PROPOSTA D’ACTIVITATS (del 23 al 27 de març)

Benvolgudes famílies,

Degut a la situació actual us fem arribar un seguit de recomanacions i activitats per a poder treballar des de casa amb els vostres fills/es. Tot i que en aquesta etapa primerenca les propostes d’activitats tenen un caràcter multidisciplinar, a través del bloc anirem incorporant activitats diverses perquè les pugueu anar fent.

ACTIVITATS PER REALITZAR SOBRE PAPER:

• Escriure el nom i cognom en lletra lligada i/o de pal.
    • Escriure la data llarga en lletra lligada i/o de pal:

DILLUNS, 30 DE MARÇ DE 2020

Dilluns, 30 de març de 2020

PROJECTE “ELS PLANETES”:

Obriu el següent enllaç des del vostre ordinador, tablet o mòbil. Els/les alumnes han d’anar realitzant les diverses activitats que es plantegen:

LLENGUATGE MATEMÀTIC:

• Activitats de lògica, espai-temps i numeració:

Obriu el següent enllaç des del vostre ordinador, tauleta o mòbil. Els/les alumnes han d’anar realitzant les diverses activitats del nivell 2 que es plantegen:

ACTIVITATS DE LECTURA:

• Llegiu les fitxes de lectura que us podeu descarregar en el següent enllaç: FITXES DE LECTURA
    • Obriu el següent enllaç des del vostre ordinador, tauleta o mòbil. Els/les alumnes han d’anar realitzant les diverses activitats dels diferents nivells que es plantegen:

LLENGUATGE ORAL:

• Poema “ LA PRIMAVERA”:

*Expliqueu als nens/es que la primavera ja ha arribat. Feu una conversa de les coses que passen al nostre entorn amb l’arribada de la primavera. Després, reciteu-los el següent poema per tal que els vostres fills/es se l’aprenguin de memòria:

“Et diré un secret molt fi,

la primavera és aquí,

ha cantat una cançó

i ha florit el teu balcó.”

Així mateix, us proposem un seguit d’hàbits i rutines que serviran als vostres fills/es per continuar reforçant tot el que han anat treballant fins ara a l’escola:

• Vestir-se sols/es: posar i treure el pijama, els pantalons, els mitjons, les sabates…
    • Reforçar l’hàbit de rentar-se les mans
    • Ajudar a parar i desparar taula.
    • Ajudar a preparar els àpats.
    • Ajudar a estendre la roba.
    • Fer el llit i endreçar l’habitació.

El joc és un recurs educatiu a través del qual es poden treballar nombrosos conceptes. Per això us proposem practicar amb ells/es activitats com per exemple:

• Retallar lletres de revistes o diaris i compondre paraules relacionades amb el projecte d’aula.
    • Escriure textos senzills com endevinalles o rodolins.
    • Escriure un e-mail, whatsApp o carta a algun company/a de classe.
    • Inventar, dibuixar i escriure el nostre conte. El podem gravar amb vídeo i enviar a la família.
    • Fer sèries de tres elements amb objectes quotidians (botons, pasta, colors, ninos, etc.)
    • Llegir cada dia (amb lletra de pal).
    • Saber trobar els personatges d’un conte, els animals, els vehicles, els personatges bons i dolents … i escriure-ho
    • Jugar a dibuixar i esbrinar números i lletres a l’esquena.
    • Resoldre problemes senzills de suma i resta (nombres de l’1 al 9 i de resultat d’una sola xifra).
    • Comptar fins a 10  endavant i endarrere.
    • Buscar paraules que comencin, acabin o tinguin una lletra en concret.
    • Buscar una recepta i cuinar-la tot aprofitant per treballar la quantitat, els colors, les barreges i altres conceptes matemàtics.
    • Inventar-se un joc amb material reciclat.
    • Jugar al joc del penjat.
    • Escollir una cançó i mimar-la fent-ne la coreografia.
    • Fer massatges, respirar i relaxar-se.
    • Dir de memòria els noms dels nens i nenes de classe i escriure’ls.
    • Situar-nos en el calendari (dia de la setmana, número, mes de l’any).
    • Elaborar un diari on podeu escriure alguna cosa del vostre dia a dia.
    • Fer un retrat dels membres de la família (amb colors, retoladors, pintura).
    • Fer un collage amb retalls de revistes.
    • Fer pasta de sal i crear una escultura.

També podeu fer les següents activitats en família i passar una estona divertida:

També poden veure els dibuixos animats similars al Peppa Pig en anglès o “The triplets” (les tres bessones en anglès).

Per fer tasques de psicomotricitat fina senzilles i divertides us proposem fer aquests jocs amb materials que normalment tenim per casa:

Finalment, compartim amb tots vosaltres un vídeo de youtube on trobareu 15 idees per fer jocs divertits i treballar la psicomotricitat fina amb materials com llegums, ampolles, palets de fusta, safates de la carn…