Projecte Lingüístic

Els canvis en la composició sociolingüística del nostre país i, concretament, del nostre municipi, a causa dels moviments migratoris, agafen importància en aquest projecte, d’acord amb la incidència que tenen i han tingut des de fa anys en el nostre centre i a  l’entorn. Així, tenim present les llengües d’origen del nostre alumnat, com a reconeixement del patrimoni cultural que aporten.

L’aprenentatge de la llengua el situem en el marc de l’aprenentatge global curricular. Per tant,  implica totes les àrees, des de la llengua fins als usos específics que se’n fa en cada matèria. La llengua ha  de ser plantejada com un aprenentatge viu i funcional, que forma part del dia a dia.

L’ús del català no pot quedar restringit als espais vinculats al currículum escolar. Volem que formi  part natural de les relacions interpersonals, afectives, lúdiques, etc., per tal que sigui un mitjà per  aconseguir la cohesió social i la integració de les persones. Curs rere curs, el professorat pensa en la necessitat de buscar noves eines per garantir un aprenentatge funcional i actiu de la  llengua catalana, que fomenti la cohesió social i la convivència des del coneixement i l’estimació al nostre país. Per això s’organitzen xerrades, sortides culturals per promoure l’ús de la llengua catalana i  la convivència del nostre alumnat.

PLC CFA ÀGORA-JULIOL 2021