ANEM TARD PERÒ ANEM LLUNY….DUES PUBLICACIONS DE COP: DIA DE LA LLENGUA MATERNA I EL 8M

Hola a totes aquelles que ens seguiu!!!

La primera publicació s’ha fet esperar però tornem a ser aquí.

Aquesta vegada, us portem dues activitats realitzades durant els darrers mesos de febrer i març:

-El dia mundial de la llengua materna el dia 21 de febrer.

-La celebració del 8M – Dia Internacional de la dona treballadora.

Dia Internacional de la Llengua Materna.
Des del CFA Àgora, creiem fermament que la diversitat de llengües d’origen ens fa molt i més rics a nivell social i cultural. Per aquesta raó, durant aquest dia, vam voler fer veure el multilingüisme del nostre alumnat en una activitat en la que aquest va ser el veritable guia i protagonista de la jornada.
Per fer-ho, vam organitzar un petit tast de llengües, amb el qual l’alumnat de Castellà nivell A2 i B1 es va convertir en professorat per l’alumnat del GESO. Al llarg del matí, van recórrer les paradetes de cada llengua i van prendre nota de paraules i expressions curioses intrínseques de cada llengua.

El Kahoot va ser l’eina de joc per fer una petitat competició al final de la jornada!

Dia Internacional de la Dona Treballadora.

En motiu de la celebració del 8M i dins de les accions programades per treballar el perquè d’aquesta commemoració i la importància de la reivindicació del dret de les dones, el CFA Àgora vam escollir la temàtica de la toponímia dels carrers de Salou per evidenciar la invisibilitat de les dones a l’hora de cercar noms per nomenar els carrers del municipi. Només un petit nombre de carrers a Salou porten el nom de dones, mentre que gairebé la meitat porten el nom d’homes. Malauradament, és un fet que es repeteix en la majoria de les ciutats del món. Es tracta d’un simple fet de la història?… Des del CFA Àgora no ho creiem així, però en tal cas, creiem que nosaltres som responsables de la història actual.

La metodologia de treball va ser la cerca d’informació en català sobre els 16 noms de dona que apareixen als carrers de Salou i recopilar-la en format d’exposició presencial, amb panells informatius, al CFA Àgora, al primer pis de l’edifici Atenea. L’exposició està oberta a tota la ciutadania de Salou i es pot visitar al centre Atenea, en horari de 9h a 13h, de dilluns a divendres.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *