Història

L’Escola va començar el curs 2007-2008 ja que havia de donar resposta a les necessitats de la població amb una segona escola de primària.

L’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) es va formar a l’Escola Ronçana el curs 2007-2008 i va tenir un paper rellevant per la creació de la nova escola.

El primer curs i amb el nom de CEIP de Santa Eulàlia de Ronçana, va començar a funcionar a la mateixa escola Ronçana,  en aules que havien pogut  desocupar com la biblioteca, un mòdul , la Caseta i l’antic laboratori.

El setembre del 2007 va començar la construcció del  nou centre, al Camí del Serrat  nº 11, al Barri de la  Sagrera i es va acabar a finals d’octubre del 2008. Els dos primers mesos de funcionament van ser molt complicats: per l’acabament de l’edifici i per tota l’organització de l’inici de curs i perquè començava la línia completa de primària. El 23 de novembre del 2008 es va inaugurar com a CEIP la Sagrera, nom triat democràticament amb la participació de tota la comunitat educativa.