QUÈ S’HA DE FER QUAN SURT UN POSITIU?

Benvolguda família,

L’objectiu d’aquest missatge és fer-vos uns aclariments en relació als dubtes que pugueu tenir sobre la detecció de casos positius a la classe del/la vostre/a fill/a i la manera de procedir:

– Si el cas ha estat detectat per vosaltres a partir de la realització d’un test d’antígens, haureu de comunicar ràpidament a Salut que el vostre fill/a té un resultat positiu en Covid-19. Heu de tenir present que per tal de poder activar el protocol i informar als possibles contactes de la classe, el resultat positiu ha de ser necessàriament validat per Salut.

Podreu comunicar-ho a través de diferents canals:

1642359776-5fe8-comunicacio-positiu.jpg

Paral.lelament, si així ho considereu, és recomanable que informeu del cas a les famílies del grup-classe i els contactes estrets per tal que en siguin coneixedors i puguin prendre les decisions que creguin més adients al cas.

– Quan el cas positiu és informat a Salut, l’escola rep la validació de les dades i és quan el cas té la consideració de confirmat. El protocol no es pot activar fins que el centre escolar no rebi la confirmació del cas positiu des de Salut.

– L’activació del protocol consisteix en què les famílies del grup de convivència estable on s’ha detectat el cas rebeu un missatge per Dinantia on s’adjunta una carta del Departament d’Educació amb les següents indicacions a seguir:

* Als contactes de l’escola amb un positiu confirmat se us prescriurà una recepta electrònica vinculada a la TSI del vostre fill/a per tal que es faci un TAR (test antígens ràpid). Podreu adreçar-vos a una de les farmàcies adherides on se us facilitarà un.

* Els alumnes poden assistir a classe mentre es fa la gestió i s’està a l’espera del resultat. Si el resultat de la prova és positiu s’ha de comunicar ràpidament a Salut i l’alumne s’ha de confinar 7 dies.

* El confinament del grup de convivència estable només es farà en el cas que hi hagi 5 o més casos positius confirmats en un període de temps de 7 dies.

* Els alumnes que hagin passat la Covid-19 en els darrers 3 mesos no cal que es facin cap prova i poden continuar anant al centre educatiu amb normalitat, ja que es consideren immunitzats.