Els tres micos savis

Amb aquest article us explicaré d’ on provenen els emoticones de whatsapp dels tres micos i la seva història:

Els tres micos (en japonès sant saru , també coneguts com els «tres micos savis» o «tres micos místics», estan representats en una escultura de fusta de Hidari Jingoro , situada sobre els estables sagrats del santuari de Toshogu  que va estar construït en honor de Tokugawa Ieyasu, a Nikko, al nord de Tòquio (Japó) .

Resultado de imagen de los tres monos sabios emoticono whatsapp

Els seus noms:

Els noms dels tres micos segons la mitologia japonesa s’ha entès com No veure el Mal, no escoltar el Mal i no dir el Mal;a causa que va tenir el seu origen en la
traducció moral xinès del Santai, la filosofia que promulgava l’ús dels tres sentits
en l’observació propera del món.

• * Kizazaru: mico sord
  • *Mizaru: mico cec
  • * Iwazaru: mico mut

Història:

La llegenda dels 3 micos savis té el seu origen en la mitologia xinesa. Explica una cridanera història protagonitzada per tres curiosos personatges. Els protagonistes són Kikazaru, el mico que no sent, Iwazaru, el mico que no parla i Mizaru, el mico que no veu. Aquestes tres singulars criatures van ser enviades pels déus com a observadors i missatgers. Havien de prendre testimoni dels actes i les males accions de la humanitat per posar-les en coneixement de les pròpies deïtats. Ara bé, aquests missatgers divins van actuar segons un conjur màgic pel qual els eren atorgades dues virtuts i un defecte, sent representats pel següent ordre:

1. Kikazaru, el mico sord, és qui observava a tot el que cometia males accions. Més tard , se les comunicava al mico cec mitjançant la veu.
  2. Per la seva banda, Mizaru, el mico cec, és qui transmet els missatges del mico sord al mico que és mut, a Iwazaru.
  3. Iwazaru, per tant, és qui rebia els missatges del mico cec. Era Iwazru qui vetllava pel compliment de la pena imposada pels déus als humans, ja que era ell qui decidia el càstig que aquests havien de rebre.

El que es desprèn d’aquesta història és sobretot la necessitat de mantenir-nos sempre nets d’esperit, evitant escoltar allò que ens obligui a actuar de mala manera, a evitar parlar sense tenir fonament i a no veure les males accions com una cosa  natural.

I aquesta es la historia dels tres micos savis o dels tres emoticones de whatsapp.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *