Tasques setmana de l’1 al 5 de juny

Bona tarda famílies!!!! 

Comencem una setmana nova i per continuar gaudint de l’experiència de descubrir, viure i aprendre, esperem que us agradin les propostes d’aquesta setmana.

Volcans, conills i dinosaures, ja estem al mes de juny i en aquest temps que ha passat segur que heu après moltes coses amb el vostre esforç.

Us continuem animant a seguir cap endavant i esperem que gaudiu de tot allò que feu. Petons i abraçades! 

 

RUTINES

Aquesta setmana us proposem reforçar els mesos de l’any. L’activitat seria similar a la de la setmana anterior: Primerament mirar al calendari el dia i el mes de cada dia d’aquesta setmana. 

Per poder interioritzar els mesos de l’any una bona idea és apuntar al calendari anual els events importants d’aquell més: 5 gener Reis, Aniversaris, Sant Joan,… 

Podeu dedicar estones del dia per poder anar omplint el vostre propi calendari o si no pas, almenys el mes actual. 

Seguidament us passem un document per jugar amb els mesos de l’any: els podeu  retallar, escollir el mes actual i intentar ordenar la resta. També podeu associar la paraula en lligada amb la paraula-imatge en pal, ordenar els noms dels mesos sense imatge, resseguir els mesos de l’any en lligada,..

 

COMUNICACIÓ I LLENGUATGE

Llenguatge oral 

Aquesta setmana us proposem una activitat de lectura. A partir d’una imatge heu d’intentar identificar la paraula que li correspon. ( Us deixem dos enllaços perquè els infants puguin escollir la lletra que més se sentin còmodes per llegir ) 

Intenteu fer-los sols, estem aprenent i no passar res per equivocar-vos!

PAL:https://es.liveworksheets.com/oz680691ur

LLIGADA:https://es.liveworksheets.com/vt633725nh

Envieu aquesta activitat al correu de l’aula 

EI5A: ei5a@escolatarradellas.cat
EI5C: ei5c@escolatarradellas.cat

IMPORTANT! EI5B: com sabeu, han sorgit uns problemes amb la pàgina de liveworksheet, haureu d’enviar una captura de pantalla o foto de l’activitat al correu de l’aula.

?Alerta! aquesta activitat té data d’entrega: diumenge 7 de Juny

 

Llenguatge escrit

Mira el vídeo del conte “El pirata de les estrelles” 

Després de visualitzar el conte us proposem dibuixar una estrella gran en un full i a dins escriure coses que et facin feliç. 

Si encara no us heu deixat anar amb l’escriptura, feu el dibuix i intenteu escriure la paraula.  Per exemple: família, amics, … Per començar a deixar-vos anar agafeu paraules senzilles i sobretot, com us hem anat dient, feu èmfasi al so de les lletres ( no només copiar paraules) així l ’ajudareu a fer el canvi de llegir i escriure. 

 

Grafisme

Aquesta és una recepta peculiar, a veure què et sembla!

L’infant té en un paper, un plat buit dibuixat, i haurà de dissenyar i cuinar uns pinxos ben originals. “Pinxos de formes” amb els ingredients que tens a continuació, crea uns quants pinxos al teu gust. Pots canviar de retolador, cada vegada que canvies d’ingredient.

 

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

Castell de números

Com es juga?

Primer de tot haurem de crear el material: 

-Retallem les targetes: gots

-Omplim cada targeta amb números, posant un número (1 al 6) dins de cada got. Les targetes no poden ser iguals, els números han d’estar desordenats

-Agafem 6 gots de plàstic o de paper i els hi enganxem gomets, de manera que quedi un got amb 1 gomet, un got amb 2 gomets, etc, i així fins el 6.

Una vegada ho tinguem tot, consisteix en agafar una targeta i intentar fer el castell de gots amb els números de les targetes.

Per posar-li més emoció, podem cronometrar el temps que triguem a construir el castell.

