Tasques setmana del 27 d’abril a l’1 de Maig

Comencem activitats noves després de gaudir d’una setmana una mica diferent. La nostra diada de Sant Jordi ha estat molt especial. Separats, però junts a l’hora, desde l’escola. Estem molt contents/es de la vostra participació al Padlet de Sant Jordi. Segur que els/les vostres fillols/es han gaudit molt dels vostres poemes.

Endavant amb les noves activitats!!! 

 

Llengua catalana

Aquesta setmana trobareu 2 propostes de català. Gaudiu-les!!! 

Atenció amb la primera:

 Heu de preparar una exposició oral de 2 minuts!!!! Ja tocava, oi???? A classe ja sabeu que el tema és lliure, cadascú fa la seva exposició sobre allò que vol explicar, ara continuem igual: escolliu un tema que us motivi i prepareu una exposició que duri ( ja sabeu) uns dos minuts aproximadament. Heu d’arribar als 2 minuts i no passar en excés d’aquest temps. 

Aneu preparant  la vostra exposició i el dia que creieu que la teniu ben preparada li feu a qualsevol dels adults o adult que viu amb vosaltres. 

 

Què cal enviar a les tutores? qui tingui la possibilitat d’enviar un vídeo de la seva exposició al correu de la classe, que ho faci. Us deixem aquest vídeo on explica dues maneres de fer-ho. en qualsevol cas, si teniu dificultats, ens ho feu saber per correu. 

Qui no pugui, que no s’angoixi i envïi un mail explicant com li ha anat l’ exposició ( la durada, el to de veu, la posició corporal, els nervis… tot això segons us digui la persona o persones que us han vist fer l’exposició i segons també el vostre criteri). 

Data màxima per enviar aquesta tasca:  divendres 8 de maig.

La segona proposta és la següent, cal  mirar i escoltar aquest vídeo:

El més important és GAUDIR la cançóóóóóóó!!!!

 

Què cal enviar a les tutores? Heu d’escriure la lletra de la cançó des del principi fins el minut 1:20. Pareu el vídeo les vegades que us sigui necessari. Vigileu l’ortografia!!!!! pareu molta atenció en tot allò que ja hem treballat a classe… 

Data màxima d’entrega de la tasca: dijous 30 d’abril.

 

Llengua castellana

Aquesta setmana us proposem una activitat que implica fer una petita reflexió per la vostre part.  Heu de visionar un curtmetratge.

Què heu d’enviar a la vostra mestra de castellà?

Un cop vist el curtmetratge,caldrà fer el resum de 5 a 10 línies i enviar-ho en un drive compartit o en un word (sovint ho feu en una foto i no us el podem corregir…).

Reflexioneu quin és el missatge del curtmetratge. Potser cal tornar-ho a mirar per acabar d’entendre’l. 

RECORDEU COM SEMPRE FER REVISIÓ: dels aspectes formals, la coherència, la puntuació i les faltes d’ortografia.

Data màxima per enviar els escrits a la mestra de castellà perquè els revisem: dimarts 5 de maig. 

 

Llengua anglesa

Hello class!! I hope you are fine. I’m sure you are doing great. I really wish you to see you soon!  Here you have some activities for this week, 🙂 

Click on here, then read the text and complete the answers.

Please send me the answers before: Sunday the 3rd of May, 2020

 

Since I want you to learn but also have fun, I leave you here some fun facts and experiments. I hope you make one !! I will wait for your pictures or videos in the Padlet

https://kids.nationalgeographic.com/videos/try-this/#/1266105923691

 

Matemàtiques

Us presentem un nou repte on l’objectiu és treballar el càlcul mental i la lògica de la proporcionalitat en el següent problema.

Imagineu-vos que s’ha acabat el confinament i ja podem quedar amb la família i els amics i amigues per poder veure una de les nostres sèries preferides. Pensa quina serie escolliries i amb quines persones voldries quedar… Sona bé oi?

Nosaltres et facilitem una recepta de pizza per a quatre persones on hi ha indicades les quantitats que es necessiten de cada ingredient. 

Quines quantitats et farien falta per a 8 persones? I si només fossiu  3?

PIZZA PER A 4 PERSONES

2 bases de pizza (360 g)

200 g de formatge

320 g de tomàquet

100 g d’olives

Escriviu a la taula els ingredients per 4 persones. Després feu el mateix pel doble de persones, és a dir, 8 persones.Abans de calcular els ingredients necessaris per a 3 persones, anota quins són els ingredients per a una persona.

Ara ja pots esbrinar els ingredients per a 3 persones. 

 

ingredients 4 persones 8 persones 1 persona 3 persones

Recordeu: a la taula hem d’apuntar les dades dels ingredients, de 4 persones, 8 persones, 1 persona i per últim 3.

Què heu d’entregar a les tutores?

Ens haureu d’enviar en un document drive compartit o en un document word la graella complerta amb la recepta dels ingredients que necessitem per 1, 3, 4 i 8 persones. (sobretot recordeu no enviar fotos perquè no podrem corregir-ho bé).

El càlcul mental és molt important noies i nois!!! Aquí us deixem aquest enllaç per practicar-ho durant aquests dies: 

https://clic.xtec.cat/projects/prob2nc/jclic.js/index.html

Aquest enllaç és per practicar, no cal enviar res a les mestres. 

Pot ser que us demani activar el flash (si no el teniu ja activat), l’activeu i feu els problemes. Recordeu que per qualsevol problema tecnològic ens podeu fer arribar un correu i us intentarem ajudar en el mínim temps possible.

 

RACONS MATEMÀTICS

Solució de l’activitat dels cubs

Enhorabona, heu fet molts cubs! No obstant això, hem vist que la majoria de vosaltres vàreu escollir la primera opció de desplegament. Us passem tots els models correctes, tot i que n’hi ha més opcions:

Mesura: A través d’un full 

Materials necessaris: fulls Din-A-4, tisores i regle, metre o cinta mètrica.

Com retallaries un Din-A-4 per tal de passar-hi a través? Per aconseguir travessar un full, és important retallar-lo d’una manera concreta. Se t’acudeix com?

Et donem una pista amb els primers passos a seguir…

Prova de fer-ho! Un cop el tinguis, penja al Padlet o envia per correu una foto on mostris que ho has aconseguit, dient, a més, quin perímetre té la figura resultant (recorda que el perímetre és la suma del que mesuren tots els costats).

Pots provar de fer-ho més d’un cop, amb tires més primes. Veuràs que el perímetre canvia…

Mireu el que he fet jo:

Té un perímetre de 365cm, és a dir 3m i 65cm, o 3,65m (recordeu com ho podem expressar de diferents maneres…)

SORT!

 

Medi

Posem en marxa un nou tema de Medi que treballarem durant diverses setmanes!!!!

Nois i noies ja hem començat el 3r trimestre, i per aquesta època teníem programat un taller molt interessant per tots i totes vosaltres que es deia: Infància i Salut al Cicle Superior. Què em passa? 

Era especialment pensat i destinat per: alumnat de 6è d’Educació Primària. Aquí teniu una foto del taller en cursos anteriors a la nostra escola:

Objectius del taller:

  • Potenciar l’autoestima
  • Aprendre a valorar-se de manera positiva i adequada com a persones
  • Afavorir les relacions d’amistat saludables
  • Definir tots els aspectes de la sexualitat, tant els físics com els emocionals
  • Identificar quins canvis es produeixen a la pubertat i com afecten la sexualitat

 

Malauradament, aquest taller no es podrà dur a terme donades les circumstàncies. Tot i això, les tutores considerem que el tema és prou important donada la vostra edat i tenint en compte el canvi d’etapa que fareu ens els propers mesos. 

Us deixem aquest enllaç d’una presentació amb Prezzi que ha penjat l’escola Empúries de l’Escala: 

https://prezi.com/dnvql4un5vzg/sexualitat-i-afecte-ceip-empuries-6e-primaria/

Cliqueu a l’enllaç, espereu que carregui TOTA la presentació i donant a la fletxeta aquesta > que us sortirà, aneu passant totes les pantalles. Llegiu TOT amb calma. Aquesta setmana, a Medi, l’única cosa que heu de fer és LLEGIR amb molta atenció tota la presentació d’aquest Prezi.

Durant les properes setmanes aprofundirem junts i juntes en tot aquest tema, esteu preparats i preparades????

 

Educació artística

Aquesta setmana us proposem conjuntament des de plàstica i música una activitat de papiroflèxia. Heu de construir un piano amb paper. És molt fàcil, ja veureu. Ho podeu penjar al padlet. 

 

Educació física

Recordeu les recomanacions: 

  1. És molt important dormir 8 hores per estar completament actiu i activa, per tant, intenta no anar a dormir gaire tard. 
  2. L’alimentació és molt important, no oblideu esmorzar. Aprofiteu per seguir amb la rutina de la fruita, recordeu que és la millor manera de prevenir lesions. 
  3. És molt important realitzar, com a mínim, una hora d’activitat física diaria, especialment ara que passareu molt temps a casa. Aquesta serà una manera divertida i responsable de controlar el virus. Recordeu, els nostres actes són la millor vacuna!

Ja sabeu que des de la nostra àrea us proposarem una rutina diària de moviment i també un repte perquè pogueu fer per la tarda. Comencem: 

Dilluns rutina:  Per començar la setmana us proposem un challenge o repte de la nostra comarca que ens expliquen des del consorci de turisme del Baix Llobregat. Seguiu les instruccions per participar. 

Us demanem que si ho feu, ens envieu també al padlet de l’escola el vostre vídeo.

Dilluns repte. Durant aquests dies heu anat pensant en activitats que fem a l’escola per treballar la velocitat. La gran majoria de vosaltres, molt encertadament,  heu posat els relleus com exemple de joc per fer-ho. Per aquest motiu hem pensat de proposar-vos un tres en ratlla actiu per relleus. Tothom sap jugar al tres en ratlla, no? per tant, comencem:

Els participants hauran de ser 2, 4, 6… sempre un nombre parell per fer relleus.

Necessitarem cinta per marcar les línies del taulell, poden ser cordes, mitjons, mitges, samarretes…

Fitxes de dos colors o formes diferents, poden ser culleres i forquilles, per exemple, xapes i taps, rotllos de paper higiènic pintats…

Les normes per jugar seran: només es pot agafar una fitxa per torn, cal tornar a agafar la maca de sortida per poder agafar una altra fitxa i fer la següent jugada.

Quan no quedin fitxes disponibles, cal tornar a tocar la marca de sortida per poder moure una fitxa del taulell.

Us deixem el vídeo que hem fet per veure com es juga:

 

Dimarts rutina: 

 

Dimarts repte: Els crancs transportistes.

Dimecres rutina: Seguim amb les rutines de les superheroïnes i superherois.

Dimecres, dijous i divendres repte: 

Sabem que moltes i molts de vosaltres sou fans de la Casa de papel. El repte d’avui i la tasca que haureu de fer aquesta setmana sobre la nostra àrea té a veure amb aquesta sèrie. El professor sempre pensa, analitza, reflexiona i extreu idees, conclusions, per fer un pla. Es pot comparar amb el que fan les entrenadores o entrenadors dels equips dels diferents esports.

El meu repte (i la tasca) és veure aquest reportatge i contestar tres preguntes (una avui dimecres, l’altre dijous i la següent divendres).

Pregunta dimecres: Tenen les mateixes oportunitats per triomfar una dona que un home a l’esport d’èlit? 

Pregunta dijous: Per què ho tenen més difícil o més fàcil per triomfar?

Pregunta divendres: Quins canvis es podrien fer perquè una dona esportista tingui les mateixes possibilitats que un home?

Converteix-te en el professor i fes el repte per trobar solucions:

Les respostes me les podeu enviar en un document de text (word, openoffice…) o em podeu compartir via drive el vostre document. Si teniu dificultats per fer-ho, m’ho feu saber.

Data màxima per enviar o compartir-ho: diumenge 3 de maig.

 

Dijous rutina: La rutina d’avui dijous és molt senzilla, heu d’intentar caminar ràpid, durant 10 minuts, després fer 25 abdominals com les que fem a l’escola, per treballar la força i després, 5 flexions.

 

Divendres rutina: Per finalitzar la setmana us proposem una dansa d’space jam.

 

Cultura digital

Us tornem a deixar el manual per accedir al compte d’scratch perquè pogueu fer-ho sense problema: Tutorial per accedir a Scratch

I per aquesta setmana, com us està engrescant, us proposem un nou repte del Frank Sabaté, relacionat amb la Setmana Santa que fa poc temps acabem de passar.  Recordeu d’anar desant-lo als projectes, tal i com s’explica al manual.

Ja sabeu que si teniu problemes, ens ho feu saber i us ajudarem a aconseguir el repte!.

 

Religió

Aquesta setmana acabarem els sagraments d’iniciació buscant informació sobre la confirmació. 

Una vegada més, has de buscar informació sobre aquesta festa i dir per què es celebra, en què consisteix, quines paraules diu el sacerdot i quins són els símbols que es fan servir. També pots afegir imatges. 

Et recordo que és molt important que no copiïs i enganxis la informació. L’has de llegir, entendre-la i escriure-ho amb les teves paraules per tal que la feina tingui sentit. 

 

Quan ho tinguis, l’has d’enviar al correu de classe i posar a l’assumpte que és per la Blanca. La data màxima és el dia 1 de maig. 

 

11 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>