Tasques setmana del 13 al 17 d’abril

Llengua catalana

En aquesta època que estem vivint, el suport entre les persones és més necessari que mai. Les tutores de sisè volem donar les gràcies a totes i tots els que heu enviat els vostres escrits a la residència d’avis i àvies del Prat. 

Seguim en aquesta línia!!!!! Aprofitem que a sisè tothom fa molt bons escrits, i llegiu  amb atenció la següent proposta de català:

L’Hospital Universitari Bellvitge ha posat en marxa la campanya #Pensoentu. L’objectiu d’aquesta és donar suport al personal que treballa allà i als pacients que estan ingressats.

Us proposem participar-hi! Visualitzeu el vídeo que us posem a continuació:

https://www.facebook.com/hbellvitge/videos/804352296635123/

L’activitat consisteix en enviar dos correus a les següents adreces:

Pacients: suportpacients@bellvitgehospital.cat

Professionals: suportprofessionals@bellvitgehospital.cat

Abans d’enviar els mails a l’hospital, les tutores us demanem que ens els envieu a nosaltres per tal que els llegim i us els tornem revisats. Us recordem les adreces:

6è A: ep6a@escolatarradellas.cat

6è B: ep6b@escolatarradellas.cat

6è C: ep6c@escolatarradellas.cat

Suggeriments pels escrits als professionals que treballen a l’hospital de Bellvitge: missatges d’ànims, agraïment, un conte inventat on ells/elles siguin protagonistes…

Suggeriments pels escrits als pacients ingressats a l’hospital de Bellvitge: missatges d’ànims, enviant força, missatges positius, històries de superació, contes inventats amb final feliç…

Els escrits han d’ocupar entre 10 i 15 línies a ordinador. Si algú el fa més llarg, cap problema, endavant! 

RECORDEU COM SEMPRE FER REVISIÓ, DELS ASPECTES FORMALS, LA COHERÈNCIA, LA PUNTUACIÓ I LES FALTES D’ORTOGRAFIA.

 AJUDEU-VOS DELS CORRECTORS!!!.

Data màxima per enviar els escrits a les tutores perquè els revisem: divendres 17 d’abril. 

 

Llengua castellana

Que hem d’estar confinats a casa és una realitat. Si volem col·laborar a millorar  la situació que estem vivint actualment i que el COVID-19 desaparegui de les nostres vides hem de quedar-nos a casa (parlem dels nois i noies i dels adults que no han de sortir a treballar). 

És per això, que a castellà us suggerim la lectura d’aquest article sobre la vitamina D, ara que no hem de sortir de casa. Potser hi haurà coses que no enteneu, però hi haurà MOLTES que sí. 

Us demanem que feu un resum d’allò que heu entès. Entre 10 i 15 línies. 

Cliqueu per llegir-ho: article vitamina D

Data màxima per enviar el resum a la vostra mestra de castellà: divendres 17 d’abril.

  

Llengua anglesa

Hello again class!! Here you have some activities for this week. 

Activity number 1:

1-Enter this website https://www.gamestolearnenglish.com/past-tense-game/

2-Click on REVIEW

3-Once you have reviewed the verbs, click START

 

Activity number 2:

Last month we were learning interesting things about the UK and its traditions, it is time to learn about Easter.

Watch the video:

Then write what the video is about. (between 30- 40 words)

Please do the writing alone to be able to make a proper evaluation. Maximum date to send the writing to your teacher: Friday the 17th of April, 2020

 

Medi

Hola nois i noies, aquests dies esteu fent dibuixos molt “xulos” de les cèl·lules. Així que us seguim proposant fer una activitat on heu d’utilitzar tota la vostra imaginació i creativitat.

Com sabeu molt sobre el COVID-19, heu de fer un CÓMIC que tingui de 5 a 8 vinyetes. Podeu fer-ho a la llibreta de natus, en un foli, en una cartolina, com més us agradi.

Pinteu-lo. Esperem les vostres produccions al padlet de 6è de l’escola.

 

Matemàtiques

Seguim amb les proves Cangur.

Recordeu que vam començar la setmana passada i vam fer una part?

