MATEMÀTIQUES, LLENGÜES I MEDI (del 14 al 17 d’abril)

Aquesta setmana us proposem fer les següents activitats:

ACTIVITAT 1: EXCURSIÓ VIRTUAL

SOM UN QUADRE!

Aquest matí m’he despertat d’un ensurt, he tingut un somni tan real… Voleu saber què passava? Doncs, mireu, estava somiant que em convertia amb un quadre d’una senyora molt seriosa mirant a l’infinit… No sé pas qui deu ser! Vosaltres ho sabeu?.

M’he assegut davant el mirall i he tractat de recordar i fer la mateixa postura…m’he fet una foto. “Doncs mira, m’ha agradat i he sortit bé. La penjo al blog de l’escola”.

Clic, clic, clic….em comencen a saltar missatges. Els meus companys i companyes s’han engrescat i començo a veure fotos de quadres i a sota dels quadres  unes preguntes : Qui sóc? Com es diu el  quadre?…

Aquests dies he sentit que molts museus han obert les seves sales per fer visites virtuals.

N’hi ha molts, des dels més propers als més llunyans. I si els remeno?

MIREU !!! Feu clic als enllaços següents per entrar-hi. (recordeu, és una excursió virtual i estem investigant) :

Li demano a la família si m’ ajuden a formar un quadre entre tots (també n’hi ha d’inviduals)…estan encantats i surt una foto genial.

VOSALTRES HO SABRÍEU FER ?

ACTIVITAT

• Busqueu un quadre (amb l’ajuda dels links que us hem deixat abans).
  • Contesteu a les preguntes següents sobre el quadre: Qui sóc? Com es diu el quadre? Qui és l’autor? De quina època és ? A quin museu es troba ? Com es diu el museu on està?
  • Reproduïu-lo en una foto individualment o amb la família.
  • PENGEU-LA al classroom. Farem un àlbum genial!!!

Aquí us deixo un exemple de les fotos que es poden fer:

@aprendiendojuntos6                                            @aprendiendojuntos6

ACTIVITAT 2 : QUÈ ESTÀ PASSANT?

• Observa les imatges i contesta a les preguntes:

1. Per què penseu que els animals estan ocupant l’espai on fins ara estava l’humà? Ho havíeu vist alguna vegada? Quan? (Reflexiona la resposta).

2. Quines conseqüències per als animals poden comportar que el confinament s’allargui?

• Si coneixeu altres llocs on hagi passat el mateix, compartiu-lo amb nosaltres.

• Contesta a les preguntes següents.

3. Penseu que el fet d’aturar el món (les fàbriques parades, les botigues amb serveis mínims, les escoles…) pot influir en la contaminació atmosfèrica? Per què? Argumenteu la vostra resposta.

4. Busqueu un mapa mundi (de la part del món que més us interessi) on es pugui veure el contrast de la contaminació.

(Podeu buscar un mapa de l’any passat al mes de març i un d’aquest any 2020. O podeu buscar un mapa del mes de febrer d’aquest any i un altre del mes de març, quan va començar el confinament, i comparar-los.)

ACTIVITAT 3: RECOMENDAR UN LIBRO (en castellano)

Seguramente estos días estáis leyendo mucho. Nos gustaría que nos hicierais una recomendación. Pensad que tenéis que animarnos para que leamos vuestro libro. ¿Seréis capaces de convencernos?

Pautas para redactar la recomendación:

ACTIVITAT 4: MATEMÀTIQUES

– UNS ENIGMES MATEMÀTICS, QUI ELS RESOLDRÀ?

Per anar animant el cervell aquest dies …..ENIGMES! Els sabreu resoldre???

Heu d’entrar al següent enllaç i resoldre’ls en un document word, en un foli…On us vagi millor.

Enllaç: http://senyorenigma.blogspot.com/search/label/Matem%C3%A0gia (Resoldre les dues primeres pàgines que són 6 enigmes).

ACTIVITAT DE VALORS

Segurament, a causa de la situació que estem tenint, esteu descobrint noves emocions, sensacions, pensaments… A nosaltres també ens passa, no us penseu que només és a vosaltres. Per aquest motiu, us proposem que comencem a pensar en les coses positives que està tenint aquest confinament.

Com ho farem?

• Heu d’agafar una llibreta, un document word… ha de ser el vostre espai, aquell document on podeu escriure i expressar tot allò que penseu.
  • Farem un diari, podeu explicar el que vulgueu, però hi ha una consigna: al final del dia haureu d’ESCRIURE 3 COSES POSITIVES que us hagin passat durant aquell dia.
  • Lògicament, no us obliguem a compartir els vostres pensaments i reflexions, això és voluntari, el que sí que ens haureu de presentar i compartir són aquestes 3 coses positives que escriureu al final del dia.

RELIGIÓ: (només els alumnes que han triat aquesta opció)

A continuació us proposo unes activitats per realitzar durant aquestes setmanes, recordeu que el termini d’entrega és el 28/04/2020.

• Primer: visualitzarem un vídeo (l’adreça que us deixo a continuació)

En acabar el vídeo us proposarà unes activitats per realitzar online.

• Segon: contestarem les següents preguntes en un document de word i m’ho envieu a la meva adreça de correu electrònic

mgranado@escolamartamatavendrell.cat

Trobem Déu en l’art

1. Escriu els tres elements que consideris més representats en l’art cristià. Raona’n els motius.

2. Explica amb les teves paraules perquè és important la música per a les persones.

3. Explica quines són les funcions de l’art cristià.

4. Anomena els tipus d’art religiós que hi pot haver i posa’n un exemple de cada un.

5. Cerca a la Bíblia el text següent: Sal 23. Qui és l’autor d’aquest salm?

6. Completa d’oració següent:

Al llarg de la història moltes persones han utilitzat l’ ______________ i la _____________  com a expressió de la seva  experiència de ___________ .

7. Escriu com creu que es representa Jesús actualment. Busca alguna imatge actual.

Qualsevol dubte em podeu enviar un correu, espero que estigueu be.

Petons per a tothom!!