Estimades Famílies, després de desconnectar uns dies del tema deures, perquè suposadament estàvem amb el període de vacances de Setmana Santa, tornem a reprendre les classes a partir del bloc. Us proposem per aquesta setmana activitats de les diferents àrees, per anar fent cadascú al seu ritme.
Recordeu llegir diàriament durant 30 minuts, també podeu practicar la lectura en veu alta i repartir les activitats durant tots els dies de la setmana.
Quan les tingueu acabades ens les podeu retornar al correu per tal de veure com treballeu.
Cuideu-vos molt i cuideu als pares, segur que no ho diuen, però necessiten les vostres abraçades i els vostres petons.
Una abraçada molt forta!
Estela i Dolors
CATALÀ:
En aquests enllaços trobareu dues lectures, només heu de contestar les preguntes i enviar el formulari .
https://docs.google.com/forms/d/1yQ1Djlry5rNOrY0rXfCw243auR-msC9fTAAahk9YXCI/edit
https://docs.google.com/forms/d/1kgq1BWlWqNSRBF4T2TZgcWkb827XLLipPQDfGbj0zCI/prefill
Perquè continueu llegint cada dia una estoneta, us compartim un enllaç amb 17 lectures molt divertides:
http://www.edu365.cat/primaria/catala/lectures/index.html
Activitats
1- Escriu una frase amb cada grup de paraules.
fulla / arbre / riu
________________________________________________________
serra / volcà / cim
________________________________________________________
llac / muntanya / castell
________________________________________________________
2- Redacta canviant les paraules ressaltades per altres que indiquen un tamany més petit.
Anna viu en una casa prop del bosc. Pels matins, escolta cantar els
ocells des de la seva finestra. Sempre esmorza un got de suc, i
llet amb galetes. Li agrada jugar amb el seu gos.
3-Escriu el que fan a cada imatge (recorda utilitzar un verb).
4- Uneix amb fletxes i forma frases. Després, escriu les frases completes.
El jardiner juga a la pilota
Les flors neteja el jardí
Arnau van de viatge juntes
Les amigues són de color vermell
- ______________________________________________
- ______________________________________________
- ______________________________________________
- ______________________________________________
5- Ordena les paraules i escriu correctament les frases.
metge El cura malalt el
_________________________________________________________________
a casa s´ha quedar de Tothom
_________________________________________________________________
nens nenes i Els treballem des de casa
_________________________________________________________________
6- Uneix paraules de la mateixa família, després col·loca-les a la graella.
mariner florista
floristeria mar marítim
florit flor floral
marí marea
mar |
flor |
|
Per tal de treballar la r i la rr podeu anar a :
https://recursosxtreballar.blogspot.com/2014/11/ortografia-r-i-rr.html?m=0
hi ha tres jocs que us ajudaran a recordar el que vam treballar a classe.
7- Encercla de color vermell les paraules que contenguin r, de blau les que tinguin rr ; i escriu-les on correspongui.
8- Completa.
S’escriu amb majúscula:
A l´inici d´ una __________________
Després de _________________ i _________________ i seguit.
Quan escrivim el _______________ propi d´alguna persona, animal o cosa.
Ara llegeix i completa:
___oltes vegades, jugava amb el ___erard. ___empre anavem amb les bicis al riu ___bre. ___ns banyavem al riu, i després menjavem un entrepà de xoriço. ___n dia, vam conèixer un mosso d’esquadra que li deien ___luís.
9- Completa les frases amb les paraules següents.
vermell ràpida punxada alt feliç
-
- El cotxe és de color ___________________
-
- La motocicleta és molt _________________
-
- La pilota de Pau está _________________
-
- El germà de Antoni és molt __________________
-
- La Marina està molt ___________ quan juga amb els seus pares.
10- Marca de vermell si hi ha un animal, persona o cosa (Singular) i de blau si hi ha molts (Plural).
actor arbres bruixot nens hòmens veí
llibre cavalls cotxes bicicleta mestre casa edifici llapis cadira pissarra ordinador taula
Singular | Plural |
|
11- Marca amb color verd les paraules escrites en masculí i de color groc les paraules en femení.
gos gata arbre cadira lluna sol
llapis pissarra cotxe got cullera ocell
plat taronja núvol serp nau aigua
Masculí | Femení |
|
|
12- Dictat
Prepara’t aquest dictat i digues als pares que te’l dictin, desprès corregeix-lo tu i marca les paraules que t’has equivocat.
-
-
-
- Ha arribat un carregament d’arròs.
- El record se li havia esborrat de la memòria.
- Les rodes de la carrossa són de ferro.
- La duresa de la seva cara em recorda una fera.
- Té moltes rareses: tan aviat riu com plora.
- En Roger i la Raquel retallen paper de diari.
- Recorda agafar la roba, el barret i el raspall de dents.
- La rata i el ratolí corren pel soterrani de la casa.
-
-
CASTELLANO:
En estos enlaces encontraréis dos lecturas, solo tenéis que contestar las preguntas y enviar el formulario.
https://docs.google.com/forms/d/1IAaG75e3oCtfG_STh9sfigdcTGUQ7EVrV6m0qkWHnSI/prefill
https://docs.google.com/forms/d/1GspS_X3SbrWOn337fLIYDKMr6fcZglooZ9YTgpSFpNM/edit
En este otro enlace tenéis una recopilación de actividades, juegos y reglas de ortografía castellana
http://www.edu365.cat/primaria/castella/ortografiate/index.html
– ACTIVIDADES
1.- Coloca la sílaba, que está en negrita, que corresponda en cada palabra.
ga gue güe gui güi go gu
ci………ña | ………pardo | ……….irnalda | ……..sano |
pin………no | …….cela | ……..rro | ……..tita |
á……..la | ……rra | a……..a | ………nda |
2.- Clasifica las palabras siguientes y añade una palabra más a cada grupo.
Gorra cigüeña pingüino gasolina guante guitarra guepardo
ga: ………………………. | ……………………………. |
gue: …………………….. | ……………………………. |
gui: ……………………… | ……………………………. |
go: ………………………. | ……………………………. |
gu: ………………………. | ……………………………. |
güe: …………………….. | ……………………………. |
güi: ……………………… | ……………………………. |
3.- Completa los siguientes nombres de persona con g o con gu.
…….illermo | Rodri……o | A….apito |
Covadon….a | An….ustias | Á…..eda |
4.- Contesta. En las palabras antigüedad, piragüista, lengüeta y paragüero, ¿cómo se escribe la u para que suene?
…………………………………………………………………………………………………………………….
5.- Completa este texto con las sílabas ga, gue, gui, go, gu, güe o güi.
Como Mario siempre quiere aprender al__ nuevo ha practicado pira__smo, sabe tocar la __tarra, jue__ al tenis y practica deportes de a__a, ha fotografiado a las ci__ñas de su pueblo y, a veces, se fabrica sus propios ju__tes. ¡Mario nunca se aburre!
6.-Clasifica las siguientes palabras.
fugaz juguete aguijón goloso vergüenza cigarra pingüino águila
guirnalda bigote manguera canguro agujero paragüero
ga: …………………………………………………………………………..
gue: ………………………………………………………………………….
gui: …………………………………………………………………………..
go: ……………………………………………………………………………
gu: ……………………………………………………………………………
güe: …………………………………………………………………………
güi:………………………………………………………………
7.- Clasifica estos verbos.
pintar beber salir navegar coser escribir amar leer
bailar reír crear dividir correr partir crecer
Terminado en –ar | Terminado en -er | Terminado en -ir |
|
|
8.- Localiza los infinitivos del texto y clasifícalos.
A Ignacio le encanta vivir en el campo. Allí puede observar a los animales y recoger hojas secas.
Terminado en -ar:……………………………………………………………………………..
Terminado en -er:……………………………………………………………………………..
Terminado en -ir:……………………………………………………………………………..
9.-Subraya los verbos de las siguientes oraciones.