Entreu en aquests enllaç: proves cangur                                       

Trobareu el full de les Proves Cangur. Cliqueu 6èEP. S’obrirà un document XXIV CANGUR SCM 21 de març de 2019 

Aquesta setmana podeu seguir amb els exercicis del número 13 al 24 a la llibreta de mates. Escriviu el número de la pregunta i la resposta (També podeu copiar l’enunciat per treballar l’escriptura i l’ortografia). 

Quan acabeu us podeu autoavaluar i fer les correccions a la mateixa llibreta. Com fem a classe. Aquí teniu cangur 2019 solucions problemes 13-24

 

RACONS DE “MATES”   

  • Desplegaments

 

Observa aquests desplegaments:

De tots aquests exemples, quins creus que corresponen a un cub? 

Pensa i selecciona un dels que ho siguin (hi ha 4 opcions correctes). 

 

Abans de continuar, llegeix tota la feina que has de fer amb atenció:

A un full quadriculat, dibuixa la plantilla que has seleccionat. Cada quadrat del desplegament ha de mesurar 3 cm de costat. Fes primer l’estimació per decidir quants fulls necessites i prepara els materials. Per fer aquesta activitat necessitaràs paper, regle, llapis, tisores, pegament o cel·lo i materials per decorar-ho.

També hauràs de dibuixar unes pestanyes per poder després enganxar els cubs, com aquest exemple:

Atenció: en el cas que no tinguis regle, pots utilitzar un llibre per fer les línies rectes, i en lloc de fer 3 cm de costat doncs hauràs de mesurar comptant quadradets del full i mirant d’aconseguir quadrats exactes.

 

Un cop tinguis dibuixat el desplegament, decora’l al teu gust (pensa abans de dibuixar com quedarà quan el dobleguem), retalla’l (vigila amb les pestanyes, pensa abans!) i fes-li una foto. A continuació doblega’l fins arribar a muntar el cub.

El darrer pas de tots serà enganxar per les zones de les pestanyes. Ja pots jugar amb ell!! Finalment, fes la foto definitiva del teu cub a la mà (s’ha de veure el teu palmell, per comprovar que les mides han estat correctes).

Sort!

Has d’enviar les fotos del desplegament dibuixat i dels cubs resultants per correu o bé penjar-les al padlet.

 

Música

Us convido a veure un espectacle de l’Auditori de Barcelona que ha tingut molt èxit i va exhaurir entrades. L’han obert perquè aquests dies de confinament el puguem veure. És un espectacle de percussió en el que participa un dels professors de percussió de l’escola d’Arts en Viu del Prat.

Per veure’l heu de tenir un paper i un llapis a la mà ja que en un moment haureu de participar. Espero que us agradi!

 

Educació física

Recordeu les recomanacions: 

  1. És molt important dormir 8 hores per estar completament actiu i activa, per tant, intenta no anar a dormir gaire tard. 
  2. L’alimentació és molt important, no oblideu esmorzar. Aprofiteu per seguir amb la rutina de la fruita, recordeu que és la millor manera de prevenir lesions. 
  3. És molt important realitzar, com a mínim, una hora d’activitat física diaria, especialment ara que passareu molt temps a casa. Aquesta serà una manera divertida i responsable de controlar el virus. Recordeu, els nostres actes són la millor vacuna!

Ja sabeu que des de la nostra àrea us proposarem una rutina diària de moviment i també un repte perquè pogueu fer per la tarda. Comencem: 

Dilluns rutina: Comencem la setmana amb una cançó molt actual i canyera. Espero les vostres gravacions: 

 

Dilluns repte: Podreu aconseguir-ho?

 

Dimarts Rutina: Avui farem una rutina de superheroïnes i superherois com el THOR. Abans de començar és molt important l’escalfament. Farem 10 minuts caminant a bon ritme per tot el pis. I després seguiu amb aquestes activitats:

 

Dimarts repte: El repte d’avui tractarà sobre les qualitats físiques bàsiques. Recordeu, teníem 4 i a les classes d’educació física les practiquem i també fem unes proves per mesurar-les. Avui, el dijous i la propera setmana farem les quatre qualitats i serà una feina que haureu d’enviar al correu de la classe.

Us envio un enllaç amb informació sobre aquestes qualitat físiques perquè recordeu tot el què hem parlat: Qualitats físiques bàsiques 

Avui començarem per la resistència, haureu de respondre aquestes preguntes:

Quina es la prova que practiquem a l’escola per mesurar-la? Si no saps el nom, pots explicar-la.

Digues dos jocs que fem a educació física on treballem la resistència. Has de justificar la teva resposta.

Explica un joc o una activitat (pot ser inventada o no) que tu faries per treballar la resistència a l’escola.

Aquestes respostes les podeu enviar per correu de classe, amb l’assumpte Juanjo. Podeu fer-ho a mesura que les aneu fent , o enviar totes juntes (resistència, força, flexibilitat i velocitat) com a molt tard, el divendres 24 d’abril. Per tant, teniu dues setmanes per fer-les. 

 

Dimecres rutina: pels fans d’Star Wars, trieu un personatge i a fer activitat física:

 

Dimecres repte: Avui us proposem una oca d’activitat física. Si podeu, jugueu en família. Per cert, no es necessari imprimir-la ni res, podeu anar anotant on esteu casdacú en un paper.  A veure qui arriba abans i en millor estat a la meta. Molta sort:

 

Dijous rutina, avui toca una mica de Ioga:

 

Dijous repte: Avui continuarem amb la tasca de les qualitats físiques bàsiques. I seguirem per la força, haureu de respondre aquestes preguntes:

Quines són les dues proves que fem per mesurar la força a l’escola? Explica-les.

Digues dos jocs que fem a educació física on treballem la força. Has de justificar la teva resposta.

Explica un joc o una activitat (pot ser inventada o no) que tu faries per treballar la força a l’escola.

Recordeu: Aquestes respostes les podeu enviar per correu de classe, amb l’assumpte Juanjo. Podeu fer-ho a mesura que les aneu fent , o enviar totes juntes (resistència, força, flexibilitat i velocitat) com a molt tard, el divendres 24 d’abril. 

 

Divendres rutina: La rutina avui la fareu vosaltres: Us heu d’inventar una coreografia d’una cançó que vulgueu, l’única condició és que duri, com a mínim, un minut. Podeu penjar-la al padlet i compartir-les amb la resta de companys i companyes. Després farem un vídeo amb totes les coreografies!!!

Divendres repte: Avui us proposem una activitat que ja hem fet a l’escola.

Trieu objectes que tingueu a casa (tants com jugadors sigueu).

Cada jugador haurà de triar un objecte i en dos minuts, donar diferents usos als que té l’objecte. Per exemple, si agafo una escombra pot servir per: fer volar una bruixa o bruixot, com a bat de beisbol…

La jugadora o jugador que més usos diferents aconsegueixi del seu objecte serà qui pugui triar al dia següent qui farà l’esmorzar a casa.

 

Cultura digital

Primer de tot us volem felicitar als que vau hackejar la vostra habitació. Han quedat molt bé. De ben segur que aun tornem podrem veure-les totes. Si algú o alguna encara no l’ha fet, podeu fer-la i pujar-la.

Alguns de vosaltres esteu tenint problemes per accedir al compte d’scratch, us deixem un manual perquè pogueu fer-ho sense problema: Tutorial per accedir a Scratch

I per aquesta setmana us proposem un nou repte del Frank Sabaté, aquesta vegada fer un joc. Recordeu d’anar desant-lo als projectes, tal i com s’explica al manual.

 

Religió

Aquests dies aprofundirem en els sagraments i cada setmana treballarem un. El primer en el que ens centrarem serà el Baptisme. Has de buscar informació sobre aquesta festa i dir per què es celebra, en què consisteix, quines paraules diu el sacerdot i quins són els símbols que es fan servir. Enrecordat d’afegir imatges. Si has estat batejat o batejada pots posar fotografies d’aquell moment.

Quan ho tingueu, l’heu d’enviar per correu de classe i poseu a assumpte Blanca. La data màxima és el 17 d’abril. 

 

Vinga nens i nenes, cada vegada queda menys per veure’ns!

Molts ànims i força.

5 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>