A l’escola ja molt temps que entenem que la literatura és una font inesgotable de recursos i aprenentatges. A més a més els contes i les novel·les tenen un gran potencial com a vehicles per globalitzar els aprenentatges.
Aquest trimestre les classes de cinquè i sisè del tres colors hem començat a llegir “Les aventures de Tom Sawyer”.
Hem decidit que aquest projecte el treballarem majoritàriament a través de la plataforma en línia, així que les famílies podreu estar assabentades dels continguts que hi treballem i podreu anar veient com anem avançant en la coneixença d’aquesta obra i tot el que l’envolta.
Com que es tracta d’un projecte que pretén entomar el aprenentatges de forma global (a l’escola entenem que els aprenentatges no es segmenten per temàtiques o assignatures) veureu que dintre de l’univers de “Les aventures de Tom Sawyer” proposem que l’alumnat s’enfronti a reptes matemàtics, d’interpretació de mapes, lectures sobre textos que parlen del moment històric i la vida de l’autor, així com activitats de comprensió lectora, expressió escrita o reflexions al voltant de l’aprenentatge de la llengua (gramàtica, ortografia, vocabulari,…).
A continuació hem transcrit algunes de les idees que van dir els nens i les nenes durant l’activitat d’expressió oral després de llegir el primer capítol i veure les imatges dels primers minuts de la pel·lícula. Veureu què divers!:
- Hi havia un vaixell molt gran i bonic i també un carro (parlem dels transports).
-
Era una època que les noies no podien portar pantalons (parlem del vestuari).
-
Portaven vaques i menjar pels cavalls, però com que no tenien avions, el vaixell ho portava al poble (parlen del moment històric).
-
Al vaixell posava “River Queen” que vol dir “reina del riu” (aprofitem la llengua anglesa).
-
Crec que “HANNIBAL LANDING” deu ser el nom del lloc on deixen els vaixells.
-
La música és d’un compositor que es diu Jhon Williams (parlem de la pel·lícula).
- …
Amb les imatges d’aquestes pissarres i del dia a dia de l’aula podeu veure com els continguts s’entrellacen i s’aprofiten les competències d’àmbits diferents per arribar al coneixement.
Molt bona feina! Per tipus d’aprenentatge i per la lectura en profunditat.
I un plaer veure les pissarres i aquests ulls tan expressius… Gràcies! 💜👍