Escola Agrària de Mas Bové

L’Escola Agrària de Mas Bové és una escola pública del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, situada al terme municipal de Constantí (Tarragonès), i forma part de la xarxa d’escoles agràries del Servei de Formació Agrària del departament.

La nostra missió consisteix a garantir la qualificació professional de les persones que volen desenvolupar o desenvolupen la seva activitat en el sector agroalimentari, mitjançant una formació que els faciliti la inserció en el món laboral i els capaciti per afrontar amb competitivitat la seva tasca com a professionals del sector agroalimentari.

El nostre projecte de formació es fonamenta en la integració dels àmbits de la formació contínua (presencial, semipresencial i a distància) i la transferència tecnològica.

JT “Som-hi! Parlem d’assegurances agràries”

Els darrers anys observem una major intensitat de perjudicis relacionats amb inclemències meteorològiques agudes i activitat agrària subjecta a altres perills que poden comprometre l’empresa agrària. Així, l’empresari agropecuari ha de considerar els riscos que pot assumir, què ha de saber per poder fer… Llegeix més»

JT “Valorització i diversificació dels productes apícoles”

Tot i que el producte principal de l’apicultura és l’obtenció de mel, cal valorar altres productes de l’arna. Així, la cera, el pròpolis, el pol·len, la gelea reial, entre d’altres, esdevenen cada vegada més una opció comercial per a la diversificació i valorització d’aquest… Llegeix més»

Nova imatge de l’Escola!

Us convidem a visitar la nostra escola i veure la renovació d’imatge que hem realitzat a les nostres instal·lacions.
En aquesta primera fase, hem modernitzat l’entrada uniformitzant els colors i creant una imatge visual més agradable i lligada amb el nostre entorn agrari.
Desitgem que us agradi… Llegeix més»

JT “La biodiversitat dels agroecosistemes com un valor afegit a les explotacions agràries”

Ja fa dècades que es parla de la importància de conservar la biodiversitat per la seva funció en l’equilibri ecològic a escala mundial. S’han promogut lleis i s’han invertit recursos per a la seva protecció.
En aquesta jornada parlarem sobre el funcionament dels ecosistemes agraris… Llegeix més»

Curs “Apicultura avançada”

Aquest curs s’adreça a apicultors professionals o ja iniciats que volen professionalitzar la seva activitat i millorar la capacitat productiva i la salut de les seves arnes en producció convencional.
Aprofundirem en les tècniques més avançades de producció apícola per tal de millorar el rendiment… Llegeix més»

JT “Explorant la influença aviària: un perill emergent a les nostres explotacions”

La influença aviària és una malaltia vírica molt contagiosa que afecta principalment les aus aquàtiques, però també els galls dindi, i aviram en general, causada per un virus del gènere Influenzavirus, tipus A.
Des d’inicis de 2023, s’han notificat a Catalunya 21 focus… Llegeix més»

Curs “Aprofitament i gestió d’aigües pluvials a les finques”

La sequera dels últims anys ens ha posat en alerta davant d’una problemàtica que fa anys que amenaça en impactar de forma devastadora en l’agricultura, el medi ambient i l’economia. En aquests moments, més que mai, l’ús eficient de l’aigua és l’objectiu  principal de… Llegeix més»

Curs ” Bàsic de tast d’olis” 2a EDICIÓ 2024

En el sector de l’oli d’oliva, cal determinar i valorar molts paràmetres de producció, però, un cop produït, l’oli esdevé un producte alimentari amb una composició i qualitat de caràcter únic, individual i degradable.
Atesa la baixa concentració de molts compostos químics responsables dels seus… Llegeix més»

JT Gestió documental de l’explotació apícola

Informació general
Les explotacions apícoles han de complir tot un seguit de normes, instruccions i registres que és important que els apicultors professionals coneguin de primera mà.
Aquesta jornada tècnica pretén informar els professionals del sector apícola de tota la documentació necessària per poder gestionar correctament… Llegeix més»

Curs “Requisits legals: cultura de seguretat alimentaria, control de pes i de temperatura amb equips fiables”

Has sentit a parlar de la cultura de seguretat alimentària?
Els incidents ocorreguts més recents i greus de seguretat alimentària tenen un factor humà i es relacionen amb
les pràctiques, actituds o comportaments dels empleats, on ni les inspeccions reglamentàries, ni els sistemes i
procediments implantats, ni… Llegeix més»

JT Som-hi! Parlem de les incorporacions a l’agricultura. Què cal tenir en compte a partir d’ara?

Informació general
Quan una persona s’incorpora a l’agricultura descobreix un nou món, del que moltes vegades no en coneix els detalls, les passes a seguir i molts tràmits complexos que necessitarà fer amb l’Administració.
Aquesta jornada pretén ser una petita introducció molt genèrica als ajuts que… Llegeix més»

JT La dona en el món rural. Lideratge en femení.

Informació general
Es vol donar veu a les dones del món rural que són empresàries, pageses i ramaderes.
En aquesta jornada es parlarà sobre el lideratge en femení, i el paper fonamental que tenen les dones en el desenvolupament local i territorial del seu entorn.… Llegeix més»