MATEMÀTIQUES, LLENGÜES I MEDI (del 14 al 17 d’abril)

Estimades Famílies, després de desconnectar uns dies del tema deures, perquè suposadament estàvem amb el període de vacances de Setmana Santa, tornem a reprendre les classes a partir del bloc. Us proposem per aquesta setmana activitats de les diferents àrees, per anar fent cadascú al seu ritme.

Recordeu llegir diàriament durant 30 minuts, també podeu practicar la lectura en veu alta i repartir les activitats durant tots els dies de la setmana.

Quan les tingueu acabades ens les podeu retornar al correu per tal de veure com treballeu.

Cuideu-vos molt i cuideu als pares, segur que no ho diuen, però necessiten les vostres abraçades i els vostres petons.

Una abraçada molt forta!

Estela i Dolors

CATALÀ:

En aquests enllaços trobareu dues lectures, només heu de contestar les preguntes i enviar el formulari .

https://docs.google.com/forms/d/1yQ1Djlry5rNOrY0rXfCw243auR-msC9fTAAahk9YXCI/edit

https://docs.google.com/forms/d/1kgq1BWlWqNSRBF4T2TZgcWkb827XLLipPQDfGbj0zCI/prefill

Perquè continueu llegint cada dia una estoneta, us compartim un enllaç amb 17 lectures molt divertides:

http://www.edu365.cat/primaria/catala/lectures/index.html

Activitats

1- Escriu una frase amb cada grup de paraules.

fulla / arbre / riu

________________________________________________________

serra   /  volcà / cim

________________________________________________________

llac   /   muntanya   /  castell

________________________________________________________

2- Redacta canviant les paraules ressaltades per altres que indiquen un tamany més petit.

Anna viu en una casa prop del bosc. Pels matins, escolta cantar els

ocells des de la seva finestra.  Sempre esmorza un got de suc, i 

llet amb galetes. Li agrada jugar amb el seu gos

3-Escriu el que fan a cada imatge (recorda utilitzar un verb).

4- Uneix amb fletxes i forma frases. Després, escriu les frases completes.

El jardiner                            juga a la pilota

Les flors                              neteja el jardí

Arnau                                  van de viatge juntes

Les amigues                       són de color vermell

  • ______________________________________________
  • ______________________________________________
  • ______________________________________________
  • ______________________________________________

5- Ordena les paraules i escriu correctament les frases.

metge     El     cura     malalt      el

_________________________________________________________________

a     casa        s´ha      quedar       de      Tothom

_________________________________________________________________

nens      nenes        i     Els   treballem      des     de      casa

_________________________________________________________________

6- Uneix paraules de la mateixa família, després col·loca-les a  la graella.

mariner                                                                                     florista

floristeria                                 mar                                            marítim

florit                                        flor                                              floral

marí                                                                                          marea

mar

             flor
 

 

 

 

 

 

Per tal de treballar la r i la rr podeu anar a :

https://recursosxtreballar.blogspot.com/2014/11/ortografia-r-i-rr.html?m=0

hi ha tres jocs que us ajudaran a recordar el que vam treballar a classe.

7- Encercla de color vermell les paraules que contenguin r, de blau les que tinguin rr ; i escriu-les  on correspongui.

8- Completa.

S’escriu amb majúscula:

A l´inici d´ una __________________

Després de  _________________  i _________________  i seguit.

Quan escrivim el  _______________ propi d´alguna persona, animal o cosa. 

Ara llegeix  i completa:

___oltes  vegades, jugava amb el  ___erard. ___empre anavem amb les bicis al riu ___bre. ___ns banyavem al riu, i després menjavem un entrepà de xoriço. ___n dia, vam conèixer un mosso d’esquadra que li deien ___luís. 

9- Completa les frases amb les paraules següents.

   vermell       ràpida     punxada          alt                feliç

    • El cotxe és de color ___________________
    • La motocicleta és molt _________________
    • La pilota de Pau está _________________
    • El germà de Antoni és molt __________________
    • La Marina està molt ___________ quan juga amb els seus pares.

