Festes

L’escola programa una sèrie d’activitats lligades amb diades o festes populars perquè formen part del nostre patrimoni cultural i tradicional i permeten conèixer una part molt important de la cultura catalana.

Les famílies participen molt directament a  les festes, sobretot a la de Nadal, Sant Jordi, Carnestoltes i col·laboren  en activitats relacionades amb totes les festes.

L’escola participa i col·labora en diverses festes o actes organitzats per l’Ajuntament, la biblioteca o altres entitats del poble.

Castanyada

Quan arriba la tardor arriba també el temps de menjar castanyes. A l’escola fem diverses activitats per gaudir d’aquesta festa.

• FEM PANELLETS (EI): Durant la setmana de la castanyada, els infants de P3, P4 i P5, hem fet de cuiners! Ens han vingut a ajudar unes mares i pares fantàstiques. Mireu que bé ens ho hem passat i quina delícia hem fet.
    • FESTA:  Les famílies voluntàries venen a torrar castanyes. Durant la tarda, unes mames ens han preparat una obra de teatre de la Castanyera  adaptada on surten tots els noms de les classes dels infants. L’hem vist al gimnàs de l’escola i ens ha agradat moltíssim! Moltes gràcies!

Un cop acabada l’obra, tots els alumnes  de EI i CI hem anat a la pista de l’escola a rebre a les castanyeres, que ens esperaven amb les paperines de  castanyes llestes per a ser repartides. A l’acabar de menjar les castanyes  ballem danses lliurement!

• Cicle Mitjà fa un berenar de tardor. Els nens i nenes han portat fruites i altres àpats de tardor i han fet un  berenar al bosc de davant de l’escola.
    • Cicle Superior fa Contes de por. Els nens i nenes durant la setmana han preparat narracions de por. A la biblioteca de l’escola expliquen les llegendes, tota ambientada terroríficament!

Nadal

Educació Infantil ha sortit al bosc a buscar el Tió. Els hem trobat al costat d’un arbre i els hem portat a l’escola. Els hem abrigat amb una manteta i la barretina. Així, durant la setmana, l’hem alimentat perquè pogués cagar reg

• Espectacle pels alumnes: durant la tarda de dimecres, al pavelló de Santa Eulàlia, s’ha fet l’espectacle amb totes les famílies. Els alumnes de 6è han fet els pastorets i seguidament, per nivells, han cantat les nadales.

• El patge reial visita als alumnes d’educació infantil  per donar-li les cartes. Ens explica que ve de molt lluny i està molt cansat. Li expliquem que volem que ens porti.

• Els alumnes de cicle inicial van tirar la carta a la bústia municipal de Santa Eulàlia.

ÚLTIM DIA D’ESCOLA

Durant el matí, tots els grups de l’escola hem fet cagar al Tió! Mireu que divertit!

Esmorzar; xocolatada a càrrec Mima’t i els melindros a càrrec de l’AFA.  Tothom ha menjat la xocolata a la classe.

Carnaval

Per Carnaval, tot s’hi val!

ACTIVITATS PREVIES AL CARNAVAL

El Rei Carnestoltes apareix al gimàs ja que feia molt fred! EI i CI ens hem reunit per escoltar el pregó i les consignes de la setmana. Al finalitzar  hem ballat amb ell, ja que li agrada la gresca i la xerinola.

Les consignes a seguir han estat:

El dimarts roba gran hauràs de portar, si a un gegant et vols assemblar.

El dimecres una sabata diferent hauràs de portar.

El dijous unes ulleres divertides has de portar, i que no siguin de sol!

I el divendres  tarda la disfressa hauràs de portar.

DIJOUS LLARDER

Durant el matí del dijous, cada cicle ha celebrat el “Dijous llarder”, tot cantant la cançó. Esmorzem truita, botifarra d’ou o coca de llardons, tal i com diu la tradició.

EI: esmorza en rotllanes al pati de l’escola.

CI: bosc de davant de l’escola.

CM: Can Rosàs.

CS: berenar bosquet.

TALLERS DE CARNESTOLTES

EI amb CI ha fet un taller conjunt durant un matí el divendres. El taller ha consistit en disfressar-se ka seva pròpia foto amb colors, plomes i diferent material. Quan acaben la màscara, es pintem la cara amb pintures. Ajuntem els germans o familiars per tal que facin l’activitat conjunta.

RUA AL VOLTANT DE L’ESCOLA

El divendres a la tarda, tota l’escola ens hem disfressat al voltant del nom de la classe. La disfressa ha estat feta a casa per les famílies.

Hem fet una Rúa al voltant de l’escola, pel carrer Camí del Serrat, passant pel la Biblioteca i pujant pel carrer Salve Regina. Les famílies ens han acompanyat durant tot el recorregut. Cada classe ha anat identificat amb una pancarta amb el nom de l’aula i una furgoneta acompanyant amb música. La Rúa ha durant aproximadament una hora i hem acabat al pati de CS per fer un photocall. Recordeu que les famílies hi esteu convidades a entrar a la pista. Mireu quina imaginació hem tingut i que bé ens ho hem passat! Agraïm la col·laboració de les famílies!

Sant Jordi