PROPOSTA D’ACTIVITATS (del 30 de març al 3 d’abril)

Benvolgudes famílies,

Us descrivim les activitats que els nens i nenes poden fer aquesta setmana:

 

ACTIVITATS PER FER AL MATÍ:

    • Cantar i ballar la cançó de la felicitat per començar el dia amb alegria. 

 

    • Cantar i ballar la cançó de la masovera per a repassar els dies de la setmana.

Tot seguit mirar el calendari, situar el mes que estem, el dia que som i l’estació de l’any. També poden escriure la data en un full o pissarreta en lletra de pal i/o lligada. (per exemple DILLUNS, 30 DE MARÇ DE 2020).

    • Mirar per la finestra el temps que fa, podem posar la següent cançó tot cantant-la i ballant-la:

Després podeu fer un dibuix del temps que fa (en un full o pissarreta) i escriure-ho a sota: per exemple, si fa sol dibuixem un sol i a sota escrivim “sol”).

A més a més, al final de la setmana podem fer el recompte de quants dies ha fet de sol, pluja, vent, etc.

 

ACTIVITATS DE LECTOESCRIPTURA:

    • Escriure i llegir el nom dels companys/es de classe.
    • Fer una llista de paraules relacionades amb el projecte “els planetes”. Per exemple: Big-bang, gravetat, Terra, astronauta, etc.
    • Confegir paraules:

Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/paraule4/jclic.js/index.html. Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.

    • Escoltar, llegir i escriure.

Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/paraule2/jclic.js/index.html Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.

    • LLegir les fitxes de lectura després fer una llista d’aquelles paraules que recordem. A continuació us podeu descarregar les fitxes:

FITXES DE LECTURA

    • Mirar el següent vídeo de les vocals en lletra lligada:

Tot seguit, han de practicar l’escriptura les següents vocals en lletra lligada:

També podeu començar a practicar la “a” i la “o”.                   

         

Ho podeu fer amb retoladors, colors, pintura, farina, sal, etc. També es poden resseguir les lletres amb llegums, pasta, cereals, pedretes …

LLENGUATGE MATEMÀTIC

    • Buscar per casa i classificar objectes que tinguin forma de cub, piràmide, cilindre i esfera.
    • Inventar problemes d’addició (suma) i/o sostracció (resta) i representar-los en un dibuix.
    • Ordenar els nombres, comptar i sumar.

Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/matesinf/jclic.js/index.html. Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.

    • Realitzar les activitats dels diferents conceptes matemàtics:  lògica, numeració, mesura i geometria.

Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/aval_mat/jclic.js/index.html. Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.

    • Escriure els números de l’1 al 9. Ho poden fer amb retoladors, colors, pintura, amb farina, sal, etc. També poden resseguir els números amb llegums, pasta, cereals, pedretes …

 

 

LLENGUATGE ORAL

  • Dita del mes d’abril:

Podeu explicar als nens/es que ha començat el mes d’abril i fer una conversa de les coses que passen durant aquest mes (si hi ha l’aniversari d’algun amic o familiar, que serà la pasqua, que els padrins porten la mona als seus fillols,…). Després els podeu dir que recitin la dita següent: 

 

Els podeu explicar que és molt important que a l’abril plogui perquè les plantes es puguin fer molt grans i després les puguem collir per a menjar-les.

Els podeu animar a que s’aprenguin la dita de memòria.

 

LES NOSTRES EMOCIONS

A casa podeu seguir amb el treball iniciat a l’aula sobre les emocions,doncs us pot ajudar molt durant aquests dies.

A continuació us deixem el vídeo del conte “El monstre de colors”:

Podeu parlar amb els/les nens/es de les diferents emocions que poden sentir: alegria, calma, tristesa, ràbia, por i amor.

Podeu dibuixar els sis monstres i pintar-los dels diferents colors de les emocions. Els nens/es poden tenir el monstre de colors que ells escullin penjat a un lloc visible de casa (a la nevera, al menjador, a la seva habitació,…) en funció de com se sentin en cada moment. El podran anar canviant al llarg del dia. És important que els pregunteu com se senten i perquè, si ells/es ho poden verbalitzar se sentiran millor.

Podeu parlar amb els/les nens/es de les diferents emocions que poden sentir: alegria, calma, tristesa, ràbia, por i amor.

 

Podeu dibuixar els sis monstres i pintar-los dels diferents colors de les emocions. Els nens/es poden tenir el monstre de colors que ells escullin penjat a un lloc visible de casa (a la nevera, al menjador, a la seva habitació,…) en funció de com se sentin en cada moment. El podran anar canviant al llarg del dia. És important que els pregunteu com se senten i perquè, doncs si ells/es ho poden verbalitzar se sentiran millor.

 

PLÀSTICA

Us proposem dir-li als nens i nenes que facin memòria i recordin les plantes que tenim a l’hort de l’escola. Després poden un dibuix ben bonic.

INFORMÀTICA

Escriure amb el programa Word els noms dels nens i les nenes de la classe.

ANGLÈS

Poden repassar els números en anglès del 1 al 20 i poden cantar la següent cançó que ja coneixen:

Recordar els dies de la setmana i els mesos de l’any amb les següents cançons i finalment poden escriure la data en anglès en un foli com feiem a classe (Monday, 30th April 2020):

Mirar per la finestra el temps que fa:

Rentar-se les mans és molt important, i poden cantar la següent cançó mentre se les renten:

 

PSICOMOTRICITAT

Per passar una estona divertida podeu fer a casa alguns jocs divertits molt semblants als que fèiem a les sessions de psicomotricitat A continuació us presentem alguns exemples per poder fer en família:

    • l’1, 2, 3 pica-paret. També podeu jugar fent l’imitació de diferents animals (serp, cocodril, ocell, papallona…). A continuació podeu veure un exemple: 

    • Color color: Podeu posar música a la televisió o al mòbil i ballar. Un membre de la família ha d’aturar la música i dir un color. La resta de jugadors/es han de tocar un objecte del color indicat. Podeu anar canviant la persona que dirigeix el joc.
    • Encerta el número: per fer aquest joc us heu de posar per parelles. un ha de pensar un nombre de l’1 al 5, i l’altre l’ha d’intentar esbrinar. Si no ho encerta, ha de pagar una penyora, com per exemple, fer la croqueta pel terra, fer una tombarella al llit o sofà, fer 10 salts…. que siguin coses divertides.
    • El joc de les diferències: per parelles un dels dos adopta una postura, l’altre se’l mira i es gira. Quan es torna a girar ha d’esbrinar quin canvi de postura ha fet el seu company. Després es canvien els rols.
    • Circuit cec: Heu de fer una filera amb diferents objectes com (ampolles, envasos…) i memoritzar la posició dels objectes. Després, us heu de tapar els ulls amb una samarreta, un mocador…, i  heu d’intentar reproduir el circuit sense xocar amb cap obstacle.
    • A més a més, podeu utilitzar recursos online com per exemple vídeos de just dance kids o de zumba kids que a continuació us proposem

    • A mode de relaxació també teniu diferents opcions: us proposem posar música relaxant i fer un massatge relaxant a una altra persona amb una pilota o qualsevol altre objecte . També podeu animar-vos a fer els següents exercicis de ioga:

 

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>