Tasques setmana del 13 al 17 d’abril

RUTINES

Tal i com hem anat dient aquests dies és important sobretot continuar una mica amb les rutines diàries, us passem l’enllaç d’algunes cançons que us poden ajudar.

Cançó bon dia :

Cançó dels dies de la setmana: 

Cançó del temps: 

Diari del dia:

Tal i com ja vam fer,  continuarem amb el diari del dia.

En una pissarra o en un paper, cada dia al matí, fes una llista de les rutines que faràs a casa. Per exemple: esmorzar, vestir-me, esport, parar taula i dinar, activitats d’escola , berenar, jocs, sopar i dormir.

Si penseu que són masses coses a la llista, feu-la amb menys quantitat d’accions.

AUTOCONEIXEMENT I GESTIÓ DE LES EMOCIONS

  1. Escolta el conte de l’Anna Llenas “T’estimo (quasi sempre)”

  1. Què t’ha semblat el conte? 
  2. En aquest conte hi ha amagades moltes emocions, mira les cares dels personatges i a veure si ets capaç de trobar:
  • una cara enfadada
  • cara contenta
  • una cara trista
  • una cara tranquil·la
  1. Et proposem que busquis diferents materials per casa, per tal de poder elaborar una cara. Necessites:
  • 2 ulls
  • 2 celles
  • 1 nas
  • 1 boca
  • cabell

Fes un cercle que faci de cara, i amb aquests elements, juga a fer cares, només canviant la posició de les celles, o de la boca, ja veuràs com canvia l’expressió de la cara.

  1. També et pots posar davant del mirall i jugar a fer cares diferents.
  2. Envia’ns una fotografia del resultat de les cares al correu de la classe o penja-les al padlet

A continuació tens alguns exemples de quins materials pots utilitzar per a fer-ho:

ANGLÈS

Lligat amb la proposta anterior d’autoconeixement i gestió de les emocions. Us plantejo el següent repte, fer el mateix joc però en anglès. Per poder fer-ho us podeu ajudar del següent vídeo ‘If you’re happy’  a on trobareu vocabulari (happy, angry, scared, sleepy). Si entreu a l’enllaç també trobareu Song lyrics i flashcards per si les voleu descarregar i tenir-les a la capsa d’anglès. 

If You’re Happy

How to teach if you’re happy, circle time song!

How To Teach If You’re Happy

Podeu fer el mateix joc de moviments que trobem al vídeo així amb el moviment i el joc és més fàcil de recordar les paraules en anglès. Ens podeu penjar vídeos o fotografies al Padlet fent aquest joc.

 

LLENGUA

Grafomotricitat

Per treballar el traç i la motricitat fina, feu grafies i sanefes amb safates de sal, farina o pa ratllat… 

En unes safates que tingueu a casa poseu-hi sal, farina o pa ratllat i feu diferents sanefes de les que proposem a continuació. 

Seguidament o en un altre moment podeu fer el traç també en un full o en una pissarra ( si en teniu ). 

   

 

Expressió oral

Jocs de paraules
  1. Jugar a les paraules encadenades: Un membre de la família diu una paraula i el pròxim jugador ha de dir una paraula que comenci amb la lletra que havia acabat, així si diu “cama” acaba en “A”,  per tant la propera paraula ha de començar per “A”…

Per exemple: Cama – Àvia – arc- Camió …

2. Dir paraules del mateix camp semàntic: animals que volen, coses de la primavera,  coses que   ens podem posar al cap, utensilis per menjar, … 

Després de jugar oralment podem també escollir un grup de paraules i escriure la llista corresponent, i decorar-la amb imatges que trobis en revistes o dibuixos fets per tu.

Protagonista

Per continuar gaudint l’activitat del protagonista, els nens i nenes que encara falten per presentar-ho, ho podeu fer penjant un video al padlet, explicant a la resta de companys/es: 

-Jo sóc…

-M’agrada:

-La meva mare:

-La meva mare treballa:

-Les eines que fa servir la meva mare:

-El meu pare:

-El meu pare treballa:

-Les eines que fa servir el meu pare:

Pensem que és una activitat que tots els nens/es estaven desitjant fer i d’aquesta manera s’ofereix l’oportunitat que ho puguin explicar. Sense pressió, a qui li vingui de gust, esperem el seu vídeo. 

 

Expressió Escrita

Missatge amb tinta invisible:

Utilitzant el suc d’una llimona com a tinta, escriureu paraules en un full de paper. Quan s’hagi eixugat, passeu una llanterna per sobre i podrem desxifrar el missatge. 

En aquest enllaç surten diferents formes de fer tinta invisible: també amb cera blanca i tempera blava/ bicarbonat i suc. El missatge de la llimona encara és més visible si li passem la planxa però sempre que ho facin els adults.

LLENGUATGE MATEMÀTIC

Activitat de mesurar

Per mesurar objectes i familiaritzar-nos amb els números que indiquen la mida de les coses, fer-ho amb la cinta mètrica amb objectes de menys o igual a 5 cm que tingueu per casa. 

  1. Agafar diferents objectes i mesurar-los.
  2. Classificar diferents objectes segons la llargada que tenen: fins a 5 cm o més de 5 cm.
  3. Possibles converses entre l’adult i l’alumne:
  • Abans de mesurar els objectes es pot fer una primera classificació segons si els sembla que són més llargs o més curts de 5 cm.
  • Com pots saber la mida exacta de cada objecte? Quins instruments tens per mesurar-los? 
  • Es tracta d’anar mesurant, amb la cinta mètrica, i classificant els objectes; d’aquesta manera aniran comprovant les hipòtesis que hagin fet prèviament.
  • Dibuixa o enganxa, retalls de revista o fotografies dels objectes mesurats, en aquest document.

4. Què has après? 

Quinzet 

Durant aquesta setmana podeu seguir fent dues de les preguntes que us adjuntem a continuació (Quinzet) per a treballar el càlcul mental. 

 

EXPRESSIÓ ARTÍSTICA 

Amb aquestes flors la nostra casa estarà acolorida i florida, es pot fer amb papers blancs i pintar-los o papers de colors:

  1. Doblegar el paper per fer la base.
  2. Dibuixar, pintar i retallar les floretes per enganxar-les. 

 

Mona de pasqua:

Sabeu d’on venen els ous de pasqua? Podeu descobrir-ho amb aquest vídeo.

Segurament que durants aquests dies de Setmana Santa ja heu fet la mona amb la bona ajuda dels papes i mames. Si és així i teniu una fotografia, envieu-la per poder veure quins grans cuiners sou. 

Si no és així, us deixem una recepta per a fer o tornar a fer la vostra mona de pasqua. I també us enllacem una pàgina web amb idees per a fer un ninot o ou de pasqua per a posar-lo damunt la mona.

Seguidament, podeu també escriure la recepta, tant de la que heu fet vosaltres com la que us hem aconsellat ara.

Recepta de la mona:

  1. Fem el pa de pessic
  2. El tapem amb xocolata o nocilla
  3. Si tenim lacasitos o llaminadures el decorem. 
  4. Posem el nostre ninot o ou de pasqua al mig. 

A continuació us deixem un vídeo de com preparar un pa de pessic:

Després podeu escriure en aquest document la recepta i fer el dibuix de la vostra mona 

I per si en voleu més, aquí teniu un poema per a memoritzar, si en teniu ganes.

 

MÚSICA

Aquesta setmana us aconsello veure en família un concert de l’Auditori de Barcelona des de casa. PICA-SO. De la mà de Pablo Picasso us acostareu al flamenc, a les músiques de la Barcelona modernista, als ballets russos i fins i tot al cuplet i a la chanson francesa. És una proposta preparada en col·laboració amb el Museu Picasso de Barcelona. Espero que us agradi. 

CENTRE D’INTERÈS

Podeu ballar, aprendre i escoltar una altra cançó dels planetes en el següent enllaç, 

 

Mòbil dels sistema solar

Materials que necessites:

  • cartolines o fulls de paper
  • pintura , ceres, colors, etc.
  • tisores
  • un got
  • una tassa
  • un plat 
  • un plat de postre
  • fil 
  • un plat de paper (o qualsevol cartró que tinguis per casa)

Pasos a seguir:

  1. A les diferents cartolines:
  • Fes un cercle amb l’ajuda d’un got (Mercuri)
  • Fes un cercle amb l’ajuda d’un got (Mart)
  • Fes un cercle amb l’ajuda d’una tassa (Terra)
  • Fes un cercle amb l’ajuda d’una tassa (Venus)
  • Fes un cercle amb l’ajuda d’un plat gran (Júpiter)
  • Fes un cercle amb l’ajuda d’un plat no tan gran (Saturn)
  • Fes un cercle amb l’ajuda d’un plat de postre (Urà)
  • Fes un cercle amb l’ajuda d’un plat de postre (Neptú)
  1. Retalla els planetes.
  2. Pinta els planetes buscant imatges de com son i quins colors pots utilitzar.
  3. Per fer el sol utilitzarem un plat de paper o qualsevol cartró que trobem per casa, i el pintarem de groc i vermell.
  4. Escriure el nom de cada planeta pel darrera.
  5. Quan el Sol i els planetes pintats estiguin secs, amb l’ajuda d’una agulla fes 8 forats equidistants, d’on penjarem els planetes amb fil i en l’ordre següent:  Mercuri; Venus; Terra; Mart; Júpiter; Saturn; Urà i Neptú.
  6. Plantejar preguntes de cada planeta com: Quin és el planeta més gran? quin és el planeta més fred? quin és el planeta més calent? En quin planeta hi ha éssers vius?

TAC

Us deixem una pàgina web per a poder jugar una miqueta.

I una web per tafanejar encara més l’univers:

Solar System Tour

PSICO 

Els nostres fills, igual que nosaltres, necessiten exercitar el cos. Hem de buscar la forma que puguin descarregar la seva energia amb activitats físiques.

Us proposem crear un circuit de proves (podeu anar canviant-lo) en la qual combinem salts, ball, pessigolles (només si els agraden) i obstacles (coixins, túnels sota taules…). La idea és la d’inventar-vos, en l’espai de la vostra casa, una espècie de gimcana per a realitzar diverses vegades al dia.

Per exemple, dóna cinc voltes a la taula del menjador, després, a peu coix salta fins a la cuina (vas i véns tres vegades). Ara, ves fent ziz-zag pel passadís esquivant els coixins que hem col·locat. Torna al menjador, has de ballar deu minuts un tipus de ball (podeu ballar rock un dia, un vals, un altre, etc.). Ara toquen pessigolles!! (si els agraden, us feu pessigolles fins a cansar-vos). Una vegada alliberada tota l’energia, ara toca relaxar-vos, podeu tombar-vos al terra junts i descansar després de l’esforç.

Què us sembla una història d’un astronauta per fer-la mentre practiquem una mica de ioga?

També et proposem ballar una mica amb la cançó del club super 3 de “m’agrada l’esport”.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>