Tasques setmana del 20 al 24 d’abril

Nois i noies de 6è, benvinguts i benvingudes a la Setmana de Sant Jordi!!!!

Ens hauria agradat a tots els/les “profes” del Tarra poder celebrar els nostres tradicionals Jocs Florals i que aquesta setmana que ara comença fos diferent, però les circumstàncies manen i ens hem d’adaptar… Sou totes i tots unes campiones i campions!!!! Seguim endavant amb aquesta nova manera de viure el dia a dia. 

Llegiu amb atenció les propostes d’aquesta setmana!!!!!

 

Llengua catalana

Aquest curs gaudirem d’un Sant Jordi diferent. Serà un Sant Jordi confinats però en el que estimarem la lectura igual o més que mai perquè ens permet viatjar i sortir fora de casa…

Expressió oral: cal que us prepareu un poema que pot ser de Sant Jordi, de la primavera o d’un  tema lliure; el podeu crear vosaltres o buscar-lo per internet o llibres que tingueu a casa… Aquest poema serà un regal pels fillols i filloles!!!!! 

Heu de llegir-ho amb l’entonació adequada (interpretar-ho), gravar-ho i penjar-ho al Padlet especial Sant Jordi de l’escola. Us deixem l’enllaç directe:

Padlet Sant Jordi Tarra

Abans de començar la lectura del poema, recordeu dedicar-li al vostre fillol/a dient el seu nom en veu alta 

 

Dictat preparat: entreu al següent enllaç:

https://llengua.gencat.cat/ca/serveis/aprendre_catala/recursos-per-al-professorat/dictats-en-linia/b1/b-p-t-d-c-g/  

 

DICTAT:    “ UN CRIT AGUT”

En primer lloc, cliqueu al “Fem memòria” i repasseu les normes d’ortografia que treballa aquest dictat. Després aneu al dibuix del “conillet” i escolteu per primer cop el dictat. NOMÉS escolteu!!!!.Seguidament,  cliqueu on diu “solució” i us prepareu el dictat. Dediqueu TEMPS a preparar-ho. Varios dies…!!! Com ho preparareu? Podeu copiar-ho les vegades que facin falta… i us el podeu dictar les vegades que calguin clicant el “conillet”. L’aneu corregint mirant el dictat original apretant “solució” o “corregeix”. (Feu el dictat CADA DIA: dilluns, dimarts, dimecres…)

Ens haureu d’enviar per mail el resultat de faltes que feu quan us feu l’últim dictat de DIVENDRES 24 d’abril. 

Si heu practicat molt, divendres 24 fareu poques faltes!!!!!

Cal que ens envieu el número de faltes que heu fet. Heu de fer autocorrecció i enviar-nos vosaltres la nota. Recordeu: cada falta resta 0.5 punts. Ja ens direu pel mail quina nota heu tret!!!

Si algú té una adaptació a l’àrea de llengües rebrà un mail amb la seva corresponent explicació. 

Data per enviar correu electrònic a les mestres de català amb el resultat del dictat preparat: divendres 24 d’abril ( NO ABANS).

 

Llengua castellana

Ens agradaria celebrar els 100 anys del naixement d’un dels escriptors més importants de contes: GIANNI RODARI. Aquest escriptor era famós per la seva fantasia i per la seva originalitat. Va escriure moooooooolts contes, cançons i poemes amb els que va renovar la literatura infantil. Un dels seus llibres més coneguts és CONTES PER TELÈFON. En aquest llibre el senyor Bianchi és un representant de comerç obligat a viatjar per feina. Només torna a casa diumenge. La seva filla petita vol un conte cada dia abans d’anar a dormir i la mare ho no sap què dir-li. Llavors el senyor Bianchi decideix telefonar-la cada dia a les 9 del vespre i explicar-li un conte curt.

La nostra proposta és la següent: pensa a qui li vols llegir un conte (avi, àvia, tiet, tieta, veí, amiga, amic,…..), queda un dia i una hora amb aquesta persona. El dia assenyalat truca-li i llegeix-li la lectura en castellà que t’hagis preparat. Pot ser una lectura d’algun llibre que tinguis o una text curt inventat per tu. Si teniu el llibre La vuelta al año en 365 cuentos de Gabriel García de Oro i il.lustrat per Purificación Hernández el podeu fer servir.

Després d’haver fet aquesta activitat envia a la teva mestra de castellà un mail explicant quin text has llegit, a qui li has llegit, de què anava la història i com t’has sentit fent aquesta activitat. 

La data màxima per enviar aquest redactat serà divendres 24 d’abril.

 

Llengua anglesa

Hello class! Sant Jordi is here! This week I invite you to read this text about the legend of Sant Jordi.

THE LEGEND OF SANT JORDI

According to legend, there was a terrifying dragon located in the village of Montblanc, south-west of Barcelona. The dragon was always hungry, so the people in the village gave him one animal a day to keep it from attacking the village. However, one day the dragon ate the last of the animals, and then it started eating the people of the village too. In order to satisfy the hunger of the dragon, the people of the village decided to randomly chose a person every day to be sacrificed to the beast.

One day the princess’ name came up, and although that made the King very sad, he sent her to the dragon. But just when the dragon was about to eat the princess, a brave and handsome knight, known as Sant Jordi, rode into town and killed the beast with his spear, saving her life.

From the blood of the dragon, there grew a rose bush, and Sant Jordi took a red rose and gave it to the princess as a sign of his love. Everybody in the village was very happy the dragon was dead, and they lived peacefully ever after.

Watch this video:

 

-Write 5 verbs in past tense that appear in the video and the meaning of the words that appear in blue.

 

Matemàtiques

Nois i noies de 6è aquesta setmana ens tocava fer les proves de CCBB però de moment no serà possible… us enviem les que van haver de fer els/les vostres “compis del Tarra ” el curs passat. D’aquesta manera practicareu diferents continguts matemàtics.

Prova mates 2019

Podeu respondre en un full en blanc, a la llibreta de “mates”, en document word, al mail directament…. com us vagi millor a vosaltres.  Enumereu de l’1 al 30 (són les preguntes que heu de fer) i ens passeu les respostes al llarg de la setmana. Les tutores corregirem el que ens envieu. 

 

Medi

Aquí us tornem a proposar un repte, visual i auditiu. Ja que en els temps que vivim no podem sortir al carrer, us proposem fer una “passejada virtual” pel nostre estimat Prat.

Haureu de veure el següent vídeo i estar molt atents a les imatges i al què us explica.

En acabar de mirar el vídeo heu de fer click a l’enllaç per obrir un document amb 10 preguntes i si heu estat molt atents de ben segur que les responeu totes. ( podeu tornar a revisar el vídeo les vegades que us faci falta…!!!)

Cal que ens envieu les respostes com a màxim el divendres 24 d’abril. Com ens les feu arribar? teniu dos opcions: us podeu descarregar el document de les preguntes i ens l’envieu constestant al mail de la classe o bé podeu entrar al vostre DRIVE, crear un document i compartir-ho amb el correu de la classe, i respondre en aquell document que heu compartit. Així les mestres us el podem corregir on-line.

Us recordeu com ho fèiem? Era el repte 3…

Recordeu que  els correus on heu d’enviar les feines són:

ep6a@escolatarradellas.cat

ep6b@escolatarradellas.cat

ep6c@escolatarradellas.cat

 

Les preguntes les trobareu en aquest Document. Recordeu! En aquest document no heu d’escriure, heu de veure les preguntes i crear el vostre propi document de drive i el compartiu amb el correu de la vostra classe. A veure si han servit els reptes d’informàtica.

 

Educació física 

Dilluns rutina

Per començar la setmana us deixem una proposta per fer una cursa d’orientació a casa que ha fet el mestre Joaquín Granados Sánchez, de l’escola Enxaneta de Terrassa.

 

Dilluns repte: futbol taula

Necessitarem:  Una taula, 4 gots i un tap, xapa o qualsevol altra cosa que llisqui.

Com es juga?

Poseu 2 gots a cadascun dels extrems de la taula (representaran les porteries).
Utilitzeu els dits per llançar la pilota (Podeu fer com a màxim 3 tocs) i intentar fer-la entrar a la porteria contrària.

Sumeu 1 punt cada vegada que marqueu gol.

 

Dimarts rutina: Avui repetirem la ruitna de fa tres setmanes:En el següent arxiu que us heu de descarregar trobareu unes rutines per fer aquest matí: Rutina 1

 

Dimarts repte: 

Avui continuarem amb la tasca de les qualitats físiques bàsiques. I seguirem per la flexibilitat haureu de respondre aquestes preguntes:

Quina és la prova que fem per mesurar la flexibilitat a l’escola? Explica-la.

Digues dos jocs que fem a educació física on treballem la flexibilitat. Has de justificar la teva resposta.

Explica un joc o una activitat (pot ser inventada o no) que tu faries per treballar la flexibilitat a l’escola.

Recordeu: Aquestes respostes les podeu enviar per correu de classe, amb l’assumpte Juanjo. Podeu fer-ho a mesura que les aneu fent , o enviar totes juntes (resistència, força, flexibilitat i velocitat) com a molt tard, el divendres 24 d’abril. 

 

Dimecres rutina: 

La setmana passada va ser Star wars i aquesta setmana heu de triar un personatge de Stranger things i seguir les seves rutines. Ànims!

 

Dimecres repte: La Laia Vélez, mestra de l’escola Sagrada Família de El Masnou, ha fet el joc de l’educació física. Us proposem que el feu. Cliqueu a instruccions per descarregar-les.

 

Dijous rutina: Avui per Sant Jordi, la rutina ens la portarà la superheroïna catwoman.

 

 

Dijous repte: 

Avui finalitzarem la tasca de les qualitats físiques bàsiques. I ho farem amb la velocitat, haureu de respondre aquestes preguntes:

Quina és la prova que fem per mesurar la velocitat a l’escola? Explica-la.

Digues dos jocs que fem a educació física on treballem la velocitat. Has de justificar la teva resposta.

Explica un joc o una activitat (pot ser inventada o no) que tu faries per treballar la velocitat a l’escola.

Recordeu: Aquestes respostes les podeu enviar per correu de classe, amb l’assumpte Juanjo com a molt tard, el divendres 24 d’abril. 

 

Divendres rutina: Vinga que s’acaba la setmana. Us atreviu a una micsa de crossfit?

 

Divendres repte: Juguem a bitlles casolanes com ens explica la mestra Laia Vélez?

 

Música

Us proposo un passaparaula musical molt divertit. 

Cliqueu per anar

 

Plàstica

Cada any la casa Batlló de Barcelona omple la seva façana de roses el dia de Sant Jordi. Aquest any ens fan la proposta de fer nosaltres les nostres roses amb material reciclat i penjar-les al nostre balcó:

       https://www.casabatllo.es/novedades/sant-jordi-2020/

Us proposem un taller de plàstica: que cadascú faci a casa una o varies roses per celebrar la diada de Sant Jordi. 

Amb el material (roba, plàstic…) que tingueu a casa (no sortiu a comprar RES). Deixeu volar la vostra imaginació i la vostra creativitat. Podeu fer les roses com us vagi millor a vosaltres i a la vostra família. Us donem diferents idees: en volum, construint roses ben maques amb diferents materials…  sobre tela o roba dibuixant amb el que tingueu ( si no teniu pintura a casa podeu fer servir retoladors, pintura d’ungles…). Allò que feu sobre robes i teles ho podeu penjar per tal de guarnir balconades, terrasses, finestres…i celebrar la Diada de Sant Jordi.

Quan ho tingueu ho podeu penjar al PADLET de 6è i compartir-ho amb els companys/es.

Animeu-vos a participar nois i noies!!!

 

Cultura digital

Us tornem a deixar el manual per accedir al compte d’scratch perquè pogueu fer-ho sense problema: Tutorial per accedir a Scratch

I per aquesta setmana, com us està engrescant, us proposem un nou repte del Frank Sabaté, aquesta vegada fer un joc com el Gran dictat. Recordeu d’anar desant-lo als projectes, tal i com s’explica al manual.

 

 

Religió

El sagrament que treballarem aquesta setmana és l’Eucaristia.

Has de buscar informació sobre aquesta festa i dir per què es celebra, en què consisteix, quines paraules diu el sacerdot i quins són els símbols que es fan servir. També pots afegir imatges.

És molt important que no copiïs i enganxis la informació. L’has de llegir, entendre-la i escriure-ho amb les teves paraules per tal que la feina tingui sentit.

 

Quan ho tinguis, l’has d’enviar al correu de classe i posar a l’assumpte que és per la Blanca. La data màxima és el dia 24 d’abril.

 

 

 

7 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>