Tasques setmana del 18 al 22 de maig

Hola nois i noies!! Comencem una nova setmana. Com van les passejades i les sortides al carrer? Això ha estat el primer pas, poc a poc anirem tornant a la normalitat, ja ho veureu. Esteu fent un gran esforç des de casa preparant les diferents activitats. Molt bona feina!!

Comencem la setmana amb noves propostes que esperem us agradin.

 

Llengua catalana

Aquesta setmana a l’àrea de català posarem l’accent als…ACCENTS!!!

Anem a recordar les normes d’accentuació en llengua catalana i després, en haureu de demostrar com sabeu aplicar-les a la pràctica.

Entreu a aquest enllaç:

 Accentuació

Llegiu amb calma l’esquema i la informació sobre les normes d’accentuació. Podeu passar l’esquema a la llibreta de català (és una activitat voluntària).

A continuació, veure-ho que hi ha un apartat amb el títol: Per practicar. Entreu als  exercicis (són d’autocorrecció) i feu només aquests: 636-R / 637 / 642-R / 646-R / 665.

Un cop els heu fet, cliqueu a la part de baix on diu “corregeix” per fer l’autocorrecció i valorar si us heu equivocat en algún exercici.

No cliqueu on diu Imprimir.

Després de practicar el tema de l’accentuació, anem a aplicar-lo!!!!

Mireu aquest vídeo, us farà reflexionar…

http://www.suncinefest.com/es/cada_aula_un_cine/film/886/peix-al-forn

Què cal enviar a les tutores?

Una redacció explicant de què tracta el vídeo “Peix al forn” i donant la vostra opinió al respecte. El text ha de tenir una extensió de 10 a 15 línies i cal VIGILAR molt L’ACCENTUACIÓ. 

Podeu enviar la feina fins el divendres 22 de maig en un document drive compartit, en word, open office… En aquest text només us corregirem l’accentuació. 

Per últim a l’apartat de llengua catalana us volem recordar que la setmana passada va acabar el termini per participar al conte col·laboratiu de cada classe. Ara toca… posar-li un títol!!!! Entreu al document compartit de drive on està el conte i allà trobareu, a dalt de tot, un apartat que diu: títols suggerits. Cadascú ha de posar el títol que cregui adient per la història que s’ha creat. 

 

Llengua castellana

Estos días nos ha tocado vivir más tiempo en casa que en la calle. Seguro que habrás observado que nos hemos de conformar con los objetos materiales que tenemos. No podemos ir a un centro comercial, tiendas…para comprar lo que nos gusta o necesitamos.

¿Te imaginas para siempre un mundo sin dinero? No poder comprar  juguetes, comida…

Esta semana la actividad propuesta es la comprensión lectora de un texto: “VIVIR SIN DINERO”

Lee con atención y fíjate bien lo que explica cada párrafo. Hay palabras que quizás no sepas pero por el contexto puedes averiguar su significado o también puedes buscarlo  en internet. Abre este enlace y solamente lee el texto:

Una alemana vive sin dinero desde hace más de dos años

Qué tienes que entregar a la “profe” de castellano?

Entra en el siguiente enlace y responde a las preguntas. Puedes releer el texto las veces que quieras. Cuando acabes, recuerda clicar a “envia”. 

Comprensión lectora: vivir sin dinero

Puedes participar hasta el viernes 22 de mayo.

 

Llengua anglesa

This week we are going to do a writing activity.

Tips for writing:

-Use a capital letter to start a sentence.

-Use a comma (,) in a list.

-Use a full stop (.) to end a sentence.

-Use a question mark (?) at the end of a question.

-Don’t always repeat the same words. Use synonyms.

-Use adjectives to make your writing more interesting.

 

**You don’t need to print the postcard, you can write the postcard directly in the email you send me. (Between 40-50 words)

 

Please send me the activity before : Sunday the 24th of May, 2020

 

Matemàtiques

L’hort confinat

Heu pensat com deu estar l’hort de la nostra escola?

Quan tornem del confinament l’haurem de tornar a arreglar i preparar per fer les següents plantacions.

Per fer-ho, ens resulta imprescindible saber primer quines són les seves mesures. 

Us deixem un plànol del l’hort: 

1a part de l’activitat:

Imagineu que volem posar tanques al seu voltant i un tendal pels dies que faci molt de sol. Necessitem saber el seu perímetre i la seva àrea.  Recordeu les fórmules treballades a classe.

Cliqueu el següent enllaç per fer quatre activitats sobre l’àrea i el perímetre:

Àrea i perímetre

Quan acabeu de fer el qüestionari haureu de:

  • Introduir el vostre NOM i COGNOMS.
  • Posar el CORREU electrònic de la vostra classe ( ep6a…/ep6b…/ep6c….)
  • Clicar: ENVIAR.

2a part de l’activitat:

Aquesta activitat només consisteix en ENTENDRE (interpretar/analitzar) les dades d’aquest gràfic de barres horitzontal.

Per fer-ho, cal que us fixeu  bé en els mesos i en els colors taronja i verd de les diferents  hortalisses que hi ha.

3a part de l’activitat

Cal elaborar un gràfic de barres vertical enregistrant les dades que contestin la següent pregunta: 

Quantes hortalisses es poden sembrar a cada mes de l’any? (les dades que necessites les trobaràs a la gràfica de barres horitzontal que tens aquí dalt )

Pista per fer-ho: la línia vertical de la gràfica cal numerar-la del 0 fins el nombre que tu creguis adient i a la part horitzontal caldrà que posis els mesos de l’any.

Aquí et deixem un vídeo que t’ajudarà a recordar com es feia un gràfic de barres.

Si voleu també podeu provar a fer-ho amb el programa Excel o l’openoffice Apache, que és gratuït.

En el segïuent vídeo us expliquem com fer-ho:

Gràfic de barres amb Apache o Excel

Què cal enviar a les tutores?

  1. Les respostes del perímetre i l’àrea de la 1a part de l’activitat de “mates”.
  2. El vostre gràfic de barres.

 

Teniu fins els divendres 22 maig com a màxim per enviar les tasques. 

 

Fem sudokus

Us passem un enllaç per jugar a sudokus:

Sudokus

Com podem jugar a sudokus en línia?

Funcionen de la mateixa manera que en paper. 

  1. Selecciona el nivell clicant a un botó (9×9, 6×6, 4×4, 4×4 amb imatges) per generar un nou sudoku. Et recomanem que si no n’has fet cap mai comencis per un nivell senzill.
  2. Selecciona un nombre dels que hi ha sota el sudoku i arrossega’l a la casella on creguis que va.
  3. Recorda que no es poden repetir els nombres en cap filera (horitzontal ni vertical) ni a cap quadrat.
  4. Fes clic al botó “solució” per veure la solució del trencaclosques.
  5. Es pot imprimir, per si ho vols fer en paper…
  6. Vigila, que són addictius! Sort!

 

Coneixement del medi

Continuem aprofundint en el tema de la sexualitat. Fins ara hem vist les parts del cos que participen en la reproducció (aparells sexuals), la menstruació i el procés que es duu a terme abans, durant i després de l’embaràs. 

Imagineu-vos que un company o companya de quart de primària us fa la típica pregunta: 

D’on vénen els nadons?

Heu de fer un vídeo d’una durada  APROXIMADA de 2 minuts per explicar-li al vostre company o companya d’on vénen els nadons. Agafeu la informació més important que hem treballat durant aquestes últimes setmanes i que creieu imprescindible perquè entengui la vostra explicació. Us podeu ajudar fent un esquema abans de gravar el vídeo, així tindreu clar què voleu dir i quines són les paraules clau.

Durant el vídeo podeu utilitzar imatges, dibuixos, joguines, murals o qualsevol material visual (que tingueu/elaboreu a casa) que faciliti al vostre company/a de quart comprendre la vostra explicació.

Per ajudar-vos, aquí teniu una petita llista de preguntes, que us poden servir com a orientació, que podrien sortir durant la conversa/explicació amb un company/a de 4t.

  •         Els homes es poden quedar embarassats? Per què?
  •         Què ha de passar perquè una dona es quedi  embarassada?
  •         Com creix el nadó dins la panxa de la mare?

 Aquestes preguntes NO les heu de respondre directament, les heu d’incloure de forma indirecta durant la vostra explicació oral. No us amoïneu memoritzant paraula per paraula tota la presentació, les mestres estem convençudes que esteu totalment capacitats/des per explicar amb les vostres paraules tot el que heu après.

Què heu d’enviar a les tutores?

  1. El vídeo de 2 minuts (aproximadament) de la vostra explicació responent la pregunta: D’on vénen els nadons?
  2. Quan finalitzeu l’activitat, responeu el següent  qüestionari:

Reflexionem

ENDAVANT!!!

 

Educació física

Dilluns rutina: Comencem la setmana amb el ball del capità Amèrica:

Dilluns repte: Us atreviu a jugar al trivial de l’educació física. Seguiu les regles que trobareu clicant a la fletxa, torneu al joc i… a jugar! Si teniu algun problema, m’ho feu saber.

Trivial EF

 

Dimarts rutina: Seguim la setmana augmentant la intensitat.

 

Dimarts repte: Avui el repte és molt senzill, una tasca que hem de fer tots i totes a casa.

 

Dimecres rutina: Busqueu una parella i juguem a pedra, paper i tissora, segons el que treieu, haureu de fer.

Dimecres, dijous i divendres repte:

Aquests dies us proposem jugar a l’Improshow. Com és una activitat que haureu de fer amb la família, us proposem que jugueu quan pugueu. Mentrestant, podreu crear les targetes per trobar, per representar situacions divertides, personatges famosos… Mireu la fitxa que teniu a sota i comenceu. Segur que teniu moltes idees.

Improshow

Us demano que m’envieu per correu aquelles propostes que fareu per jugar amb la vostra família. Les podeu enviar explicant-les directament al correu.

Dijous rutina: Recuperem una de les rutines que ja hem fet. Aquesta vegada podeu substituir els deu minuts caminant a casa, per córrer o caminar al carrer, sempre mantenint les normes.

Rutina 1

Divendres rutina: Acabem la setmana amb una sessió de Ioga.

 

Música

Aquesta setmana us proposo tocar els tubs musicals (virtuals). Us deixo un enllaç amb els tubs i un altre on trobareu una cançoneta com les que treballem a classe amb els tubs de colors. Heu d’aprendre les notes i quan les sapigueu intentar acompanyar-la seguint el nom de les notes.  

Aquesta activitat és avaluable així que quan acabeu m’heu d’enviar un correu especificant que és per música abans del dia 24 de maig dient-me el nom de les notes i si us ha agradat. 

Tubs de colors: 

https://www.musick8.com/boomwhackers/playboomwhackers.php 

 

 

Cultura digital

La setmana passada vau fer els formularis (les enquestes) als vostres companys i companyes. Per poder extreure conclusions del resultats de les enquestes que vau fer, hem de veure les respostes i els gràfics que ens fa el programa. En aquest vídeo podreu veure com fer-ho.

Extreure conclusions de les enquestes

Que heu de fer? enviar un document (openoffice, word, compartit en drive…) on expliqueu els resultats de la vostra enquesta (sèrie més votada, esport favorit, personatge…). Heu de fer captura de pantalla de les gràfiques i posar-les al vostre document. Les preguntes obertes, no cal que poseu totes les respostes, només aquelles que vosaltres considereu rellevants o importants.

 

Plàstica

L’objectiu d’aquesta setmana és REPRODUIR O IMITAR UNA OBRA D’ART.

Per poder fer-ho primer has de mirar aquests dos vídeos que et deixem en els enllaços. Observa amb atenció els quadres que van sortint i veuràs com apareixen nens i nenes imitant el quadre original.

challenges info K                    challenges 2 info K

Què has de fer tu?

Els vídeos segur que t’han donat moltes pistes. Ara busca informació sobre un artista famós i la seva obra d’art.  Escull un dels seus quadres que t’hagi agradat més i que creguis que et será fácil de representar. Posa’t a pensar quins materials necessites dels que tens a casa(roba, papers, objectes…). També pot col·laborar  la família a l’hora de fer la representació. Deixa volar la teva imaginació i segur que sortirà una producció “xuulíiiisiima”. Fes-te una foto quan estiguis llest/a. Recorda que a la foto s’ha de veure el quadre original i la teva representació.

 

Com entregar-ho? 

Cal penjar-ho al padlet perquè es puguin veure les produccions tan genials que fareu. Anima’t!!!

 

Religió

Una setmana més continuem amb el treball dels sagraments, ja només ens queden tres. Ara toca buscar informació sobre la Unció dels malalts, l’altre sagrament de guarició. Et recordo que hauràs de respondre a les següents preguntes:

–   Per què es celebra?

–   En què consisteix?

–   Quines paraules diu el sacerdot?

–   Quins són els símbols que es fan servir?

També pots afegir imatges.

Important: No has de copiar la informació que trobis, l’has d’entendre i escriure-la amb les teves paraules.

12 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>