L’objectiu de la diagnosi és trobar aquells punts forts que el centre ja està fent correctament sobre l’ús de les tecnologies digitals i, també, trobar aquells aspectes en què el centre ha de millorar.
Cal tenir present que la diagnosi ha de permetre determinar el grau d’assoliment de les competències digitals en referència als tres eixos del PEDC: alumnat, professorat i centre.
Per poder portar a terme aquesta diagnosi s’han fet servir les següents eines i fonts d’informació:
- Eina SELFIE: L’aplicació SELFIE està desenvolupada per la Unió Europea i ajuda als centres a fer una diagnosi sobre l’ús pedagògic de la tecnologia en un centre. L’eina genera qüestionaris per recollir informació adaptats a les persones a qui van dirigides. A la nostra escola l’han contestat l’equip directiu, el claustre de mestres i els alumnes de cicle superior.
- Enquesta sobre la competència digital instrumental pels docents del centre.
PUNTS FORTS
ÀREA /ÀMBIT | ÍTEM DE LA DIAGNOSI | VALORACIÓ |
ESTRATÈGIA, LIDERATGE I GESTIÓ | A3 – Noves modalitats d’ensenyament | PUNT FORT |
COL·LABORACIÓ I XARXES | B1 – Evaluació del progrés i col·laboracions | PUNT FORT |
INFRAESTRUCTURES I SERVEIS | C1 i C3 – Infraestructura i accés a internet | PUNT FORT |
INFRAESTRUCTURES I SERVEIS | C2 – Dispositius digitals per a l’ensenyament | PUNT FORT |
DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL | D2 i D4 – Participació i oportunitats en el DPC | PUNT FORT |
USOS CURRICULARS I METODOLOGIES | E4 – Comunicació amb la comunitat educativa | PUNT FORT |
SEGUIMENT, AVALUACIÓ I MILLORA | F1 – Adaptació a les necessitats de l’alumnat | PUNT FORT |
SEGUIMENT, AVALUACIÓ I MILLORA | F4 i F5 – Col·laboració i implicació de l’alumnat | PUNT FORT |
SEGUIMENT, AVALUACIÓ I MILLORA | G3 – Retroalimentació adecuada | PUNT FORT |
COMPETÈNCIA DIGITAL DE L’ALUMNAT | H8 – Apendre a comunicar | PUNT FORT |
COMPETÈNCIA DIGITAL DE L’ALUMNAT | H7 – Creació de continguts digitals | PUNT FORT |
PUNTS FEBLES
CENTRE/ PROFESSORAT/ ALUMNAT/ FAMÍLIES | ÀREA /ÀMBIT | ÍTEM DE LA DIAGNOSI | VALORACIÓ |
PROFESSORAT | ESTRATÈGIA, LIDERATGE I GESTIÓ | A1 – Estratègia digital | PUNT FEBLE |
CENTRE | ESTRATÈGIA, LIDERATGE I GESTIÓ | A6 – Baixa participació amb les empreses del sector | PUNT FEBLE |
PROFESSORAT | COL·LABORACIÓ I XARXES | B2 – Debat sobre l’ús de la tecnologia | PUNT FEBLE |
CENTRE | INFRAESTRUCTURES I SERVEIS | C12 – Deficiències digitals: Suport per nous reptes | PUNT FEBLE |
CENTRE | INFRAESTRUCTURES I SERVEIS | C17 – Base de dades de proveïdors de formació | PUNT FEBLE |
REPRESENTACIÓ GRÀFICA