Acolliment de l’alumnat

Quan una família s’incorpora en un centre se li proporciona un seguit de dades i d’informacions per poder-se integrar al centre i poder fer el seguiment de l’aprenentatge del seu fill o filla, tant si es tracta d’una incorporació ordinària a inici de cicle, de curs, com de famílies que s’incorporen durant el curs.

Des de l’objectiu principal de l’equitat i la inclusió és especialment important vetllar perquè la família comprengui la informació i és aquí on caldrà fer una tasca d’atenció individualitzada en els casos en què es presentin dificultats, ja sigui pel canvi cultural, social o idiomàtic..
En tot moment, s’ha de vetllar pel correcte tractament de la informació i la protecció de dades, ja sigui de les antigues com de les noves generades a l’escola, com els informes d’avaluació .

S’informa a les famílies dels telèfons i correus de contacte de l’escola i correus de classe dels seus fills/es.
Es signa l’autorització dels drets d’imatge.

Es demana un correu electrònic per contactar amb elles a través de l’aplicació Dinantia, aplicació que les famílies hauran de descarregar al mòbil, ordinador o tauleta. S’explica el seu funcionament, donat que rebran informacions de les respectives classes o de l’escola. A través d’aquesta aplicació s’enviaran documents, comunicacions, missatges , autoritzacions…

S’orienta a les famílies pel que fa a les informacions del web NODES, pàgina web de l’escola.

S’ofereix la possibilitat de seguir Instagram i Twitter de l’escola.

Es col·labora amb les famílies en processos de digitalització donant suport a la matriculació i altres processos.

A partir de I3 i fins a 6è, es crea un compte de correu electrònic @ernestlluch.org als infants, i que mantenen fins al final de la seva escolaritat al nostre centre. Amb aquest correu faran servir l’aplicació Classroom i les famílies rebran les fotografies fetes durant el curs corresponent.

Es presenta a l’alumnat els dispositius digitals que farà servir a l’escola.

Es fa el lliurament dels portàtils que dota el Departament d’Educació a l’alumnat de 5è i 6è, que romandran al centre excepte en els casos en que hi hagi una necessitat expressa de treballar amb aquest maquinari a casa .També es lliurarà per a qui ho necessiti, connectivitat via Mifi (router mòbil per alumnat de 5è i 6è).

El coordinador vetlla pel manteniment de les contrasenyes i les normes d’ús ètic de la tecnologia.