Projecte educatiu

El Centre de Formació de persones Adultes Àgora de Salou és un centre públic de titularitat municipal d’educació permanent de persones adultes reconegut pel departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya,. El centre té com a objectiu facilitar l’accés a l’ensenyament a totes les persones adultes i també l’aprenentatge al llarg de la vida.

El nostre projecte educatiu té com a finalitat contribuir a millorar les aptituds, habilitats i capacitats, la formació bàsica i instrumental d’aquelles persones que cerquen respostes concretes a necessitats personals, i pretén ser un instrument pràctic i flexible, que permeti en tot moment adaptar-nos a les necessitats educatives de l’alumnat.

Creiem que en l’educació permanent de les persones adultes cal planificar sobre les seves necessitats, per tant, cal estar sempre oberts a idees i unitats curriculars noves en funció de la demanda social. Cal, per tant, gaudir de l’autonomia adequada per tal que això pugui ser possible.

El PEC s’erigeix com l’instrument necessari per exercir l’autonomia del centre. Afavoreix una millora de la qualitat del servei educatiu, fomenta la cohesió social i la integració lingüística .El  PEC  ha  estat  elaborat  en  el  marc d’un  debat  participatiu  i l’han  aprovat  els  òrgans col·legiats  del  centre.  Tot  i  els  principis  de  continuïtat  i  estabilitat  és  obert  a  modificacions futures i a noves aportacions, però sense que suposin un canvi significatiu dels seus principis generals.  És  deure  de l’equip  directiu  donar-lo  a  conèixer  i  fomentar-ne  la  difusió  entre  la comunitat educativa. El respecte a aquest projecte esdevé una obligació del professorat i l’alumnat sens  perjudici  dels  drets  i  deures  reconeguts per la normativa en matèria de legislació educativa.

PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE 22 març 2021