Col·laboració entre Humanity Wings i l’escola

Humanity Wings és una associació sense ànim de lucre creada per un grup de joves del Maresme que té com a objectiu l’ajuda de persones migrades i refugiades.

Vam néixer l’any 2017 arran d’un Treball de Recerca de segon de Batxillerat en el que dos dels nostres companys van decidir organitzar una campanya de conscienciació sobre la crisi de les persones refugiades sirianes que, fugien de la guerra i arribaven a Grècia.

Però, com diuen, per ser plenament conscient de la situació, s’ha de viure en primera persona, per això, juntament amb amics, professors, pares i mares, vam dur a terme els primers viatges a Frakapur i Karamanlis, dos camps de refugiats de persones sirianes i kurdes a Tessalònica (nord de Grècia).

Després d’uns quants viatges a aquests camps, de recollides de diners i material, de començar a dur a terme campanyes de difusió, i de la implicació de molts més voluntaris, vam constituir formalment Humanity Wings i, des de llavors hem dut a terme diverses campanyes d’ajuda humanitària tant a l’estranger com a Catalunya.

L’any 2017 vam treballar a Grècia, als camps que hem esmentat abans i a Sèrbia, a les ciutats de Belgrad i Subòtica, on moltes persones refugiades van quedar atrapades després del tancament de fronteres de la Unió Europea.

L’estiu següent Atenes va ser la destinació escollida, ja que Grècia és el principal país d’entrada a Europa de les persones refugiades i encara a dia d´avui més de 70.000 persones refugiades esperen a regularitzar la seva situació.

També hem organitzat projectes d’ajuda humanitària a l’illa de Samos, també a Grècia. Samos es troba a 2 km de Turquia i és una de les illes gregues que han vist arribar a milers de persones refugiades els últims anys i on es troba un camp habilitat per 600 persones on , actualment, n’hi malviuen 6.000.

A Catalunya hem organitzat i tenim en marxa de forma continuada projectes i activitats d’ajuda a persones migrades i en situació vulnerable:

• classes de català i castellà a persones migrades
  • recollides i distribucions d´aliments a famílies en risc d’exclusió en col·laboració amb bancs i xarxes d’aliments municipals.
  • recollida i distribució de productes de primera necessitat, roba i material d’abric
  • organització de recollides i enviaments de material i donacions a l’estranger, concretament a Grècia (Atenes) i França (camp de refugiats de Calais)
  • col·laboració amb projectes d’integració de persones migrades.

La visió d’Humanity Wings davant les situacions d’injustícia i desigualtat en les que hem treballat, allò que pretenem aconseguir, no és altra que seguir caminant, reaccionar davant allò que sabem que cal canviar.

Any rere any, campanya rere campanya, hem anat millorant. Cada vegada som més grans i més eficients, encara que no per això hem oblidat d’on venim.

La nostra vocació és la d’ajudar a les persones refugiades i migrades, però per a això també cal conscienciar a tots aquells que mai no ens hem vist obligats a creuar mars i fronteres fugint de casa nostra.

Malgrat que l’enrenou mediàtic generat el 2015 s’hagi difuminat, la situació segueix sent crítica. Moltes persones segueixen arribant al nostre continent a la recerca d’una oportunitat que ningú sembla voler donar-los.

La nostra intenció és fer tot el possible per millorar les condicions de vida d’aquestes persones i, com sempre diem, sabem que no canviarem el món, però seguirem intentant-ho.

I com en tota tasca important, no podem caminar sols, ens cal l´ajuda de persones, institucions i d´escoles com la vostra, que va connectar ràpidament amb les necessitats de la nostra tasca i ens ofereix ajuda sempre.

Amb les vostres donacions vam poder comprar milers d´unitats de productes d’higiene per les persones refugiades al camp de Samos i productes de neteja i bosses d’escombraries per millorar les condicions higièniques en aquest camp.

També hem pogut mantenir les distribucions setmanals d´aliments a Mataró i Vilassar durant tot aquest últim any, especialment dur per moltes famílies per la situació que estem vivint a causa de la pandèmia.

Us volem agrair especialment l´esforç que vàreu fer a l’última crida de recollida de mantes per dur a la casa la Tankada, al Raval de Barcelona on viuen al voltant de 40 persones, moltes d´elles menors, que esperen una regularització i una acollida que mai arriba.

Les mantes van arribar just abans de les setmanes més fredes de l´hivern!!!

Per veure fotografies d’algunes de les actuacions que hem anomenat podeu clicar aquí.

Gràcies!!!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *