Tasques setmanes de l’11 al 15 de maig

Esperem que les sortides al carrer amb el pare, la mare i/o germans, siguin agradables i que gaudiu del moment. Sabem que esteu cansats/des, però recordeu que els/les “profes” estem molt contents/es de la feina que esteu fent tots i totes. 

A tots/es els/les mestres ens agrada moltíiiiiiiíssim entrar al Padlet, perquè és una forma de veure’ns i últimament… la participació ha baixat una miqueta ; ( 

Animeu-vos!!!!

No dubteu en escriure’ns un correu per aclarir qualsevol dubte sobre les activitats proposades.

Continuem amb les tasques per aquesta setmana.

 

Llengua catalana

Recordeu que teniu temps fins el dia 15 de maig (aquest divendres!!!) per fer la vostra aportació al conte col·laboratiu que estem fent de manera conjunta cada classe de 6è. 

Si encara no heu participat, entreu durant aquesta setmana a l’enllaç del document Drive que us vam facilitar la setmana passada i col·laboreu al redactat de la història que estem fent entre totes i tots. 

Us recordem que les mestres estem mirant qui participa i qui no…Recordeu que les faltes d’ortografia queden marcades en groc/vermell  i qualsevol de vosaltres les ha d’anar corregint. 

 

Aquesta setmana a l’àrea de català treballarem la comprensió oral. Com ho farem? Entreu a aquest enllaç i escolteu l’explicació atentament fins el minut 4:38 (mireu el vídeo les vegades que necessiteu per fer la tasca que us demanem més abaix).

 

Després de mirar el vídeo haureu de contestar per escrit les preguntes que us passem en aquest document compartit de Drive: Accés a les preguntes 

Ja sabeu, agafeu les preguntes (el document només es pot visualitzar) i feu un document nou per compartir amb nosaltres.

Al final del video a partir del minut 5:48 explica un joc, que si voleu fer-ho amb algú de la familia us serà divertit i us ensenyarà a valorar la importància d’escoltar als altres.

Gaudiu-lo!

Què cal enviar a les tutores?

Haureu d’enviar com a molt tard el divendres 15 de maig, el vostre document de Drive i compartir-ho amb el correu del vostre grup-classe amb les preguntes contestades. 

Cadascú pot mirar el vídeo les vegades que necessiti (recordeu: fins el minut 4:38).

 

Llengua castellana

Todos sabemos que una forma de estar informados es ver y escuchar noticias. Seguimos confinados y los medios de comunicación se encargan de transmitir todo lo que ocurre en el mundo. Pero esas noticias nos llegan desde puntos de vista diferentes.

Esta semana vamos a trabajar la noticia con puntos de vista opuestos. Hemos preparado dos actividades para ti:

 

ACTIVIDAD 1

En el siguiente enlace tienes 2 fragmentos de noticias, verás que hay puntos de vista diferentes. Aquí solamente tienes que leer con atención:

Notícies

ACTIVIDAD 2

Como has visto, dependiendo de quién dé la noticia, nos llega de una manera u otra y podemos estar más o menos de acuerdo. Ahora el/la protagonista serás tú pero desde el punto de vista del perro. Vas a ser un animal de compañía.

¿Qué tienes que entregar?

Un texto de 10 líneas donde escribas tu punto de vista u opinión. Explica cómo te sentirías si no te dejasen correr por la playa, jugar con la gente,… Repasa muy bien la ortografía, la coherencia y la puntuación.

¿Cómo puedes enviarlo?  En un documento compartido, en word, open office… como os vaya mejor. 

Fecha límite de entrega  el viernes 15 de mayo.

 

Llengua anglesa

ANGLÈS:

This week we are going to learn vocabulary about food and how to cook a dish.

To start, here you have 3 flashcards with vocabulary to learn:

potato carrot peas broccoli

chicken sausage noodles

cut mix pour roll

Match the cooking method with the definition: 

Then write four foods that can be weigh, fry, peel, chop and bake. (four on each list).

For example: 

-Weigh the sugar

-Chop the carrots.

Please send me the activities before : Sunday the 17th of May, 2020

Watch this video about cooking at home Preparing food

Here are three recipes in case you want to cook at home. You can choose the one you prefer. Remember to post a photo on Padlet 

Preparing food: Simple recipes

 

Matemàtiques

Seguim treballant el càlcul mental amb el Quinzet. Ho farem cada setmana. A mida que avancem, a vegades hi ha problemes una mica més complicats, no passa res, heu d’entrenar el vostre cervell. Recordeu que, si algú ho necessita, pot posar la pausa a l’àudio i d’aquesta manera tindrà el temps que necessiti per poder resoldre els problemes. Si a algú li cal  fer algun càlcul escrit o algun dibuixet esquemàtic per ajudar-se a resoldre el problema, endavant… agafeu paper i llapis!

QUINZET SÈRIE 13.3.mp3

QUINZET SÈRIE 13.4.mp3 

Graella dos sèries per omplir.docx

Aquesta activitat és avaluable. La podeu enviar en  un document Drive, word, open office… Data màxima d’entrega el 15 de maig.

Us deixem aquest enllaç per practicar alguns reptes matemàtics:

Reptes matemàtics

Veureu que hi ha  deu, vosaltres només heu de fer tres: el repte 1. Els quadrats  2.La capsa de galetes  3. La rosa, la violeta i en Narcís. No en feu més!!

Per avançar, heu de clicar a la fletxa, tal com us mostra la imatge:

Al final de cada activitat podreu veure la solució al problema que us plantegen. D’aquesta manera us podeu autoavaluar. Quan acabeu, ens podeu enviar un correu i dir-nos com ha anat.

 

Medi

Continuem amb el tema que hem posat en marxa. Preparades i preparats per seguir avançant?

Us presentem la proposta d’aquesta setmana. Endavant!!!!!

Aquesta setmana els punts que tractarem són la fecundació, l’embaràs i el creixement. En el següent enllaç trobareu informació sobre aquest tema:   

Reproducció i creixement

Quan hàgiu llegit tot, al final del document trobareu un esquema que us ajudarà a visualitzar les idees principals.

Per últim, hi ha un document anomenat “ACTIVITATS”, NO entreu aquí.

Per tal de facilitar la correcció a les mestres, us passem les activitats en un document Drive compartit.

Aquí teniu l’enllaç: El creixement.doc

Què cal enviar a les tutores? el document Drive amb les preguntes contestades.

Com fer-ho? Us descarregueu el document, el feu, l’ompliu i el deseu al vostre ordinador. A partir d’aquí podeu fer dues coses: enviar com arxiu adjunt per correu o pojar-ho al vostra drive i compartir-ho amb el vostre gup-classe. El que us sigui més fàcil. Recordeu que si teniu problemes, ens ho feu saber per ajudar-vos.

Feu servir la informació sobre la fecundació, l’embaràs i el creixement de l’enllaç que us passem en aquesta proposta.

La data màxima per enviar aquesta tasca és divendres 15 de maig.

 

Música

Aquesta setmana us proposo dues activitats. Són activitats amb retorn, s’han d’enviar abans del dia 17 de maig . A l’assumpte del missatge podeu posar MÚSICA

La primera és un joc de ritmes. Has d’acompanyar la cançó Dance Monkey amb uns gots de plàstic. Sinó tens ho pots fer amb el que tinguis a casa que et sembli adequat. Aquí us deixo el vídeo per aprendre a fer-ho:

 

I aquí la música per picar per si us atreviu a fer-ho sense tutorial. 

Fes-ho tantes vegades com vulguis. M’has d’enviar un vídeo, m’encantarà poder veure’t.

Després m’escrius si t’ha agradat molt, si només t’ha agradat o si t’ha agradat a mitges. També m’escrius si t’ha semblat molt fàcil, fàcil o difícil en la següent taula (ho pots marcar amb una X).

Activitats Música

La segona és un joc per endevinar i ordenar els instruments que sonen. 

A continuació et deixo un vídeo per escoltar els instruments:

Has d’apuntar les teves respostes a la taula que trobaràs al document de la primera activitat.

Abans de fer-ho pots mirar el vídeo una vegada. Desitjo que t’agradi.

 

Educació física

Dilluns rutina: Preparades i preparats per fer una mica de Body combat?  Podreu repetir-la 3 vegades? Entre una sèrie i l’altre haureu de descansar 4 minuts.

Dilluns repte: Vull veure les vostres teles d’aranya:

 

Dimarts rutina: Seguim amb les superheroïnes i els superherois.

Dimarts repte: El repte de dimarts és ràpìd però s’ha de fer amb més gent, intenteu convèncer la vostra família.

