Xerrada sobre «Les artistes, les oblidades de la història de l’Art» a l’Escola les Savines de Cervera.

15 de maig

En el marc de la xerrada que es va fer el dia 21 de març al CFA Joan Comorera, la professora Núria Ferré en va realitzar una altra el dia 15 de maig a la classe de 6è de l’Escola les Savines de Cervera.

Seguint amb la idea de fer difusió del programa l’Art de parlar que s’està duent a terme al CFA i per la necessitat de visibilitzar el paper de Les artistes es va fer un taller-xerrada per explicar a l’alumnat de sisè algunes històries sobre: Les Artistes, les oblidades dins de la Història de l’Art.

Es va fer una introducció general sobre el tema a tractar i després un petit joc a partir d’algunes obres d’art impreses de 9 pintors i 9 pintores, i 1 escultor i 1 escultora que es van repartir a les taules dels estudiants. L’alumnat havia de pensar si les obres havien estat fetes per una o un artista, quins tipus d’obres eren, de quina època eren, … i perquè. Aquest va ser el pretext per què a partir d’això es conegués algunes coses de les artistes tractades. Les obres dels artistes van servir de context per explicar les obres d’elles.

La finalitat de la xerrada va ser posar un petit granet de sorra per contribuir a reconstruir la Història de l’Art, treure de l’oblit el talent d’aquestes dones que van seguir una trajectòria artística imposada pels esdeveniments del moment.

El conjunt d’alumnes es van veure molt motivats i expectants a les explicacions de la professora, en tot moment. En definitiva, una experiència molt positiva. Aquí hi ha l’enllaç de la notícia que va redactar l’alumnat de 6è després de la xerrada.