Tasques setmana del 25 al 29 de maig

Setmana del 25 al 29 de maig

Hola Conills, Dinosaures i Volcans, us trobem molt a faltar però esperem que seguiu molt bé i continueu gaudint i jugant en les estones que sortiu al carrer per agafar molta energia.

Ens agrada molt rebre les vostres activitats que esteu fent amb esforç i constància i esperem que us agradin les activitats d’aquesta setmana que us proposem. 

 

RUTINES

Per començar el dia, podeu continuar escoltant les cançons proposades en les anteriors setmanes i  amb aquesta cançó per repassa els dies de la setmana:

 

Retallar els dies de la setmana (DIES DE SETMANA) i ordenar-los. Seguidament agafar el dia que és avui (ajudar-nos del calendari si és necessari).

Segur que fa dies que no poses la data enlloc! Per això i per a seguir treballant els dies de la setmana, et proposem fer una mena de diari setmanal. En la taula que adjuntem a continuació , hi falta afegir els dies de la setmana, escriu-los i a sota de cada dia, hauràs de dibuixar i escriure el que més t’hagi agradat fer en aquell dia. És un tancament del dia, on pensarem què m’ha agradat molt del dia d’avui.

*Si No podeu imprimir el full, feu-lo vosaltres mateixos com creieu convenient. També podeu treballar: si avui és dimarts, demà quin dia serà?… i ahir quin dia va ser?…

 

EXPERIMENT

Cuinem fent “GELATS DE GEL AMB FRUITA”

El confinament s’ha consolidat com una bona oportunitat per cuinar a casa amb els nens i nenes. La cuina potencia la creativitat, però també el càlcul matemàtic, el treball en equip i l’ajuda a les tasques de la llar, i engresca a conèixer els aliments i menjar millor. 
Els ensenya a ser més metòdics i a treballar amb la memòria.

Pot ser una manera de fer entendre als petits la importància d’ajudar en les tasques de la casa.

Els pot ajudar en el desenvolupament de les destreses motores, habilitats matemàtiques i desenvolupament de l’alfabetització.

Una manera divertida i entretinguda, pot ser fer polos de taronja o de qualsevol altre fruita. És una proposta força autònoma, que necessita concentració i dedicació per part dels infants.

Ingredients:

  • 8 taronges
  • sucre al gust  (opcional)
Elaboració de la recepta de gelats de taronja:

Esprémer les taronges i afegir-hi una mica de sucre o edulcorant.

Omple els motlles per als pals de polo amb el suc de taronja i deixa’ls al congelador fins que estiguin del tot sòlids (unes 4-5 hores). Els motlles poden ser gots de plàstic.

Perquè resulti més fàcil treure’ls del motlle, posa els gelats a l’aixeta amb aigua calenta durant uns segons.

*Es poden fer d’altres fruites, i afegint-hi iogurt o llet, al gust de cadascú.

 

COMUNICACIÓ I LLENGUATGE

Llenguatge oral

Em tapo els ulls. Un adult busca un objecte i me’l dona. Podem buscar objectes que ells coneguin una mica. Intento anar explicant com és? De quina mida és? Quina forma té? Quina textura?… no puc dir el nom fins al final de la descripció. Després comprovo si és l’objecte que crec. Una vegada sé quin objecte és, dic el seu nom i per a què serveix.

Adjectius que us poden ajudar:

Llenguatge escrit 

Aquesta setmana us proposem fer un bingo de paraules. 

De les targetes de bingo que teniu a continuació, escriure 5 paraules dels dibuixos que vulguin escriure sols.

El joc té el mateix funcionament que un bingo normal, però enlloc de números té paraules. La persona que “canti” les paraules, haurà d’ensenyar la paraula escrita, sense llegir-la, i que sigui l’infant qui la llegeixi, i si té el dibuix corresponent, li posarà una peça al damunt.

Guanya qui fa BINGO primer, és a dir, qui aconsegueix totes les paraules del seu cartronet.

Si no teniu impressora, també podeu crear les targetes del bingo vosaltres mateixos.

 

Grafisme

Amb diferents materials: botons, pals,  provar de fer diferents camins, recordant els traços treballats, les lletres… com en la foto adjunta 

 

Aquesta setmana proposem que després de jugar una mica amb la farina o amb els botons i fer els diferents traços treballats, creeu el vostre propi paisatge de primavera amb les diferents sanefes. Podeu omplir de color aquest model de paisatge o crear-ne un vosaltres mateixos. Recordeu que no s’ha de pintar, sinó omplir amb sanefes i traços diferents.

No us oblideu de posar el nom i cognom a la feina!

?Alerta! Aquesta activitat té data d’entrega: data límit el 31 de maig

 

AUTOCONEIXEMENT I GESTIÓ DE LES EMOCIONS

Aquesta setmana fem girar la nostra ruleta de la calma per presentar-nos un altre recurs: “ EL POT DE LA CALMA”

El Pot de la Calma és un recurs Montessori per ajudar a calmar als nens i nenes quan es posen nerviosos o s’enfaden.

L’ampolla agitada (amb la purpurina i tots els objectes movent-se dins l’aigua) és un símil amb el que passa al cap del nen enfadat nerviós, on tot va a mil per hora.

Quan passen 2-3 minuts,  l’interior de l’ampolla va tornant al seu estat inicial, ja res es mou i podem anar veient amb claredat què hi ha dins de l’aigua. De la mateixa manera, el nen enfadat que es queda quiet, respira i es calma, en uns minuts va relaxant-se i després ho veu tot més clar.

MATERIALS

  • 1 ampolla de plàstic
  • ½ cullerada de cola amb purpurina ( també podeu utilitzar oli de bebés)
  • Purpurina
  • Objectes per flotar ( pompoms, botons,etc)
  • Colorant
  • Sabó transparent
  • Cola transparent
  • Aigua molt calenta 

PASOS A SEGUIR

  1. Primerament, fiqueu dins l’ampolla tots els ingredients: purpurina, objectes petis… i afegiu l’aigua ( fins a la meitat de l’ampolla). Teniu en compte que ha de ser ben calenta.
  2. A continuació, Incorporeu la cola transparent i la cola amb purpurina fins que veieu que tot plegat té un aspecte més dens. Recordeu que mentre més cola hi fiqueu, més a poc a poc es mouran els objectes i la purpurina. Remeneu-ho molt bé!!!
  3. Seguidament, afegiu sabó transparent, i torneu a remenar tot molt bé. (La cola, juntament amb el sabó s’utilitzen perquè hi hagi fluïdesa de diferents densitats, i la purpurina anirà caient de diferents maneres).
  4. Després, incorporeu el colorant (Recordeu però, que amb els colors foscos, amb un parell de gotetes n’hi ha prou, doncs si en tireu massa no us deixarà veure els objectes de l’interior del pot). I remeneu de nou, molt i molt!
  5. Quan l’espuma de tant remenar hagi desaparegut, afegiu més aigua calenta, fins que arribis a dalt de tot del pot, només deixant un dit d’aire perquè tot el contingut del pot es pugui moure quan el remeneu.
  6. Finalment, quan creieu que ja el teniu a punt, que no voleu afegir res més, amb la pistola de silicona si en teniu, enganxeu la tapa pel seu interior i tapeu el pot. Remeneu i remeneu. Ja teniu el vostre pot de la calma fet! Felicitats!!!

Si un animeu, podeu penjar les vostres fotos al padlet. Us esperem!

 

PSICOMOTRICITAT

Com que teniu molta imaginació, creativitat i us agrada molt ballar, us proposem que escolteu aquesta cançó i us inventeu un ball:

Cançó i ball del baix llobregat:

Diferents exercicis per moure’s una mica i estar més en forma, que segur que ja ho esteu molt.

 

EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

El moviment per fer que els colors es converteixin en blanc és una de les experiències més atractives pel seu component visual.

Materials: Cartró, rotuladors de colors, algun objecte per fer el cercle, fil o llana, agulla de punt, tisores, cola blanca o barra de pega.

Com es fa:

  • Fer la plantilla (el cercle es pot fer amb una tapa, plat…)
  • Retallar la plantilla per fer cercles en cartró que es retallaràn
  • Decorar la plantilla de paper amb els retoladors de colors
  • Retallar i enganxar les plantilles a sobre dels cercles de cartró, ja retallats
  • Fer dos forats al centre de la ruleta 
  • Ficar la llana o fil amb l’agulla pels forats
  • Fer-li un petit nus a cada punta del fil o  llana per tancar el circuit
  • Agafar el fil pels dos extrems deixant la roda al mig i començar a donar-li la volta perquè faci girs
  • Estirar i encongir amb un moviment perquè la roda giri en ambdues direccions

LLENGUATGE MATEMÀTIC

Quinzet

Durant aquesta setmana podeu fer dues de les preguntes que us adjuntem a continuació (Càlcul mental), per a treballar el càlcul mental. Així també teniu un full d’exemples de preguntes de càlcul per a anar fent quan convingui.

En el següent full veureu una taula de l’1 al 5, un per cada pregunta que hauràs de contestar. Tria dos símbols per representar “correcte” o “incorrecte”, per exemple: correcte: estrella, incorrecte: llamp; o correcte: verd, incorrecte: taronja. Si encertes la primera pregunta, al costat del número 1 hi posaràs el símbol de correcte, i si no l’encertes, el símbol d’incorrecte. 

D’aquesta manera podràs veure, al final, quantes preguntes has fet bé i en quantes t’has equivocat. El resultat només servirà per saber si has de treballar una mica més les sumes i les restes o si ja ho estàs fent bé i en pots fer de més difícils.

?Alerta! Aquesta activitat té data d’entrega: data límit el 31 de maig

 

La Zebra Camil·la

Amb aquest divertit conte aprofitarem per a treballar les matemàtiques:

 

A partir del conte que heu vist, us proposem de vestir a la vostra Zebra Camil·la. Busqueu per casa 7 materials diferents per a poder fer-li les ratlles que se li han perdut. Materials que podeu utilitzar: llana, cintes, plastilina, colors, retoladors, papers colors, pinta ungles, etc. 

I com que el conte va de números, perquè no juguem una mica? El joc és un que fèiem a l’escola per a aprendre a contar, sumar i relacionar nombre i grafia.

Necessitem un taulell com el següent , un dau, i escollir algun material que en tinguem moltes unitats (botons, tazos, taps, etc.). El joc consisteix en omplir tots els quadrats del taulell amb els objectes. Llençant el dau i col·locant tants objectes com marqui el dau. Guanyarà qui acabi d’omplir abans la graella.

Intentar fer preguntes com: quants quadrats et queden per guanyar? qui guanyarà primer dels participants?

 

TIC

Amb aquesta app gratuita podràs fer que els teus dibuixos cobrin vida amb la realitat augmentada. El que caldrà fer és pintar un d’aquests dibuixos: popespai , avió , vaca , lloro , P.Ranger, el que vulgueu, i seguidament descargar-vos l’app de Quiver, amb el mòbil o tauleta, podreu veure els vostres dibuixos animats.

http://www.quivervision.com/coloring-packs/#fidelisaurus-fun-games

Vídeo tutorial:

 

MÚSICA  I DANSA

Aquesta setmana us proposo una activitat de ritmes molt divertida i fàcil de fer. En el següent vídeo veureu com es fa. Podeu fer servir qualsevol música, no cal que sigui la del vídeo.

I podeu continuar fent dansa amb el vídeo de la Olga!!!!!

 

ANGLÈS

Aquesta setmana us proposo fer un recordatori dels noms dels animals en anglès i per fer-ho podeu veure el conte

Després podeu escollir l’animal que més us agradi i disfressar-vos o dibuixar l’animal o animals escollits. Si voleu també, podeu utilitzar google i veure els animals en 3D. Si us animeu podeu fer fotos als nens/es amb els animals i compartir-les al Padlet. Ho he provat i és molt divertit!

Aquí us deixo un parell d’enllaços per poder consultar com es fa:

Animals en 3D

Google 3D animals list

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>