Escolliu una cançó que tots sapigueu i comenceu a cantar-la en veu alta. Un/a de vosaltres serà el/la director/a d’orquestra i farà una senyal perquè continueu cantant però en silenci (interiorment); a la següent senyal del director o la directora  haureu de seguir cantant la cançó en veu alta. Si ho heu fet bé hauríeu de coincidir alhora cantant la mateixa part de la cançó.

 

Dimecres rutina: Recuperem una rutina de fa tres setmanes que sé que us va agradar.

 

Dimecres, dijous i divendres repte: 

Aquesta setmana us proposo canviar el rol: vosaltres sereu els mestres d’educació física i jo l’alumne. Heu de pensar un repte, una rutina, un joc, una activitat física que no hem fet fins ara i me l’envieu per correu. Segur que teniu idees, propostes molt bones i divertides.

Pot ser en format que vosaltres vulgueu: document explicant la proposta, imatge, vídeo… Jo, com vosaltres, les faré a casa meva i fins i tot podem posar alguna com a proposta setmanal!!! Aconseguireu la medalla al mestre d’EF!

Espero les vostres aportacions!!!

 

Dijous rutina: Avui toca una mica de yoga. Feu fins a on vulgueu ja que és molt llarga.

 

Divendres rutina: Avui acabem la setmana i quina millor manera de fer-ho que sortint al carrer, sempre amb les màximes precaucions. Avui us proposo que camineu durant 20 minuts o correu durant 12 minuts (si heu de parar abans, ho feu). Quan arribeu a casa, us renteu bé i feu 25 abdominals, 5 flexions i 10 esquats (sentadillas). Repetiu 1 vegada les abdominals i els esquats. I després… a la dutxa!!!

 

Plàstica

Fa unes setmanes us vam comentar al Padlet que, qui volgués, podia anar guardant rotlles de wc. Ara que ja tenim uns quants guardats us donem algunes idees per reutilitzar-los.                           .

Amb unes tisores talleu els rotlles a rodelles d’un centímetre aproximàdament. Podeu tallar 3 o 4 rotlles per començar. Aquests trossets els aneu aneu aplanant una mica. Després es van enganxant entre ells fent diferents composicions. Petits quadres, decoracions per la paret…

Abans d’enganxar els trossets, els podeu decorar amb retoladors, pintura o el que tingueu a casa. També podeu deixar-les amb el seu color original.

             

Aquesta seria una idea… i podeu repetir-la les vegades que vulgueu per fer les composicions que us inventeu. Segur que surten moltes més!!

Sino voleu tallar el rotllo en trossets, podeu fer animals, diferents personatges que us inventeu…

                                                                     

A veure aquesta imaginació!! Esperem les vostres composicions al Padlet de 6è!!!!!

Cultura digital

La setmana passada vau respondre una enquesta (formulari). Aquesta setmana us toca a vosaltres fer-la. Heu de fer cinc preguntes com a mínim (podeu fer més) que siguin diferents (resposta oberta, selecció múltiple, opcions diverses…). Quan la tingueu, l’heu d’enviar perquè les responguin els vostres companys i companyes de la classe (coneixeu els seus correus) i també al correu del vostre grup-classe. La següent setmana analitzarem els resultats.

Els temes de les preguntes els podeu triar vosaltres, un exemple és el de sèries, però podeu preguntar altres coses… sempre que tingui sentit i no siguin ofensives.

Us deixem un vídeo recordatori per fer-la, encara que la majoria ja la vau treballar a classe. Si us plau, sigueu originals i no copieu exactament el que diu el vídeo.

 

Religió

La setmana passada us vaig proposar que busquéssiu informació sobre el sagrament del perdó. Si encara no ho heu fet recordeu que teniu fins els dia 15 de maig per enviar-ho. 

 

Bona setmana!!!

13 comentaris

    1. Juanjo Luján Climent Autor de l'article

      Bon dia Javier, heu de fer cinc preguntes diferents, no han de ser les mateixes. Tot depèn del que vosaltres vulgueu saber, si teniu interès en les sèries, doncs possiblement si que fareu alguna pregunta igual, si teniu interès en altres temàtiques, doncs fareu preguntes diferents.
      El més important d’aquesta activitat és recordar com fer un formulari i entendre per a què serveix (recollir informació).

  1. Manel

    Hola Juanjo .
    A la tasca d’educació física del dijous i divendres hem de fer un repte , una rutina , un joc i una activitat física o nomès una cosa ?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>