Estratègia Digital de Centre (EDC)

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.
L’estratègia digital de centre té dues parts diferenciades: ESTRATÈGIA (Diagnosi / Objectius / Planificació / Seguiment) I CULTURA (conjunt de documents que reflecteixen l’organització del centre en l’àmbit digital)

Estratègia digital

  • Diagnosi

Es va portar a terme la diagnosi a través de l’eina Selfie , la qual van respondre el 100% de l’equip directiu, 8 docents d’un total de 9 i un 66% de l’alumnat.


Una vegada s’havien obtingut aquestes dades, la Comissió va fer una valoració de les mateixes per poder establir objectius realistes, assumibles i eficaços.

La diagnosi a través de l’eina Selfie va donar com a resultats uns punts forts i uns punts febles del centre.
Com a punt fort es va trobar que el centre disposa d’una gran adaptabilitat i modularitat. Contràriament, el centre va detectar com a aspectes de millora l’avaluació digital de l’alumnat i la millora de la pàgina web per fer-la més entenedora en diferents idiomes.

  • Objectius

1- Planificar l’ensenyament de la competència digital de l’alumnat per millorar-ne l’assoliment.

1.1. Crear un pla de formació de centre per millorar la competència digital docent.

1.2. Fomentar l’ús dels EVA per millorar l’aprenentatge.

1.3. Crear un mecanisme d’avaluació de la competència digital de l’alumnat per mesurar-ne l’assoliment.

1.4. Exposar diferents maneres de fer el feedback digital utilitzant l’EVA, fent un recull de què es fa i fer propostes de millora.

2- Millorar l’accessibilitat i seguretat de la informació dels docents per afavorir l’aprenentatge compartit.

2.1. Crear un procediment per la creació, actualització i manteniment de les unitats compartides.

2.2. Línia digital de centre a la documentació (NOFC, PEC, PdD, etc).

2.3. Crear un espai web d’estratègia digital.

2.4. Sistematitzar la gestió de Classroom i usuaris.

3- Elaborar un pla de comunicació per donar a conèixer les activitats del centre i establir una comunicació amb l’entorn.

3.1. Decidir canals de comunicació i agents.

3.2. Planificar moments i contingut de la comunicació interna.

3.3. Planificar moments i contingut de la comunicació externa.

4- Crear l’acollida digital per facilitar la inclusió dels nous membres.

4.1. Acollida digital de l’alumnat.

4.2. Acollida digital de docents.

4.3. Acollida digital de les famílies i tutors legals.

  • Planificació i seguiment

Cada activitat disposa d’una fitxa explicativa, amb temporització, responsable i els indicadors amb el criteri d’èxit.

  • Avaluació

La Comissió digital, durant la seva reunió de preparació de cada curs, tindrà com a punt per ser tractat l’actualització de l’EDC pel que fa a:
Revisió dels objectius i activitats associades.
Revisió dels objectius ja programats. Revisió, modificació quan s’escaigui o tancament.
Revisió de l’apartat de cultura digital. Quan es detecti la necessitat d’un canvi, modificació o millora caldrà valorar la necessitat d’un nou objectiu.
La Comissió digital, durant la seva reunió final de cada curs, tindrà com a punt per ser tractat la valoració del curs referent a l’EDC i la determinació de properes formacions internes adequades a les necessitats que s’hagin detectat durant el curs que finalitza.

Cultura digital