PROJECTE “Creem una cooperativa”

Enguany, el nostre alumnat de 5è ha tornat a particitar en el projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” (CuEmE). Aquest projecte, com ja sabeu, consisteix en crear una cooperativa simulada formada per l’alumnat. En aquest cas les nenes i nens de 5è s’han convertit en els socis i sòcies de les cooperatives: “Les carxofetes del Prat” i “CTPrat”.

Aquest projecte s’ha dut a terme durant tot el curs i s’ha dividit en 3 grans moments o fases: la creació de les cooperatives, la fase de producció i la venda dels productes amb l’objectiu de col·laborar amb una entitat benèfica.

A la fase de creació de les cooperatives, han seguit el passos següents:

• Conèixer què és i com funciona una cooperativa.
  • Escollir un nom.
  • Crear un logo.
  • Votar el Consell Rector.
  • Organitzar-se per departaments de treball.
  • Aportar el capital inicial i omplir els documents de registre.

Ala fase de producció, han realitzat aquestes tasques:

• Presentar els prototips.
  • Registrar les cooperatives a l’Ajuntament.
  • Escollir el producte.
  • Comprar el material.
  • Realitzar tasques concretes de cada Departament (comptabilitat, jurídic, riscos laborals, publicitat i comunicació, serveis socials i estudi de mercat).
  • Fer la producció de polseres (CTPrat) i punts de llibre (Les carxofetes del Prat).
  • Escollir l’entitat benèfica per fer la donació.

Finalment, la venda dels productes s’ha dut a terme de la manera següent:

• Venda a l’escola durant la setmana “El Tarra es projecta”.
  • Venda al “Mercat de cooperatives”.
  • Acte de donació entitat benèfica.

La realització de totes aquestes tasques ha estat possible gràcies al treball cooperatiu de tots els socis i sòcies. Cada departament ha plantejat els seus propis objectius i la feina de tots els membres ha estat necessària per poder assolir-los.

S’han dut a terme moltes assemblees per prendre decisions i poder avançar cap als objectius comuns: elaborar un producte i vendre’l per poder ajudar, en aquest cas, a les persones afectades per la guerra d’Ucraïna. Tot i que en algunes ocasions posar-se d’acord no ha estat fàcil, els nens i nenes s’han implicat moltíssim, s’han organitzat i han treballat de valent.

Des d’aquí ens agradaria donar les gràcies a tota la comunitat educativa del Tarra per haver participat i col·laborat amb les nostres cooperatives, comprant tantíssims punts de llibre i polseres. Finalment, ens heu ajudat a aconseguir 2.452€ que ja han estat destinats a la campanya “Ajudem a qui ajuda” del Prat de Llobregat. Estem molt feliços de poder aportar el nostre granet de sorra a una bona causa.

Junts sempre sumem! Junts som SOLIDARIS!