Celia mira la hora en su reloj. | Fernando paró el cronómetro |
El reloj de Mercedes marca las siete. | Julio compró un despertador para su hermana. |
Los relojes nos indican la hora. | Las personas puntuales llegan a tiempo. |
La Tierra da la vuelta al Sol en 365 días. | Hoy no ha sonado mi despertador. |
10.- Escribe el infinitivo de los siguientes verbos.
- pintamos:……………………………….
- beberé:………………………………….
- salías:…………………………………….
- navegaréis:…………………………….
- cose:……………………………………….
- escribiste:……………………………….
11.- Dictado
Prepara este dictado y después pide a tus padres que te lo dicten.
Cuando hayas acabado corrígelo y marca las palabras que no estén bien. Fíjate sobretodo en las palabras que tienen g, gue, gui, güe, güi.
MEDI:
Si teniu ganes de jugar amb el món i descobrir tots els continents, aquí us deixem un enllaç de “Jocs geogràfics”.
https://world-geography-games.com/es/index.html
MATEMÀTIQUES:
A l’enllaç “Tablas de multiplicar” podreu practicar les taules de multiplicar. Pots escollir la taula de multiplicar que vulguis per estudiar o repassar-la.
Us compartim l’enllaç:
Problemes de dues operacions
Els passos per resoldre un problema són les següents:
1r.- Comprendre l’enunciat i la pregunta que es planteja. 2n.- Pensar quines operacions s’han de realitzar. 3r.- Realitzar les operacions. 4t.- Comprovar que la resposta és correcta. |
1.- Resol els problemes següents i escriu-ne la solució.
- En un quiosc reben 275 periòdics. Al matí en venen 135 i al vespre en venen 65. Quants de periòdics li queden per vendre?
Dades | Primera operació | Segona operació |
Solució:_____________________________
- En un autobús viatgen 68 persones. A la primera parada, baixen 19 persones i, a la segona, en pugen 13. Quantes persones continuen a l’autobús?
Dades | Primera operació | Segona operació |
Solució:_____________________________
Les taules de multiplicar
· Una multiplicació és una suma de sumands iguals.
8 x 3 = 8 + 8 + 8 = 24 · Els termes de la multiplicació són els factors i el producte. |
1.-Relaciona cada suma amb la multiplicació corresponent.
2 + 2 + 2 | 9 + 9 | 5 + 5 + 5 + 5 | 7 + 7 + 7 + 7 + 7 | |||
7 x 5 | 2 x 3 | 5 x 4 | 9 x 2 |
2.-Completa la taula.
2 x 4 | 3 x 1 | 4 x 5 | 5 x 3 | 6 x 2 | 7 x 5 | 8 x 6 | 9 x 7 | |
Factors | ||||||||
Producte |
- Calcula.
8 x 5 = | 7 x 6 = | 7 x 8 = | 2 x 5 = | ||||
3 x 4 = | 2 x 8 = | 2 x 9 = | 9 x 7 = | ||||
6 x 9 = | 3 x 7 = | 3 x 5 = | 5 x 6 = | ||||
2 x 7 = | 8 x 4 = | 8 x 6 = | 7 x 7 = | ||||
5 x 10 = | 6 x 5 = | 6 x 8 = | 4 x 10 = | ||||
7 x 3 = | 5 x 3 = | 5 x 5 = | 9 x 5 = | ||||
4 x 6 = | 4 x 2 = | 4 x 9 = | 6 x 0 = | ||||
9 x 2 = | 9 x 6 = | 9 x 3 = | 4 x 8 = | ||||
7 x 9 = | 8 x 3 = | 8 x 9 = | 2 x 4 = | ||||
4 x 7 = | 3 x 9 = | 3 x 6 = | 9 x 9 = |
Multiplicacions sense portar
Per multiplicar un nombre de més d’una xifra per un altre d’una xifra, es
multipliquen primer les unitats, després les desenes… del primer nombre pel segon nombre. |
- Col·loca els nombres i calcula.
