Els ODS, el lema del curs.

Com ja sabeu, tenim per tradició escollir un tema que ens acompanya al llarg del curs i que treballem de manera transversal a l’escola i que implica a tota la comunitat. Enguany hem decidit que el tema seran els

ODS Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Darrerament  hem viscut situacions que mai ens haguéssim imaginat! Ens trobem immersos en una crisi sanitària, econòmica, social i humanitària que afecta a tot el món.

L’any 2015, Nacions Unides aprovava l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Dos instruments que han de facilitar un món allunyat de les desigualtats i les discriminacions, on totes les persones tinguin accés als serveis de salut i educació, un medi ambient saludable i equilibrat, un treball digne i una economia sostenible i on la pau i les aliances siguin la normalitat en què es visqui a tots els racons del planeta.

Davant nostre tenim 17 objectius que ens interpel·len com a societat, però especialment a cadascú de nosaltres. Si deixem passar l’oportunitat d’implicar-nos en la seva execució i implementació, podrien quedar-se en paper mullat i en una de tantes declaracions de bones intencions que van a parar a la paperera de la història.

Com ja sabem l’educació és una eina molt poderosa. És per això que l’escola és un bon espai per tal de parlar dels ODS i de fer propostes perquè  els infants prenguin consciència de les problemàtiques a nivell mundial, se’ls desperti l’esperit crític i tinguin ganes de formar part del canvi.

L’escola és un motor de canvi social. Com a comunitat educativa, famílies i persones ens podem proposar dur a terme petites accions, en major o menor mesura, per tal de contribuir a assolir els Objectius.

Així doncs, us convidem a incorporar a les vostres vides compromisos i petits canvis per tal d’arrelar pràctiques que ens portin a assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Al vestíbul de l’escola hi trobareu representats els 17 objectius i un Abecedari Solidari. Més endavant us explicarem com hi podreu participar.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *