Benvolgudes famílies,
Us descrivim les activitats que els nens i nenes poden fer aquesta setmana:
ACTIVITATS PER FER AL MATÍ:
-
- Cantar i ballar la cançó de la felicitat per començar el dia amb alegria.
-
- Cantar i ballar la cançó de la masovera per a repassar els dies de la setmana.
Tot seguit mirar el calendari, situar el mes que estem, el dia que som i l’estació de l’any. També poden escriure la data en un full o pissarreta en lletra de pal i/o lligada. (per exemple DILLUNS, 30 DE MARÇ DE 2020).
-
- Mirar per la finestra el temps que fa, podem posar la següent cançó tot cantant-la i ballant-la:
Després podeu fer un dibuix del temps que fa (en un full o pissarreta) i escriure-ho a sota: per exemple, si fa sol dibuixem un sol i a sota escrivim “sol”).
A més a més, al final de la setmana podem fer el recompte de quants dies ha fet de sol, pluja, vent, etc.
ACTIVITATS DE LECTOESCRIPTURA:
-
- Escriure i llegir el nom dels companys/es de classe.
- Fer una llista de paraules relacionades amb el projecte “els planetes”. Per exemple: Big-bang, gravetat, Terra, astronauta, etc.
- Confegir paraules:
Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/paraule4/jclic.js/index.html. Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.
-
- Escoltar, llegir i escriure.
Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/paraule2/jclic.js/index.html Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.
-
- LLegir les fitxes de lectura després fer una llista d’aquelles paraules que recordem. A continuació us podeu descarregar les fitxes:
-
- Mirar el següent vídeo de les vocals en lletra lligada:
Tot seguit, han de practicar l’escriptura les següents vocals en lletra lligada:
També podeu començar a practicar la “a” i la “o”.
Ho podeu fer amb retoladors, colors, pintura, farina, sal, etc. També es poden resseguir les lletres amb llegums, pasta, cereals, pedretes …
LLENGUATGE MATEMÀTIC
-
- Buscar per casa i classificar objectes que tinguin forma de cub, piràmide, cilindre i esfera.
- Inventar problemes d’addició (suma) i/o sostracció (resta) i representar-los en un dibuix.
- Ordenar els nombres, comptar i sumar.
Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/matesinf/jclic.js/index.html. Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.
-
- Realitzar les activitats dels diferents conceptes matemàtics: lògica, numeració, mesura i geometria.
Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/aval_mat/jclic.js/index.html. Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.
-
- Escriure els números de l’1 al 9. Ho poden fer amb retoladors, colors, pintura, amb farina, sal, etc. També poden resseguir els números amb llegums, pasta, cereals, pedretes …
LLENGUATGE ORAL
- Dita del mes d’abril:
Podeu explicar als nens/es que ha començat el mes d’abril i fer una conversa de les coses que passen durant aquest mes (si hi ha l’aniversari d’algun amic o familiar, que serà la pasqua, que els padrins porten la mona als seus fillols,…). Després els podeu dir que recitin la dita següent:
Els podeu explicar que és molt important que a l’abril plogui perquè les plantes es puguin fer molt grans i després les puguem collir per a menjar-les.
Els podeu animar a que s’aprenguin la dita de memòria.
LES NOSTRES EMOCIONS
A casa podeu seguir amb el treball iniciat a l’aula sobre les emocions,doncs us pot ajudar molt durant aquests dies.
A continuació us deixem el vídeo del conte “El monstre de colors”:
Podeu parlar amb els/les nens/es de les diferents emocions que poden sentir: alegria, calma, tristesa, ràbia, por i amor.
Podeu dibuixar els sis monstres i pintar-los dels diferents colors de les emocions. Els nens/es poden tenir el monstre de colors que ells escullin penjat a un lloc visible de casa (a la nevera, al menjador, a la seva habitació,…) en funció de com se sentin en cada moment. El podran anar canviant al llarg del dia. És important que els pregunteu com se senten i perquè, si ells/es ho poden verbalitzar se sentiran millor.
Podeu parlar amb els/les nens/es de les diferents emocions que poden sentir: alegria, calma, tristesa, ràbia, por i amor.
Podeu dibuixar els sis monstres i pintar-los dels diferents colors de les emocions. Els nens/es poden tenir el monstre de colors que ells escullin penjat a un lloc visible de casa (a la nevera, al menjador, a la seva habitació,…) en funció de com se sentin en cada moment. El podran anar canviant al llarg del dia. És important que els pregunteu com se senten i perquè, doncs si ells/es ho poden verbalitzar se sentiran millor.
PLÀSTICA
Us proposem dir-li als nens i nenes que facin memòria i recordin les plantes que tenim a l’hort de l’escola. Després poden un dibuix ben bonic.
INFORMÀTICA
Escriure amb el programa Word els noms dels nens i les nenes de la classe.
ANGLÈS
Poden repassar els números en anglès del 1 al 20 i poden cantar la següent cançó que ja coneixen:
Recordar els dies de la setmana i els mesos de l’any amb les següents cançons i finalment poden escriure la data en anglès en un foli com feiem a classe (Monday, 30th April 2020):
Mirar per la finestra el temps que fa:
Rentar-se les mans és molt important, i poden cantar la següent cançó mentre se les renten:
PSICOMOTRICITAT
Per passar una estona divertida podeu fer a casa alguns jocs divertits molt semblants als que fèiem a les sessions de psicomotricitat A continuació us presentem alguns exemples per poder fer en família:
-
- l’1, 2, 3 pica-paret. També podeu jugar fent l’imitació de diferents animals (serp, cocodril, ocell, papallona…). A continuació podeu veure un exemple:
-
- Color color: Podeu posar música a la televisió o al mòbil i ballar. Un membre de la família ha d’aturar la música i dir un color. La resta de jugadors/es han de tocar un objecte del color indicat. Podeu anar canviant la persona que dirigeix el joc.
- Encerta el número: per fer aquest joc us heu de posar per parelles. un ha de pensar un nombre de l’1 al 5, i l’altre l’ha d’intentar esbrinar. Si no ho encerta, ha de pagar una penyora, com per exemple, fer la croqueta pel terra, fer una tombarella al llit o sofà, fer 10 salts…. que siguin coses divertides.
- El joc de les diferències: per parelles un dels dos adopta una postura, l’altre se’l mira i es gira. Quan es torna a girar ha d’esbrinar quin canvi de postura ha fet el seu company. Després es canvien els rols.
- Circuit cec: Heu de fer una filera amb diferents objectes com (ampolles, envasos…) i memoritzar la posició dels objectes. Després, us heu de tapar els ulls amb una samarreta, un mocador…, i heu d’intentar reproduir el circuit sense xocar amb cap obstacle.
- A més a més, podeu utilitzar recursos online com per exemple vídeos de just dance kids o de zumba kids que a continuació us proposem
-
- A mode de relaxació també teniu diferents opcions: us proposem posar música relaxant i fer un massatge relaxant a una altra persona amb una pilota o qualsevol altre objecte . També podeu animar-vos a fer els següents exercicis de ioga:
Muchas gracias nos ponemos manos a la obra !