Escoles Verdes

ESCOLA VERDA

El projecte ESCOLAVERDA és un programa creat per la Generalitat de Catalunya ( Departament de Medi Ambient, Departament d’Ensenyament i Institut Català d’Energia) que pretén ajudar els centres educatius a educar en el respecte pel medi ambient. L’escola sempre ha treballat en aquesta línia i des de l’any passat forma part d’aquest projecte amb l’objectiu de millorar el respecte pel medi ambient i motivar i promoure la participació i implicació de tota la comunitat educativa envers el desenvolupament sostenible.

ACTUACIONS QUE FA L’ESCOLA
1. Recollida selectiva de paper i plàstic i rebuig: l’alumnat de cicle superior i de cicle mitjà mensualment són els encarregats de llençar-ho als contenidors del carrer.
2. Respectar el nostre entorn: Animalons, arbres del bosc, plantes…
3. L’hort ecològic.
4. Projecte de reutilització de llibres de text.
5. Cartells amb missatges de reciclatge o estalvi d’energia dissenyats per l’alumnat.
6. Racó de l’escola verda ( informació: temes sostenibles, informació pràctica de reciclatge….)
7. Reciclar paper escrit per una cara.
8. Ús de carmanyoles.
9. Utilització de gots de plàstic i tovallola.
10. Aprofitar el màxim la llum solar. Estalviar energia elèctrica.
11. Classificació dels residus generats al menjador, seguint les pautes del reciclatge.
12. Utilitzar material reciclat en les activitats del centre (festes, murals, treballs dels alumnes…).
13. Animar totes les famílies a tenir adreça de correu electrònic i fer-ne ús en substitució de les circulars en paper.
14. Festes sostenibles.