit, quin esport i joc us agradaria practicar més,…; en definitiva, tot el que sentiu realitzant activitat física!.

Podeu fer vídeos i fotografies de tot el que feu. Inclús, si us animeu, podeu fer un muntatge ben xulo per ensenyar-ho, si voleu, als vostres companys i companyes quan tornem a l’escola.

Molts records! Àlex.