MATEMÀTIQUES, LLENGÜES I MEDI (del 23 al 27 de març)

Bon dia noies i nois de 5è,

Com va tot? Com esteu? Totes les i els mestres de l’escola esperem que estigueu bé. Segurament alguns esteu angoixats i preocupats per la situació que estem vivint.

Us animem a realitzar unes activitats que us anirem proposant.

La primera activitat us ajudarà a organitzar-vos i planificar el dia a dia, fent-vos un horari amb activitats variades. Us enviem un model horari que us pot servir de guia.

Llengua catalana.

Us deixem el següent enllaç on podeu triar diferents texts per realitzar activitats de comprensió lectora:

Per treballar l’expressió escrita podeu fer les següents activitats:

1.Escriu un diari del confinament d’aquesta setmana:

Què fas cada dia? Com ho fas per passar el temps? A què jugues? Què llegeixes? Què menges? Veus les notícies? Com està afectant la situació a la teva família? Què opines de la situació?

2. Fes una graella i classifica les següents paraules segons si són concretes o abstractes: joguina – solidaritat – termòmetre – guerra – rosella – sang – amor – forquilla – fe – llibreria.

CONCRETES ABSTRACTES

3. Completa aquestes taules amb cinc noms en cada columna:

INDIVIDUALS               COL·LECTIUS           PROPIS           COMUNS

4. Separa les paraules per síl·labes i encercla tots els diftongs:

Babau:                                                               guant:

Ciència:                                                             deures:

Museu:                                                              violeta:

Cofoi:                                                                 llauna:

Diari:                                                                 idea:

5. Forma el femení dels següents noms:

Noi:                                                                    oncle:

Mestre:                                                             alcalde:

Amic:                                                                 gall:

Advocat:                                                           actor:

Psiquiatre:                                                       cavall:

6. Escriu els sinònims de les següents paraules:

Dialogar:                                                          resplendent:

Petit:                                                                valent:

Gran:                                                               engañar:

Costipat:                                                         pujar:

Destruir:                                                         estora:

Lengua castellana.

Os proponemos que redacteis un texto de unas diez líneas (aproximadamente) narrando cómo estáis viviendo la nueva y diferente situación mundial que no nos permite ir al colegio.

Matemàtiques.

1. Calcula les següents operacions:

34,55                    5,873                     84,75

x1,8                      x412                     x50,4

2. Realitza aquestes operacions:

32.586                         258,697

68.587                         182,560                    369,57

+ 10.236                         + 68,507                  – 185,96

3. Fes aquestes divisions amb la seva prova:

89.560 : 28                          9.425 : 25                            56,563: 12                                89, 15 : 7

4. Resol els següents problemes

a) El meu germà té 1.068€. Jo tinc 345€ ,menys que ell. Quants diners tenim entre tots dos?

b) Un ós formiguer por menjar 30.000 formigues en un dia. Quantes se’n pot menjar en un any?

c) Cinc amics van de viatge. De primer van amb un tren i després amb avió. Un bitllet de tren val 30€ i un d’avió 125€. Quants diners es gasten en total?

d) La Laura tenia 50€ i ha comprat uns bolígrafs que valen 3€ cadascun. Quants bolígrafs ha pogut comprar com a màxim? Quants diners li han sobrat?

e) Volem buidar un dipòsit de 680 litres amb recipients de 15 litres. Quants recipients necessitarem com a mínim per buidar-lo del tot?

També podeu practicar el vostre càlcul mental en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/calc_men/jclic.js/index.html

Coneixement del Medi Natural.

Explica la feina que vas fer a classe sobre la recerca d’informació dels animals invertebrats: components del grup, títol del treball, característiques, alimentació, reproducció, habitat i la bibliografia (d’on vas treure la informació).

Coneixement del Medi Social.

Elabora una línia del temps i col·loca les següents etapes històriques : Prehistòria, Edat Antiga, Edat Mitjana, Edat Moderna i Edat Contemporània.

Per exemple:

Educació en Valors.

Podeu visualitzar els següents documentals: