Tasques setmana del 18 al 22 de maig

Aquestes dues últimes setmanes hem pogut fer una videoconferència amb tots/es vosaltres i ens ha fet una grandíssima il·lusió. Ens ha encantat tornar a veure totes les vostres carones i escoltar les vostres veus. Heu crescut moltíssim durant aquest confinament! Ens ha fet molta gràcia que tots i totes esteu desitjant tornar al col·legi i poder estudiar, jugar, xerrar, riure i compartir molts moments amb els vostres companys/es i amb els mestres. Des de l’escola ens agradaria continuar escrivint moltes pàgines d’aprenentatge, experiències i sentiments en els vostres cors i sobre tot en la vostra memòria afectiva. 

Com és habitual en nosaltres, us convidem a fer una sèrie d’activitats molt engrescadores. Aviat ens tornarem a veure i abraçar.

 

Català:

  • Twister de dits de CREADUCA (català + mates)

Qui no coneix el Twister? Un clàssic que tampoc passa mai de moda. Aquesta versió és de la meravellosa Creaduca i es juga amb els dits

Fem girar la fletxa (podeu fer servir una xinxeta i un clip) i posem el dit que ens indica, al color que toca

Per afegir alguns conceptes hi ha preparat unes targetes amb els 4 colors, cada color és una temàtica diferent.

El groc per les taules de multiplicar, el blau per a respondre preguntes sobre un mateix/a, el verd per a operacions matemàtiques (sumes i restes) i el vermell per a lletres i paraules.

Quan a la persona que juga li toca un color, ha de respondre a una de les preguntes per poder continuar jugant.

Pels que no tingueu impressora: podeu dibuixar i pintar el taulell i la ruleta. Les targetes de colors poden estar en un dispositiu digital i anar contestant en funció del color que us vagi tocant.

En el següent document trobareu el material.

 

  • Dibuixar el que em descriuen.

El títol ho diu tot, aquest joc consisteix a dibuixar el que una altra persona us descrigui el dibuix que només ell/a veu. Sembla senzill però requereix el domini del llenguatge i l’espai, tant pel que descriu com pel que reprodueix. En acabar podeu comprovar els resultats comparant l’original i el dibuix.

Us deixo algunes plantilles per jugar, però també les podeu crear vosaltres mateixos/es.

 

Castellano: 

  • “CON LA COMIDA SÍ SE JUEGA”

    • Ahora escoge 5 frutas y verduras para crear tu muñeco (puedes dibujarlo)
    • Con ayuda de la plantilla del texto instructivo: la receta, elabora tu receta en la libreta bonita, en un folio o en un procesador de textos.
      • Nombre 
      • Ingredientes
      • Proceso de preparación
    • Recuerda enumerar el proceso y utilizar conectores.
    • Te damos el 1r paso de la elaboración:
      • 1. Primero, coge del frigorífico las frutas y verduras y unos palillos del armario de la cocina.

(Los palillos son para unir cada fruta y verdura y sujetar bien la cara del muñeco).

  Fecha de entrega límite 27 de mayo.

 

  • Actividades digitales de Gominolabs, haz click, juega y aprende:
    • Separador (antes de empezar el juego, tendréis que indicar el grado de dificultad y el número de preguntas, graduraros vosotr@s mism@s).

    • Ortógrafo (escoger libremente el número de preguntas que queráis hacer y practicar con toda la ortografía)

 

Anglès

Aquesta setmana us deixo una fitxa de senzilles endevinalles. haureu de seleccionar un dels tres posssibles animals que responen a la petita descripció. Directament tindreu la correcció i no m’heu de fer retorn.

També us deixo un petit formulari per tal d’avaluar la vostra comprensió lectora, intenteu de fer-la sols. Aquesta feina si me l’heu d’enviar abans del 24 de maig, tindreu la correcció just a l’acabar-la.

Teniu els jocs, vocabulari i presentacions tot recopilat a la pàgina del bloc d’anglès.

 

Matemàtiques:

  • En els següents enllaços trobareu unes fitxes interactives per treballar l’enginy matemàtic i el càlcul.

Data d’entrega límit 28 de maig.

 

  • Un radi d’un quilòmetre. Podem sortir a passejar però sense sortir d’un radi d’un quilòmetre de casa.
    • Saps què vol dir “a un radi d’1 quilòmetre de casa”?

El radi és la distància que hi ha en línia recta des del centre del cercle fins a la circumferència.

Vol dir que si prens casa teva de centre al centre, podries caminar la distància d’un quilòmetre en qualsevol direcció. 