442 x 2 | 3.231 x 3 |
|
|
8.202 x 4 | 1.232 x 3 |
|
|
710 x 5 | 601 x 6 |
|
|
9.301 x 3 | 5.443 x 2 |
|
|
Doble i triple
Per calcular el doble d’un nombre, es multiplica el nombre per 2.
Per calcular el triple d’un nombre, es multiplica el nombre per 3. |
1.- Calcula.
El doble de 3 | 3 x 2 = | El triple de 6 | |
El doble de 2 | El triple de 8 | ||
El doble de 5 | El triple de 9 | ||
El doble de 7 | El triple de 7 | ||
El doble de 9 | El triple de 5 | ||
El doble de 6 | El triple de 4 |
2.- Llegeix, resol i escriu-ne la solució.
L’Agnès té, a la granja, 7 vaques i el doble de porcs que de vaques. Quants porcs té?
Solució:____________________ |
L’Àlex té 23 anys i el seu pare en té el triple. Quants d’anys té el pare de l’Alex?
Solució:_____________________ |
L’Elies té 213 € i el seu germà en té el triple. Quants d’euros té el germà de l’Elies?
Solució:____________________ |
En un teatre van vendre ahir 34 entrades i avui n’han venut el doble. Quantes entrades s’han venut avui?
Solució:____________________ |
Problemes de dues operacions
Abans de resoldre un problema:
● Llegeix l’enunciat amb atenció. ● Pensa si has de fer una o més operacions. ● Escriu quines operacions has de fer. |
1.-Llegeix, resol i escriu la solució.
- En un bar es preparen 125 entrepans al matí i 196 entrepans al vespre cada dia. Quants d’entrepans es preparen en 5 dies?
Dades | Primera operació | Segona operació |
Solució:_____________________________
- A la biblioteca del col·legi, hi ha 6 prestatgeries i en cada prestatgeria hi ha 75 llibres. Si s’han prestat 73 llibres, quants de llibres queden a la biblioteca?
Dades | Primera operació | Segona operació |
Solució:_____________________________
Enigmes matemàtics
Per últim us proposem uns enigmes per tal de que penseu una estona i trobeu la solució.
______________________________ ______________________________
_______________________________ ____________________________
RELIGIÓ: (només els alumnes que han triat aquesta opció)
https://www.youtube.com/watch?v=hxkYs7t-uEU
Visualitzar el vídeo de youtube “Me llamo paz” (conte sobre la guerra), un cop visualitzat fer un escrit explicant com t’has sentit, si et sents identificat i si trobes relació amb el que està passant ara. Si vols pots afegir al text algun dibuix on expressis els teus sentiments.
Envia el document word a la meva adreça de correu electrònic:
mgranado@escolamartamatavendrell.cat
Un petó molt gran per a tothom!!
Bon dia,
tenim uns dubtes:
-Com us enviem els exercicis de mates, català i castellà ??
-Aquest enllaç https://www.tablasdemultiplicar.com/ , no funciona bé.
Bon dia,
L’enllaç a les taules de multiplicar ja funciona. D’altra banda, podeu enviar els exercicis que realitzeu al mail de la tutora de la classe en format word o fent una foto de la llibreta. Les activitats que es fan a través del formulari Google ja ens arriben directament quan les finalitzeu.Una abraçada!
Bon dia ,
Us sugereixo que com que no tothom tenim bona cobertura telefónica, ens puguessiu enviar els deures per correu electrónic en un word, d’aquesta manera els nens poden treballar autónomament ,el poden omplir i reenviar als mestres. De la manera que vosaltres ho penjeu no es pot escriure i els nens de tercer no poden copiar-ho tot en un word des del ordinador.
Teniu que tenir en compte que aquests nens no tenen el costum de treballar amb un dispositiu electrónic i ara de cop no podeu pretendre que ni ho facin ells ni nosaltres els pares tinguem el temps per copiar les preguntes en un word perquè ells puguin fer els deures, tots en tenim de feina propia.
Moltes gràcies
Hola! Seria molt més fàcil si ens poguessiu enviar els exercicis en format word als mails així podriem responder directament al full.
Moltes gràcies.