Història

L’any 1972 quan es va inaugurar l’Escola, tant l’emblema com el nom, van sortir d’un castell edificat als voltants del segle X – XI, el Castell de Vila-romà.  ( Enllaç sobre la història del Castell de Vila-romà)

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Ja en la dècada dels 90 s’adopta el símbol de l’arbre que adorna l’escola: el pruner xinès. A la vegada el disseny intenta que es vegi la “C” de Col.legi, la “P” de Públic i la “V” de Vila-romà.
 L’escola Vila-romà Els alumnes de primària poden accedir a la Biblioteca de Centre, a més, i a partir del Cicle Mitjà poden utilitzar el servei de préstec de llibres.
L’Escola Vila-romà és capdavantera en les noves tecnologies i gaudeix d’una sala d’informàtica adequada al nombre d’alumnes. També disposem de portàtils i pissarres digitals a les aules.
En l’actualitat el servei de menjador de l’escola, està portat per l’empresa Vilanova, que proveeix de menjar a molts altres centres de la comarca i Catalunya. En el mateix hi ha un servei de monitores per educar els infants en aquest aspecte de la vida.
En l’actualitat l’escola compta amb quatre patis , un per cada un dels cicles de l’Educació Primària i Infantil..