Pensa què trobaries:

    • Creus que trobaries l’escola?
    • Podries anar a casa dels avis?
    • I a casa del teu amic o amiga?
    • Et trobaries un riu?
    • O la via del tren?

Com de llarg t’imagines que és 1km?

Quantes passes penses que hauries de fer caminant 1 quilòmetre en línia recta?

Quanta estona et sembla que es triga a caminar 1km?

Després de pensar-ho amb l’ajuda del pare, la mare o algú més gran, obriu algun dels enllaços que us deixem a continuació:

Aquestes aplicacions ajuden a saber tot el que plantejàvem anteriorment, prenent casa teva com a centre, fins on arriba el radi d’1km. 

Situar-se a l’espai dona seguretat i organitza el pensament. Val la pena aprofitar aquesta ocasió per ajudar-los a fer-se una idea de l’espai més proper i per comprendre en una situació amb sentit els plànols i mapes.

 

Medi:

Data d’entrega límit 26 de maig.

  • Us fem arribar un altre joc preparat per la Marta Hidalgo, aquesta vegada va d’invertebrats, es tracta d’anar trobant les parelles. Heu d’anar fent click a una imatge i trobar la descripció corresponent fent click també, i així successivament.

 

Plàstica 

  • Aquesta setmana pintarem un quadre del pintor Piet Mondrian.  

Us facilitem el següent  enllaç per conèixer una mica més la vida d’aquest autor:

Les seves primeres obres representaven paisatges, pintats amb colors neutres i més endavant, va començar a treballar amb colors més brillants. De mica en mica, les seves obres van anar cap a l’abstracció.

Una de les seves obres més importants va ser la Gran Composició A , on pintava simplement línies verticals i horitzontals, o afegia blocs de colors primaris molt ben equilibrats i impactants.

L’activitat que us proposem està relacionada amb aquesta obra. Us demanem que pinteu un quadre, on només podreu utilitzar línies rectes horitzontals i verticals amb els colors: vermell, groc, blau (els colors primaris), blanc i negre.

 

  • MATERIALS QUE NECESSITEU
    • 1 cartolina o foli en blanc A4
    • Colors (rotuladors, ceres, temperes)
    • 1 regle, almenys de 30 cm
  • PASSOS A SEGUIR
    • Primer de tot, comenceu a dibuixar línies gruixudes verticals i horitzontals perpendiculars amb el rotulador. Intenteu que no quedin massa quadrats i que no siguin massa petits.
    • Seguidament, haureu d’omplir els quadrats i rectangles amb els colors, intentant no carregar-los massa. Penseu que el blanc ofereix un gran equilibri a l’obra.
    • Intenteu aplicar el color de manera uniforme i no sortir-vos de la línia.

Us deixem uns exemples:

Quan acabeu l’activitat, us animem a penjar-la al padlet i compartir-la amb nosaltres.

 

Cultura digital

Aquesta setmana deixarem de costat l’Scratch i us oferim un joc per guanyar agilitat a l’hora d’escriure amb l’ordinador. Heu d’escriure la lletra que surt a la bomba abans no arribi al castell i exploti! Aneu amb compte que cada nivell va més ràpid i costa més, sort!

 

Educació Física

Aquesta setmana us deixem 3 rutines esportives  familiars i dos coreografies molt divertides i molt bailongues.

A moure’s!!

Dilluns:

Rutina esportiva 1

Dimarts:

Coreografia Space Jam

Dimecres:

Rutina esportiva 2

Dijous:

Coreografia The fred-Justin Bieber- Baby-Ludacris

Divendres:

Rutina 3

 

Música

Aquesta setmana us proposo tocar els tubs musicals (virtuals). Us deixo un enllaç amb els tubs i un altre on trobareu una cançoneta com les que treballem a classe amb els tubs de colors. Heu d’aprendre les notes i quan les sapigueu intentar acompanyar-la seguint el nom de les notes.  

Aquesta activitat és avaluable així que quan acabeu m’heu d’enviar un correu especificant que és per música abans del dia 24 de maig dient-me el nom de les notes i si us ha agradat. 

Tubs de colors: 

https://www.musick8.com/boomwhackers/playboomwhackers.php 

 

 

Religió:

Ja estem al mes de maig, mes de Maria. Aquesta setmana has de veure el vídeo que trobaràs al següent enllaç.

També et proposo que facis un dibuix de Maria. Pots imprimir i pintar una de les imatges que t’adjunto, o bé fer el teu propi dibuix. Quan el tinguis, envia’m una foto al correu de la classe.

Esperem ser i continuar sent una petita família per a vosaltres que us estima i sempre us té en el nostre cor. Força TARRADELLAS!!

 

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>