Objectius del Pla de foment de la lectura del centre docent:
- Fomentar en l’alumnat l’interés per la lectura i desenvolupar l’hàbit lector.
- Afavorir la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries, àmbits i mòduls del currículum.
- Fomentar en l’alumnat la lectura com a activitat d’oci i de gaudir.
- Promoure la col·laboració i participació de les famílies i altres membres de la comunitat educativa de l’entorn en les activitats derivades dels plans de foment de la lectura.
- Estimular l’ús de fonts documentals complementaris al llibre de text, tant en suports impresos com en suport digital i audiovisual.
- Fomentar en l’alumnat una actitud reflexiva i crítica per mitjà del tractament de la informació.
- Potenciar l’ús i la dinamització de les biblioteques dels centres docents i adequar-les als objectius i actuacions recollits en el pla.
- Reforçar la figura dels mitjans audiovisuals i digitals com a mitjans de suport a la lectura.
- Contribuir al desenvolupament de la competència lingüística en l’alumnat.
Objectius que es treballen en el pla lector:
1. L’ aprenentatge de la lectura : entès com una progressió ascendent en l’ adquisició de la comprensió lectora, com una ampliació de la capacitat de llegir textos cada cop més complexos, i com una necessitat de superació i d’esforç en la lectura. Suposa, principalment, una lectura intensiva i implica principalment la classe de llengua i literatura.
2. L’ aprenentatge a través de la lectura : entès com la capacitat de cercar, comprendre i assimilar textos amb una finalitat investigadora concreta, com la capacitat de discernir críticament la informació vehiculada per textos de diferents tipus de registres, i com a aprenentatge de la gestió del coneixement. Suposa una lectura extensiva i implica a totes les àrees del currículum.
3. El gust per llegir : entès com l’adquisició d’un hàbit per llegir, basat en el gaudir, com descobriment d’unes possibilitats d’ oci, i com a expressió i formació del gust personal i del desig lector propi. Suposa una lectura en llibertat i implica, principalment, la dinamització de la biblioteca.
4. La formació d’ usuaris : entesa com l’ adquisició de les eines tècniques i metodològiques de les diferents formes d’accés, tant a la lectura com a font d’ informació. Suposa una formació específica en el si de la biblioteca escolar.