FORMACIÓ INSTRUMENTAL

GALÍ – el Galí en línia ofereix activitats de nivell bàsic de llengua catalana i occitana a partir d’activitats seqüenciades i programades que desenvolupen les habilitats bàsiques de coneixement lingüístic: escoltar, parlar, llegir i escriure.Tots els nivells de Formació Instrumental.

VINCLES – el Vincles té com a objectiu exercitar les quatre habilitats pròpies de tota competència comunicativa (escoltar, parlar, llegir i escriure).Tots els nivells de Formació Instrumental.

ÀGORA– Diccionaris il.lustrats: català – xinès, català – urdú, català – àrab i català – amazic.

EL QUINZET – Recursos matemàtics. Tots els nivells de Formació Instrumental.

EDU365 – Recursos de llengua i matemàtiques per a infantil i primària que podem utilitzar a Formació Instrumental.

EP! – Escolta i parla. Curs oral per aprendre català.

El teclat – Programa per aprendre a escriure correctament amb el teclat de l’ordinador.

FORMACIÓ INSTRUMENTAL 1

Llengua

1.  Llegeix i Escriu – PARAULES –  Vocabulari – Nivell Quadern 1 i 2 – Assenyalar la paraula que se sent. Amb àudio.

2.  Llegeix i escriu – ANIMALS I TRANSPORTS –  EL MÓN ET PARLA 2 –  CO i Vocabulari – Nivell Quadern 2 i 3

3.  Llegeix i escriu – INSTRUMENTS – EL MÓN ET PARLA 2  – CO i Vocabulari – Nivell Quadern 3 i FI2 inici  . Ordenar paraules dins frase. Per exemple:  ‘L’Ali toca el violí’

4. Llegeix i escriu – CASA –   EL MÓN ET PARLA 2 – CO i Vocabulari – Nivell Quadern 3 i FI2 inici . Ordenar paraules dins frase: (pregunta) Per què serveix…?

5. Llegeix i escriu – ESCOLA – EL MÓN ET PARLA 2  – CO i Vocabulari – Nivell Quadern 3 i FI2 inici .Ordenar paraules dins frase: (pregunta) Què fa/fan en.. i la… ? (cal ordenar la resposta)  En … i la … canten.

6. Llegeix i escriu – LLOCS –  EL MÓN ET PARLA 2 – CO i Vocabulari – Nivell Quadern 3 i FI2 inici  . Ordenar paraules dins frase: (pregunta) On són/és  en.. i la… ? (cal ordenar la resposta)  En … i la … són a …

7. Llegeix i escriu – NATURA –   EL MÓN ET PARLA 2 – CO i Vocabulari – Nivell Quadern 3 i FI2inici. Ordenar paraules dins frase: (pregunta) Què és/són ? (cal ordenar la resposta), vocabulari natura.

8. Llegeix i escriu – REACCIONS – EL MÓN ET PARLA 2 – CO – Nivell Quadern 3 i FI2inici
Ordenar les paraules dins la frase. Cal contestar una pregunta i ordenar les paraules de la resposta. Amb àudio.

9. Llegeix i escriu –ACCIONS –  EL MÓN ET PARLA 2 – CO  – Nivell Quadern 3 i FI2inici
Ordenar de les paraules dins la frase. Cal contestar una pregunta i ordenar les paraules de la resposta. Amb àudio.

10. Llegeix i escriu – Nivell Quadern 1, 2 i 3 – 100 PARAULES PER ESCRIURE
Dictat de paraules. 2 nivells: FÀCIL nivell 1, 2 i 3 / DIFÍCIL nivell 1,2 i 3

11. Llegeix i escriu – CONFEGIR – Nivell 1 i 2. Escriure paraules.

12.  Llegeix i escriu – Nivell Quadern 1, 2 i 3 –   LLETRA PER LLETRA
Formar paraules. Diverses temàtiques: l’aula, les joguines, la roba, les fruites i les verdures.

Matemàtiques

1. EL JOC DE LES MATEMÀTIQUES – Tots els nivells de matemàtiques, però també de llengua (per veure en què consisteix cada activitat, clicar PARES I MESTRES)
LÒGICA (Pau) (nivell 1) – L’objecte equivocat, conceptes bàsics, cap a on?, camins i sèries  (nivell 2) –  Endreça, contraris i oposats, la part del tot, laberints, collarets i més. ESPAI-TEMPS (Mariona). NUMERACIÓ (Jan)

2. Per aprendre a fer sudokus senzills – SUDOKUS

3. LA GRANJA – Treball de les matemàtiques dins l’entorn d’una granja

4. Jugar amb les matemàtiques – Ordenar, comptar, sumar

FORMACIÓ INSTRUMENTAL 2

1.  Llegeix i escriu – PETITES HISTÒRIES

Es poden escollir imatges i crear una historieta per cada imatge (escriptura lliure).

2.  Llegeix i escriu – EL MÓN ET PARLA 3 – ENDEVINALLES – Comprensió lectora i oral

3.  Llegeix i escriu – POESIA – Petits poemes de temes diversos – es poden memoritzar.

4.  Llegeix i escriu – Els contes d’en Tom i de la Laia – Contes per escoltar i llegir i activitats

5. Llegeix i escriu – La caputxeta vermella – Conte per escoltar i llegir. Amb activitats.

6.  Llegeix i escriu – CONTES SPC – Contes per escoltar i llegir. Amb activitats

7.  Llegeix i escriu – M’ ENDEVINES ? – Endevinalles (4 nivells: debutants, prudents, agosarats, experts)

8.  MUDS DE MOTS – INICIAL –EL NOM DE CADA COSA 1
Sóc com sóc, arbre de família, com ets i com estàs?, vestits, bèsties i plantes.

9.  MUDS DE MOTS – INICIAL– EL NOM DE CADA COSA 2 – Coses de casa, l’escola i l’institut, al carrer, botigues i mercats, ara i aquí

10. MUDS DE MOTS – INICIAL – EL NOM DE CADA COSA 3  – El món on vivim, viatges i vehicles, festes, quin temps fa, verbs i accions.

11. MUDS DE MOTS – Intermedi – COM SOM – Nivell molt alt – El meu cos, Quina cara, Som com som, Llengua amb cara i ulls, Poti-poti

Matemàtiques

1. Quantes operacions pots resoldre en 60 segons? LA MÀQUINA DE CALCULAR . Sumes, restes, multiplicacions, divisions i barreja d’operacions
2. EL VIATGE –  Planificació d’un viatge – preparatius i càlcul de pressupostos
3. EL RESTAURANT – Projecte per treballar les matemàtiques dins l’entorn d’un restaurant.

FORMACIÓ INSTRUMENTAL 3

Català

1. Edu365 – Aventura’t amb l’ortografia – 3 nivells de dificultat.
  2. Edu 365 – Entrena’t a llegir – Exercicis per treballar la lectura eficaç.

3. Edu 365 – Comptem síl.labes

Castellà