Setmana de la ciència

Des del departament científic-tecnològic de l’Institut-Escola Vila-Romà vam preparar diferents activitats per commemorar la setmana de la ciència.
L’alumnat d’Infantil, de Primària i d’ESO van tenir la setmana ocupada realitzant ple d’activitats científiques variades com l’exposició del toca-toca i preparant experiments que van estar compartint entre diferents cursos.
Els experiments compartits vam ser els següents:
Els alumnes de 1r vam preparar un experiment de cromografia i el vam mostrar als alumnes de 5è
2n vam explicar com fer perfum als companys de 4t.
3r vam ensenyar perquè l’aigua del mar no es congela als alumnes d’I5.
4t vam explicar com fer neu als alumnes de 2n.
5è vam experimentar amb els alumnes d’I4 curiositats de l’Arc de Sant Martí i també vam fabricar neu.
6è vam ensenyar curiositats de l’electricitat als alumnes de I3
Els alumnes de 1r ESO van preparar per els més petits de l’escola (I3-I4-I5) un camí sensorial i diferents materials per conèixer les propietats d’aquests.
Els alumnes de 2n i 4t ESO van participar a un escape room científic, van tenir que posar totes les seves habilitats per tal de desactivar la bomba i poder sortir de l’institut.
Finalment, el dia 15 de Novembre, els alumnes de 3r ESO van organitzar una fira d’experiments. En aquesta fira hi van passar els alumnes de 4t, 5é i 6é de primària i van poder disfrutar de 15 experiments de diferents àmbits científics: Van comprovar com un bitllet no cremava encara que li apropessin foc  o van veure un líquid no newtonià..entre d’altres.
El mateix dia els alumnes de l’optativa de robòtica van preparar una petita demostració amb tot el què havien après a l’assignatura, els alumnes de 1r, 2n i 3r de primària van poder gaudir i provar els diferents robots dissenyats.
Una setmana divertida i productiva!!

Enllaç a les fotos de les activitats