Diagnosi

La diagnosi és l’informe que ens permet tenir una visió global i actual de l’estat del nostre centre en l’àmbit i competència digital en tres apartats fonamentals: alumnat, professorat i centre.

Com a eina principal per establir la diagnosi, el nostre centre ha utilitzat l’aplicació SELFIE.

SELFIE és una aplicació de la Comissió Europea que s’utilitza per fer enquestes als països d’aquesta zona i que aplega les opinions de l’equip directiu, el professorat i l’alumnat envers la pràctica en l’ús de les tecnologies digitals d’ensenyament i aprenentatge.

Com a eina complementària, vam utilitzar una enquesta relacionada amb els equipaments digitals a l’àmbit domèstic passada a les famílies durant el període de pandèmia.

Una vegada feta la diagnosi, es desprenen les següents conclusions:

• Es valora positivament el lideratge de la comissió digital. L’Equip docent es sent recolzat i involucrat quant a provar noves formes d’ensenyament amb tecnologies.
  • Al nostre centre es genera un debat sobre els avantatges i desavantatges de l’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies, tanmateix els alumnes es veuen informats sobre aquesta qüestió.
  • S’utilitzen les tecnologies per col·laborar amb altres organitzacions.
  • Quant a la infraestructura, l’alumnat percep que compta amb el material digital necessari per desenvolupar les tasques educatives quotidianes, mentrestant el professorat creu que s’ha de millorar en equipaments.
  • Formació del professorat. Al nostre centre hi ha un debat sobre les necessitats de formació permanent pel que fa a l’ensenyament amb tecnologies digitals, així com intercanvi d’experiències quant a aquest ensenyament, en col·laboració amb l’equip directiu.
  • L’alumnat ha après al centre a utilitzar les tecnologies amb responsabilitat i respecte als altres.