10- Marca de vermell si hi ha un animal, persona o cosa (Singular)  i de blau si hi ha molts (Plural).

           actor        arbres        bruixot       nens           hòmens        veí  

    llibre         cavalls        cotxes          bicicleta mestre        casa   edifici          llapis       cadira         pissarra     ordinador  taula

Singular Plural
 

 

 

 

 

 

 

 11- Marca amb color  verd les paraules escrites en masculí i de color groc les paraules en femení.

gos             gata            arbre          cadira         lluna      sol

llapis   pissarra   cotxe  got       cullera        ocell

         plat   taronja    núvol   serp      nau aigua 

Masculí Femení
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12- Dictat

Prepara’t aquest dictat i digues als pares que te’l dictin, desprès corregeix-lo tu i marca les paraules que t’has equivocat.

        1. Ha arribat un carregament d’arròs.                                       
        2. El record se li havia esborrat de la memòria.
        3. Les rodes de la carrossa són de ferro.
        4. La duresa de la seva cara em recorda una fera.           
        5. Té moltes rareses: tan aviat riu com plora.                                         
        6. En Roger i la Raquel retallen paper de diari.
        7. Recorda agafar la roba, el barret i el  raspall de dents.
        8. La rata i el ratolí corren pel soterrani de la casa.

CASTELLANO:

En estos enlaces encontraréis dos lecturas, solo tenéis que contestar las preguntas y enviar el formulario.

https://docs.google.com/forms/d/1IAaG75e3oCtfG_STh9sfigdcTGUQ7EVrV6m0qkWHnSI/prefill

https://docs.google.com/forms/d/1GspS_X3SbrWOn337fLIYDKMr6fcZglooZ9YTgpSFpNM/edit

En este otro enlace tenéis una recopilación de actividades, juegos y reglas de ortografía castellana

http://www.edu365.cat/primaria/castella/ortografiate/index.html

 – ACTIVIDADES

1.- Coloca la sílaba, que está en negrita, que corresponda en cada palabra.

ga    gue güe    gui güi go   gu

ci………ña ………pardo ……….irnalda ……..sano
pin………no …….cela ……..rro ……..tita
á……..la  ……rra a……..a ………nda

2.- Clasifica las palabras siguientes y añade una palabra más a cada grupo.

Gorra      cigüeña     pingüino      gasolina       guante      guitarra      guepardo

ga: ………………………. …………………………….
gue: …………………….. …………………………….
gui: ……………………… …………………………….
go: ………………………. …………………………….
gu: ………………………. …………………………….
güe: …………………….. …………………………….
güi: ……………………… …………………………….

3.- Completa los siguientes nombres de persona con g o con gu.

…….illermo Rodri……o A….apito
Covadon….a An….ustias Á…..eda

 4.- Contesta. En las palabras antigüedad, piragüista, lengüeta y paragüero, ¿cómo se escribe la u para que suene?

…………………………………………………………………………………………………………………….

 5.- Completa este texto con las sílabas ga, gue, gui, go, gu, güe o güi.

Como Mario siempre quiere aprender al__ nuevo ha practicado pira__smo, sabe tocar la __tarra, jue__ al tenis y practica deportes de a__a, ha fotografiado a las ci__ñas de su pueblo y, a veces, se fabrica sus propios ju__tes. ¡Mario nunca se aburre!

6.-Clasifica las siguientes palabras.

fugaz    juguete   aguijón goloso     vergüenza cigarra pingüino   águila

   guirnalda  bigote      manguera canguro  agujero    paragüero

ga: …………………………………………………………………………..

gue: ………………………………………………………………………….

gui: …………………………………………………………………………..

go: ……………………………………………………………………………

gu: ……………………………………………………………………………

güe: …………………………………………………………………………

güi:………………………………………………………………

7.- Clasifica estos verbos.

pintar     beber salir  navegar  coser     escribir amar leer

bailar       reír crear  dividir  correr      partir crecer

 Terminado en –ar Terminado en -er Terminado en -ir
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.- Localiza los infinitivos del texto y clasifícalos.

A Ignacio le encanta vivir en el campo. Allí puede observar a los animales y recoger hojas secas.

