PROPOSTA D’ACTIVITATS (del 30 de març al 3 d’abril)

Benvolgudes famílies,

Us descrivim les activitats que els nens i nenes poden fer aquesta setmana:

ACTIVITATS PER FER AL MATÍ:

    • Escoltar la cançó dels dies de la setmana:

Després, podeu dir als nens i nenes que recitin els dies de la setmana (dilluns, dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge).

Tot seguit mirar el calendari, situar-nos en el dia que som i practicar l’escriptura de la data en un full o pissarreta  (per exemple DILLUNS 30 DE MARÇ).

    • Mirar per la finestra el temps que fa, podem posar la següent cançó tot cantant-la i ballant-la:

Després podeu fer un dibuix del temps que fa (en un full o pissarreta) i escriure-ho a sota: per exemple, si fa sol dibuixem un sol i a sota escrivim “sol”).

 

ACTIVITATS DE LECTOESCRIPTURA:

 

  • Les vocals:

Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/vocals2/jclic.js/index.html. Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.

També poden practicar l’escriptura dels noms de les nenes i nens de la classe.

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • Sèries geomètriques:

Els/les alumnes poden realitzar les diverses activitats que es plantegen en el següent enllaç: https://clic.xtec.cat/projects/seriesg/jclic.js/index.html. Les activitats es poden fer des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.

  • Els números:

Després de mirar el següent vídeo, els alumnes poden practicar l’escriptura dels números del  0 al 6. (recordeu fer-ho amb la direccionalitat correcta, tal i com podeu veure en el model). 

Després poden provar d’escriure’ls utilitzant diferents suports: en un plat amb farina, en una pissarra, en una llibreta, en un full,…

 

LLENGUATGE ORAL:

  • Dita “ABRIL”:

Podeu explicar als nens/es que ha començat el mes d’abril i fer una conversa de les coses que passen durant aquest mes (si hi ha l’aniversari d’algun amic o familiar, que serà la pasqua, que els padrins porten la mona als seus fillols,…). Després els podeu dir que recitin la dita següent: 

 

Els podeu explicar que és molt important que a l’abril plogui perquè les plantes es puguin fer molt grans i després les puguem collir per a menjar-les.

Els podeu animar a que s’aprenguin la dita de memòria.

 

PLÀSTICA:

Us proposem dir-li als nens i nenes que facin memòria i recordin les plantes que tenim a l’hort de l’escola. Després poden un dibuix ben bonic.

 

INFORMÀTICA

  1. Podeu escriure amb el programa Word els noms dels nens i les nenes de la classe.
  2. També us recomanem un enllaç per descarregar-vos el programa Gcompris, on trobareu més de 150 activitats educatives d’alta qualitat per a nens i nenes. http://gcompris.net/download/qt/windows/gcompris-qt-0.97-win64-gcc.exe

 

ANGLÈS

Al següent vídeo podeu veure una aventura del Cheeky monkey per treballar les parts del cos:

També us convidem a ballar i cantar la cançó “Head,shoulders, knees and toes”. 

Podeu seguir repassant les parts del cos amb el joc del Simon says:

També podeu mirar el temps que fa i practicar el vocabulari en anglès: 

Recordeu que és molt important rentar-se les mans. A continuació us deixem un vídeo on podeu cantar la cançó Wash your hands: 

 

MÚSICA

Aprofitem que s’apropa l’època de pasqua per ensenyar-vos la cançó de la mona:

 

LES NOSTRES EMOCIONS

A casa podeu seguir amb el treball iniciat a l’aula sobre les emocions,doncs us pot ajudar molt durant aquests dies.

A continuació us deixem el vídeo del conte “El monstre de colors”:

Podeu parlar amb els/les nens/es de les diferents emocions que poden sentir: alegria, calma, tristesa, ràbia, por i amor.

 

Podeu dibuixar els sis monstres i pintar-los dels diferents colors de les emocions. Els nens/es poden tenir el monstre de colors que ells escullin penjat a un lloc visible de casa (a la nevera, al menjador, a la seva habitació,…) en funció de com se sentin en cada moment. El podran anar canviant al llarg del dia. És important que els pregunteu com se senten i perquè, doncs si ells/es ho poden verbalitzar se sentiran millor.

PSICOMOTRICITAT:

Per passar una estona divertida podeu fer a casa alguns jocs divertits molt semblants als que fèiem a les sessions de psicomotricitat A continuació us presentem alguns exemples per poder fer en família:

    • l’1, 2, 3 pica-paret. També podeu jugar fent l’imitació de diferents animals (serp, cocodril, ocell, papallona…). A continuació podeu veure un exemple: 

    • Color color: Podeu posar música a la televisió o al mòbil i ballar. Un membre de la família ha d’aturar la música i dir un color. La resta de jugadors/es han de tocar un objecte del color indicat. Podeu anar canviant la persona que dirigeix el joc.
    • Circuit cec: Heu de fer una filera amb diferents objectes com (ampolles, envasos…) i memoritzar la posició dels objectes. Després, us heu de tapar els ulls amb una samarreta, un mocador…, i  heu d’intentar reproduir el circuit sense xocar amb cap obstacle.
    • A més a més, podeu utilitzar recursos online com per exemple vídeos de just dance kids o de zumba kids que a continuació us proposem

    • A mode de relaxació també teniu diferents opcions: us proposem posar música relaxant i fer un massatge relaxant a una altra persona amb una pilota o qualsevol altre objecte . També podeu animar-vos a fer els següents exercicis de ioga:

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>