ELS COTXES CONTAMINEN?

Durant la setmana de carnestoltes totes les classes van fer propostes per ajudar al medi ambient. La classe de 5èA vam pensar que el fum que emeten els cotxes contaminen molt i que per tant s’havia de limitar el seu ús. Vam fer un cartel amb el lema “No em fumis”.
Divendres passat vam rebre la visita del Gaby Esono, pare de l’escola, a qui agraden molt els cotxes i de fet la seva feina hi està del tot vinculada. Ens va venir a explica que potser la nostra postura era massa radical. Després d’escoltar els seus arguments i fer-li forces preguntes vam arribar a la conclusió que:
– Els cotxes són necessaris per a aquells desplaçaments on no arriba el transport públic o les bicicletes. Per ciutat sempre que es pugui s’ha de fer servir metro, autobús, bibicleta, etc.
– Hem de triar el cotxe més adequat pensant sempre per a què el volem (per exemple, un cotxe esportiu per ciutat, no és el més adequat).
– S’ha de fer una conducció eficaç, sense grans accelerades ni grans frenades, que és quan més combustible es crema i més partícules contaminants s’emeten a l’exterior.
– Etc.
Ens va agradar molt la seva visita i vam aprendre molt.
Gràcies Gaby!