Terminado en -ar:……………………………………………………………………………..

Terminado en -er:……………………………………………………………………………..

Terminado en -ir:……………………………………………………………………………..

 9.-Subraya los verbos de las siguientes oraciones.

Celia mira la hora en su reloj. Fernando paró el cronómetro
El reloj de Mercedes marca las siete. Julio compró un despertador para su hermana.
Los relojes nos indican la hora. Las personas puntuales llegan a tiempo.
La Tierra da la vuelta al Sol en 365 días. Hoy no ha sonado mi despertador.

10.- Escribe el infinitivo de los siguientes verbos.

  •   pintamos:……………………………….
  •   beberé:………………………………….
  •   salías:…………………………………….
  •   navegaréis:…………………………….
  •   cose:……………………………………….
  •   escribiste:……………………………….

11.-  Dictado

Prepara este dictado y después pide a tus padres que te lo dicten.

Cuando hayas acabado corrígelo y marca las palabras que no estén bien. Fíjate sobretodo en las palabras que tienen g, gue, gui, güe, güi. 

MEDI:

Si teniu ganes de jugar amb el món i descobrir tots els continents, aquí us deixem un enllaç de “Jocs geogràfics”.

https://world-geography-games.com/es/index.html 

MATEMÀTIQUES:

A l’enllaç “Tablas de multiplicar” podreu practicar les taules de multiplicar. Pots escollir la taula de multiplicar que vulguis per estudiar o repassar-la.

Us compartim  l’enllaç:

TAULES DE MULTIPLICAR

Problemes de dues operacions

Els passos per resoldre un problema són les següents:

             1r.-  Comprendre l’enunciat i la pregunta que es planteja.

              2n.- Pensar quines operacions s’han de realitzar.

              3r.-  Realitzar les operacions.

              4t.-  Comprovar que la resposta és correcta.

1.- Resol els problemes següents i escriu-ne la solució.

  •   En un quiosc reben 275 periòdics. Al matí en venen 135 i  al vespre en venen 65. Quants de periòdics li queden per vendre? 
Dades Primera operació Segona operació

 Solució:_____________________________

  •   En un autobús viatgen 68 persones. A  la primera parada, baixen 19 persones i, a la segona, en pugen 13. Quantes persones continuen a l’autobús?
Dades Primera operació Segona operació

 Solució:_____________________________

Les taules de multiplicar

·         Una multiplicació és una suma de sumands iguals.

             8 x 3 =  8 + 8 + 8 =  24

·         Els termes de la multiplicació són  els factors i el producte.

1.-Relaciona cada suma amb la multiplicació corresponent. 

2  + 2  + 2   9  + 9     5 + 5 + 5 + 5     7 + 7 + 7 + 7 + 7
             
7  x 5 2  x 3 5  x 4 9  x 2

 2.-Completa la taula.

    2 x 4   3 x 1   4 x 5   5 x 3   6 x 2   7 x 5   8 x 6   9 x 7
Factors                
Producte                
  1. Calcula.
8  x 5 =   7  x 6 =   7   x 8 =      2 x 5 =               
3  x 4 =   2  x 8 =   2   x 9 =   9  x 7 =  
6  x 9 =   3  x 7 =   3   x 5 =   5  x 6 =  
2  x 7 = 8  x 4 =   8   x 6 =   7  x 7 =  
5  x 10 =   6  x 5 =   6   x 8 =    4  x 10 =  
7  x 3 =   5  x 3 =   5   x 5 =   9  x 5 =  
4  x 6 =   4  x 2 =   4   x 9 =   6  x 0 =  
9  x 2 =   9  x 6 =   9   x 3 =   4  x 8 =  
7  x 9 =   8  x 3 =   8   x 9 =   2  x 4 =  
4  x 7 =   3  x 9 =   3   x 6 =   9  x 9 =  

Multiplicacions sense portar

Per multiplicar un nombre de més d’una xifra per un altre d’una xifra,  es

 multipliquen primer les unitats, després les desenes… del primer nombre pel

 segon nombre.

  1.     Col·loca els nombres i calcula.
442   x 2  3.231   x 3
 

 

 
8.202   x 4 1.232   x 3 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

710   x 5  601   x 6 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.301  x 3  5.443  x 2
 

 

 

 

 

 

Doble i triple

Per calcular el doble d’un nombre, es multiplica el nombre per 2.

Per calcular el triple d’un nombre, es multiplica el nombre per 3.

1.- Calcula.

El doble de 3 3 x 2 = El triple de 6  
El doble de 2   El triple de 8  
El doble de 5   El triple de 9  
El doble de 7   El triple de 7  
El doble de 9   El triple de 5  
El doble de 6   El triple de 4  

2.- Llegeix, resol i escriu-ne la solució.

 L’Agnès té, a la granja, 7 vaques i el doble de porcs que de vaques. Quants  porcs té?

 

 

 

Solució:____________________ 

L’Àlex té 23 anys i el seu pare en té el triple. Quants d’anys té el pare de l’Alex?

 

 

Solució:_____________________

 L’Elies té 213 € i el seu germà en té el triple. Quants d’euros té el germà de l’Elies?

 

 

 

  Solució:____________________

En un teatre van vendre ahir 34 entrades i avui  n’han venut el doble. Quantes entrades s’han venut avui?

 

 

 

Solució:____________________

Problemes de dues operacions

Abans de resoldre un problema:

    Llegeix l’enunciat  amb atenció.

    Pensa si has de fer una o més operacions.

     Escriu quines operacions has de fer.

1.-Llegeix, resol i escriu la solució.

  •   En un bar es preparen 125 entrepans al matí i 196 entrepans al vespre  cada dia. Quants d’entrepans es preparen en 5 dies?
Dades Primera operació Segona operació

 Solució:_____________________________

 

  •   A la biblioteca del col·legi, hi ha 6 prestatgeries i en cada prestatgeria hi ha 75 llibres. Si s’han prestat 73 llibres, quants de llibres queden a la biblioteca?
Dades Primera operació Segona operació

 Solució:_____________________________

Enigmes matemàtics

Per últim us proposem uns enigmes per tal de que penseu una estona i trobeu la solució.

______________________________                                     ______________________________      

 _______________________________                                             ____________________________

RELIGIÓ: (només els alumnes que han triat aquesta opció)

https://www.youtube.com/watch?v=hxkYs7t-uEU

Visualitzar el vídeo de youtube “Me llamo paz” (conte sobre la guerra), un cop visualitzat fer un escrit explicant com t’has sentit, si et sents identificat i si trobes relació amb el que està passant ara. Si vols pots afegir al text algun dibuix on expressis els teus sentiments.

Envia el document word a la meva adreça de correu electrònic:

mgranado@escolamartamatavendrell.cat 

Un petó molt gran per a tothom!!

4 comentaris

    1. Susana Ortega Autor de l'article

      Bon dia,

      L’enllaç a les taules de multiplicar ja funciona. D’altra banda, podeu enviar els exercicis que realitzeu al mail de la tutora de la classe en format word o fent una foto de la llibreta. Les activitats que es fan a través del formulari Google ja ens arriben directament quan les finalitzeu.Una abraçada!

  1. Alicia Fresnedoso

    Bon dia ,
    Us sugereixo que com que no tothom tenim bona cobertura telefónica, ens puguessiu enviar els deures per correu electrónic en un word, d’aquesta manera els nens poden treballar autónomament ,el poden omplir i reenviar als mestres. De la manera que vosaltres ho penjeu no es pot escriure i els nens de tercer no poden copiar-ho tot en un word des del ordinador.
    Teniu que tenir en compte que aquests nens no tenen el costum de treballar amb un dispositiu electrónic i ara de cop no podeu pretendre que ni ho facin ells ni nosaltres els pares tinguem el temps per copiar les preguntes en un word perquè ells puguin fer els deures, tots en tenim de feina propia.
    Moltes gràcies

  2. Ana

    Hola! Seria molt més fàcil si ens poguessiu enviar els exercicis en format word als mails així podriem responder directament al full.

    Moltes gràcies.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>