Benvolgudes famílies,
Us descrivim les activitats que els nens i nenes poden fer aquesta setmana:
ACTIVITATS PER FER AL MATÍ:
-
- Escoltar la cançó dels dies de la setmana:
Després, podeu dir als nens i nenes que recitin els dies de la setmana (dilluns, dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge).
Tot seguit mirar el calendari, situar-nos en el dia que som i practicar l’escriptura de la data en un full o pissarreta (per exemple DILLUNS 30 DE MARÇ).
-
- Mirar per la finestra el temps que fa, podem posar la següent cançó tot cantant-la i ballant-la:
Després podeu fer un dibuix del temps que fa (en un full o pissarreta) i escriure-ho a sota: per exemple, si fa sol dibuixem un sol i a sota escrivim “sol”).
ACTIVITATS DE LECTOESCRIPTURA:
- Les vocals:
Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/vocals2/jclic.js/index.html. Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.
També poden practicar l’escriptura dels noms de les nenes i nens de la classe.
LLENGUATGE MATEMÀTIC
- Sèries geomètriques:
Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/seriesg/jclic.js/index.html. Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.
- Els números:
Després de mirar el següent vídeo, els alumnes poden practicar l’escriptura dels números del 0 al 6. (recordeu fer-ho amb la direccionalitat correcta, tal i com podeu veure en el model).
Després poden provar d’escriure’ls utilitzant diferents suports: en un plat amb farina, en una pissarra, en una llibreta, en un full,…
LLENGUATGE ORAL:
- Dita “ABRIL”:
Podeu explicar als nens/es que ha començat el mes d’abril i fer una conversa de les coses que passen durant aquest mes (si hi ha l’aniversari d’algun amic o familiar, que serà la pasqua, que els padrins porten la mona als seus fillols,…). Després els podeu dir que recitin la dita següent:
Els podeu explicar que és molt important que a l’abril plogui perquè les plantes es puguin fer molt grans i després les puguem collir per a menjar-les.
Els podeu animar a que s’aprenguin la dita de memòria.
PLÀSTICA:
Us proposem dir-li als nens i nenes que facin memòria i recordin les plantes que tenim a l’hort de l’escola. Després poden un dibuix ben bonic.
INFORMÀTICA
- Podeu escriure amb el programa Word els noms dels nens i les nenes de la classe.
- També us recomanem un enllaç per descarregar-vos el programa Gcompris, on trobareu més de 150 activitats educatives d’alta qualitat per a nens i nenes. http://gcompris.net/download/qt/windows/gcompris-qt-0.97-win64-gcc.exe
ANGLÈS
Al següent vídeo podeu veure una aventura del Cheeky monkey per treballar les parts del cos:
També us convidem a ballar i cantar la cançó “Head,shoulders, knees and toes”.
Podeu seguir repassant les parts del cos amb el joc del Simon says:
També podeu mirar el temps que fa i practicar el vocabulari en anglès:
Recordeu que és molt important rentar-se les mans. A continuació us deixem un vídeo on podeu cantar la cançó Wash your hands:
MÚSICA
Aprofitem que s’apropa l’època de pasqua per ensenyar-vos la cançó de la mona:
LES NOSTRES EMOCIONS
A casa podeu seguir amb el treball iniciat a l’aula sobre les emocions,doncs us pot ajudar molt durant aquests dies.
A continuació us deixem el vídeo del conte “El monstre de colors”:
Podeu parlar amb els/les nens/es de les diferents emocions que poden sentir: alegria, calma, tristesa, ràbia, por i amor.
Podeu dibuixar els sis monstres i pintar-los dels diferents colors de les emocions. Els nens/es poden tenir el monstre de colors que ells escullin penjat a un lloc visible de casa (a la nevera, al menjador, a la seva habitació,…) en funció de com se sentin en cada moment. El podran anar canviant al llarg del dia. És important que els pregunteu com se senten i perquè, doncs si ells/es ho poden verbalitzar se sentiran millor.
PSICOMOTRICITAT:
Per passar una estona divertida podeu fer a casa alguns jocs divertits molt semblants als que fèiem a les sessions de psicomotricitat A continuació us presentem alguns exemples per poder fer en família:
-
- l’1, 2, 3 pica-paret. També podeu jugar fent l’imitació de diferents animals (serp, cocodril, ocell, papallona…). A continuació podeu veure un exemple:
-
- Color color: Podeu posar música a la televisió o al mòbil i ballar. Un membre de la família ha d’aturar la música i dir un color. La resta de jugadors/es han de tocar un objecte del color indicat. Podeu anar canviant la persona que dirigeix el joc.
- Circuit cec: Heu de fer una filera amb diferents objectes com (ampolles, envasos…) i memoritzar la posició dels objectes. Després, us heu de tapar els ulls amb una samarreta, un mocador…, i heu d’intentar reproduir el circuit sense xocar amb cap obstacle.
- A més a més, podeu utilitzar recursos online com per exemple vídeos de just dance kids o de zumba kids que a continuació us proposem
-
- A mode de relaxació també teniu diferents opcions: us proposem posar música relaxant i fer un massatge relaxant a una altra persona amb una pilota o qualsevol altre objecte . També podeu animar-vos a fer els següents exercicis de ioga: