Bona setmana noies i nois!
Esperem que us agradés tant com a nosaltres veure’ns la setmana passada. Continuem avançant en el mes de maig i ja estem a la meitat.
Aquesta setmana us tornem a presentar diferents propostes que esperem us agradin molt!
Comencem!
Mates
- Quinzet.
Aquesta setmana us proposem dues sèries de quinzet. Us les presentem en un Quizizz per tal que les pugueu fer a casa.
Com us va dir Marta la setmana passada podeu entrar a l’aplicació i posar el codi: 496200 o directament entrar en aquest enllaç.
- Treballem les fraccions
En aquest altre Quizizz trobareu unes preguntes de fraccions. A veure com ho porteu.
Com abans podeu posar el codi 326776 a l’aplicació o entrar en aquest enllaç
- Un radi d’un quilòmetre.
Podem sortir a passejar però sense sortir d’un radi d’un quilòmetre de casa. Saps què vol dir “a un radi d’1 quilòmetre de casa”?
El radi és la distància que hi ha en línia recta des del centre del cercle fins a la circumferència. Vol dir que si prens casa teva com centre del centre, podries caminar la distància d’un quilòmetre en qualsevol direcció.
Pensa què trobaries:
-
- Creus que trobaries l’escola?
- Podries anar a casa dels avis?
- I a casa del teu amic o amiga?
- Et trobaries un riu?
- O la via del tren?
- …
Com de llarg t’imagines que és 1km?
Quantes passes penses que hauries de fer caminant 1 quilòmetre en línia recta? Quanta estona et sembla que es triga a caminar 1km?
Després de pensar-ho amb l’ajuda del pare, la mare o algú més gran, obriu algun dels enllaços que us deixem a continuació:
Aquestes aplicacions ajuden a saber tot el que plantejàvem anteriorment, prenent casa teva com a centre, fins on arriba el radi d’1km.
Situar-se a l’espai dona seguretat i organitza el pensament. Val la pena aprofitar aquesta ocasió per ajudar-los a fer-se una idea de l’espai més proper i per comprendre en una situació amb sentit els plànols i mapes.
Poseu la vista satèl·lit en els carrers dels voltants de casa, us engrescarà molt.
Català
- Avui comencem amb unes fitxes de passatemps, hem fet alguna vegada a classe i pensem que van molt bé per l’atenció i concentració. Passatemps i Missatges amagats
- La segona proposta és per treballar la lectura. En la següent pàgina trobareu exercicis per treballar la lectura eficaç.
Com veieu hi ha molts i molt divertits però nosaltres us recomanem les activitats de:
- paraules,
- memòria visual,
- ordre,
- completa,
- endevina
- Per últim us proposem escoltar una cançó, però hem perdut algunes paraules de la lletra, a veure si sou capaços de completar-la. Teniu temps per fer-la fins el dia 24 de maig.
Castellà
- Seguiremos practicando la entrevista pero esta semana con un edpuzzle
Os recordamos que tenéis dos opciones para entrar:
- clicar en el enlace de vuestra clase, después ponéis vuestro nombre y clicar disfrutar de la clase:
2. si disponéis de la aplicación d’Edpuzzle clicar al botón “entrar código de clase abierta”. Escribís el código de vuestra clase, después ponéis vuestro nombre y clicar disfrutar de la clase:
Si sois de 4tA el código de clase para la aplicación móvil kertana
Si sois de 4tB el código de clase para la aplicación móvil jekunov
Encontraréis todos los vídeos que os hemos ido mandando, tendréis que hacer solo el de “la entrevista”
- La segunda actividad que os proponemos es un dictado de palabras
Le tenéis que dar a entrar y después a empezar. Os irá dictando palabras, sólo tenéis que escribirlas. Son diferentes niveles con 5 palabras cada uno. A ver cómo se os da.
- La última actividad de esta semana es construcción de frases. Le tenéis que dar a entrar y después a empezar.
Os aparecerán unas frases desordenadas que tenéis que ordenar correctamente, la dificultad es que tenéis un límite de tiempo para cada frase. ¡Ánimo, seguro que lo podéis hacer!
Anglès
Aquesta setmana us deixo un parell d’activitats d’avaluació, per tant intenteu de fer-les sols, teniu temps fins el 24 de maig.
Teniu els jocs, vocabulari i presentacions tot recopilat a la pàgina del bloc d’anglès.
Medi
- Aquests dies a casa hem de conviure 24h amb la família i hi ha coses en les que podem col·laborar tots. Però que en saps, de les feines domèstiques? Prova a fer aquest qüestionari i a veure que tal.
- Aquesta setmana farem de meteoròlegs:
Entrem a la pàgina de l’editorial Teide
Clicar el botó ACCEDEIX
Desprès vas a primària. Tria el curs (4t) i després la matèria (Ciències Socials)
Feu l’activitat 6: Observem al temps
Si voleu també podeu fer la part de la crònica del temps que fa avui. A veure com feu de dones i homes del temps.
- Continuant amb la observació del temps, anem a donar una mica de sentit al nostre pluviòmetre. Ara toca recuperar les dades de la pluja i amb aquest registre fer l’activitat següent on heu d’analitzar les dades, contestar les preguntes i fer uns gràfics.
Analitzem les dades obtingudes del pluviòmetre
No cal que us amoïneu si no vau poder fer el pluviòmetre o no teniu registre de les dades. En aquest document trobareu un registre estret de la pàgina del Meteocat, on apareix la pluja en mil·límetres d’aquests mesos de confinament.
Teniu temps per fer-la fins el dia 24 de maig.
Cultura digital
Aquesta setmana deixarem de costat l’Scratch i us oferim un joc per guanyar agilitat a l’hora d’escriure amb l’ordinador. Heu d’escriure la lletra que surt a la bomba abans no arribi al castell i exploti! Aneu amb compte que cada nivell va més ràpid i costa més, sort!
Educació Física
Aquesta setmana us deixem 3 rutines esportives familiars i dos coreografies molt divertides i molt bailongues.
A moure’s!!
Dilluns:
Rutina esportiva 1
Dimarts:
coreografia space Jan
Dimecres:
Rutina esportiva 2
Dijous:
coreografia The fred-Justin Bieber- Baby-Ludacris
Divendres:
Rutina 3
Música
Aquesta setmana us proposo tocar els tubs musicals (virtuals). Us deixo un enllaç amb els tubs i un altre on trobareu una cançoneta com les que treballem a classe amb els tubs de colors. Heu d’aprendre les notes i quan les sapigueu intentar acompanyar-la seguint el nom de les notes.
Aquesta activitat és avaluable així que quan acabeu m’heu d’enviar un correu especificant que és per música abans del dia 24 de maig dient-me el nom de les notes i si us ha agradat.
Tubs de colors:
https://www.musick8.com/boomwhackers/playboomwhackers.php
Religió
Ja estem al mes de maig, mes de Maria. Aquesta setmana has de veure el següent vídeo.
També et proposo que facis un dibuix de Maria. Pots imprimir i pintar una de les imatges que t’adjunto, o bé fer el teu propi dibuix. Quan el tinguis, envia’m una foto al correu de la classe.