Samfaina de contes

Aquesta activitat va ser proposada per la Laia Ventura, mare de l’escola i directora de la biblioteca de Vilassar, per dur-la a terme amb grups barrejats d’alumnes.

La proposta era fer un taller de CREACIÓ DE CONTES en el que els nens i nenes s’adonessin de l’estructura i els elements que configuren aquest tipus de text narratiu.

Basant-nos en l’observació i lectura de CONTES CLÀSSICS (vam escoltar la narració oral del conte popular LA PRINCESA DEL PÈSOL i després cada parella triava un conte clàssic per llegir), els alumnes havien de descobrir quatre elements bàsics del text.: el personatge bo, el dolent, l’objecte màgic i l’acció que havien de dur a terme els protagonistes.

Un cop analitzat el CONTE, en PARELLES havien d’escriure cada un d’aquests elements en un paper i col·locar-los a la capsa corresponent.

La darrera part del taller era pròpiament la de creació. Agafant a l’atzar un paper de cada capsa les parelles havien d’inventar-se una història seguint l’estructura típica d’INICI, NUS I DESENLLAÇ, utilitzant alguna fórmula d’inici i de final, triant un espai on passés l’acció, un temps verbal …

Cliqueu aquí per veure més fotografies.