L’Escola Agrària de Mas Bové visita el Foodback de Mercabarna

Els professors de l’EA de Mas Bové han realitzat una visita al Centre d’Aprofitament Alimentari de Mercabarna.

Aquest és un projecte pioner en gestió d’excedents als mercats majoristes d’Espanya, que representa un pas endavant amb la lluita contra el malbaratament alimentari.

Es tracta d’un nou sistema de gestió de matèria orgànica vegetal, fora del circuit de comercialització amb el qual es dona una segona vida a les fruites i hortalisses excedentàries. El Foodback és l’equipament clau en el nou sistema de gestió de matèria orgànica, on es fa el triatge de fruites i hortalisses aportades pels operadors de Mercabarna per a donar-los una segona vida.

En funció d’aquest cribratge, el producte es distribueix a entitats socials, sent el primer destinatari, o bé es transforma per a ser aprofitada al màxim.

A partir d’aquest projecte es converteixen els residus en recursos, en un procés que té un impacte positiu tant pel medi ambient com per la societat.

Amb aquesta visita, el professorat i personal PAS de l’EA de Mas Bové vol conèixer de primera mà la gestió que es realitza dels excedents alimentaris que es generen en els mercats i poder integrar aquests coneixements tant a la gestió de l’escola com en els cursos que s’ofereixen des de la FAD de Prevenció i reducció del malbaratament alimentari i Petits elaboradors agroalimentaris-prerequisits i Qualitat agroalimentària.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *