Sant Jordi 2024

Sant Jordi a l’Institut Escola Vila-romà: Homenatge a Joan Salvat Papasseit i Exaltació de la Creativitat Literària

La Diada de Sant Jordi va inundar els passadissos de l’Institut Escola Vila-romà amb un aire de celebració i reverència cap a la cultura catalana i la literatura. Enguany, la festa va estar dedicada a la figura monumental de Joan Salvat Papasseit en el centenari de la seva desaparició. Amb una combinació d’activitats tradicionals i noves propostes creatives, els estudiants de Infantil, Primària i Secundària van tenir l’oportunitat de connectar amb la poesia, la lectura i l’art en una jornada memorable.
Una de les activitats opcionals que va marcar el matí va ser l’activitat dels Post-its. Aquesta dinàmica va convidar els estudiants a expressar-se mitjançant fragments de llibres, poemes o contes en papers Post-it. Els participants van enganxar els seus pensaments i emocions literàries en un cavallet compartit a l’entrada dels centre.
També l’art plàstic, amb tallers de roses,  va fomentar la creativitat dels infants amb la finalitat simbòlica de poder regalar una rosa en aquest dia especial.
El Certamen Poètic va ser un punt culminant de la jornada, destacant el talent i la passió dels estudiants i els docents de l’institut per la poesia. En aquest certamen, es van recitar poemes de Joan Salvat Papasseit i d’altres autors, així com poemes originals creats pels propis alumnes. A través de la recitació i la interpretació, es va celebrar la diversitat i la riquesa de la poesia catalana, connectant amb l’essència de la Diada de Sant Jordi com a festa de la cultura i la creativitat.
A través d’activitats participatives i inspiradores, els estudiants van tenir l’oportunitat de connectar amb la poesia, la lectura i la creativitat, enfortint així els seus llaços amb la cultura i les arrels del seu país.

Enllaç fotos de l’activitat