 

EXPERIMENT

Separem el pebre de la sal 

  1. Agafa un plat i posa-hi sal i pebre.
  2. Barreja-ho tot. 
  3. Agafa un retolador de plàstic i frega’l amb força en una tela.
  4. Passa el retolador per sobre del plat i els grans de pebre hi quedaran enganxats.
  5. Pots repetir el procediment tantes vegades com vulguis i comprovar que passa si fregues el retolador amb més o menys força a la tela o durant més o menys temps. 

Què passa?

Quan fregues amb força el retolador amb la tela, aquest es carrega d’electricitat. Això produeix electricitat estàtica; ara el retolador atreu la sal i el pebre. Els grans de pebre són més lleugers que els de sal, per això salten en primer lloc cap al retolador. Per això no s’ha de mantenir el retolador molt a prop a sobre el plat ja que els grans de sal també podrien enganxar-se i no és el que volem.

 

EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

Creacions amb paper de diari:

Aquesta setmana i sabent que sou uns grans artistes us deixem uns exemples d’animals amb paper de diari.

Podeu fer qualsevol d’aquests o un inventat.

MATERIAL:

  • paper de diari
  • cola o pega
  • cordill, llana o cinta
  • papers de colors.

És aconsellable dibuixar en els diferents papers les formes a fer i després retallar-lo. 

Seguidament amb el diferent material, acabar de decorar i omplir el cos de l’animal.

Segur que ens sorpreneu amb les vostres creacions.

 

AUTOCONEIXEMENT I GESTIÓ DE LES EMOCIONS

La proposta d’aquesta setmana gira al voltant d’una emoció amb el nom de POR.

És important saber que la por és una de les emocions més freqüents en els infants i de les primeres en manifestar-se. És un comportament normal i totalment necessari per al desenvolupament evolutiu –són etapes que han de passar– i en la majoria de casos disminueix i desapareix de forma natural a mesura que van creixent.  

  • Us proposem la lectura en familia del conte UI, QUINA POR.

Feu clic al següent enllaç : https://www.slideshare.net/Verdy/uiquina-por-02-5473113?ref=https://www.pinterest.es/

  • Un cop visualitzat el conte podreu establir una petita conversa de la por i d’aquelles coses que ens fa por:

o   Què és la por?

o   Quines coses ens fan tenir por?

o   Com ens sentim quan tenim por?

o   Què fem quan tenim por?

  •  UN CONCURS DE MONSTRES

Què us fa por? Com us imagineu els monstres? En aquesta activitat us proposem que els vostres fills dibuixin el seu propi monstre imaginari. Podeu inventar-vos un nom i penjar-lo al padlet.

 

ANGLÈS

Com ja comença a fer calor, aquesta setmana us proposo pintar seguint les consignes del següent dibuix  relacionat amb l’estiu. Si no ho podeu imprimir, ho podeu fer com a dibuix lliure.

Aquí podeu trobar el resultat: Summer

A partir d’ara i per acabar el curs us donem a conèixer una proposta de Camins Vius del Teatre Artesà. En aquesta proposta viatjarem al món de la dansa, un món que ja coneixeu, cada divendres a partir del 29 de maig. La primera proposta ja la teniu activa i us la facilitem tot seguit. Esperem que gaudiu d’aquestes propostes.

 

MÚSICA

EL PAÍS DELS DRAPS, amb Montse Roig i l’Associació Blink Flash 

El País dels Draps és una minisèrie de dos capítols on la protagonista primer crea un país imaginari amb draps i després hi juga, tot compartint i co-creant amb els infants.

Què necessites per començar la teva aventura pel País dels Draps?​ Aquí trobaràs el vídeo i les instruccions de viatge!

https://www.teatrelartesa.cat/el-pais-dels-draps-amb-blink-flash

Després de realitzar l’activitat, podeu enviar les vostres creacions (fotos, vídeos, dibuixos, etc.) per email a teatrelartesa@elprat.cat o bé etiquetarnos a les xarxes @teatrelartesa amb hashtag #CVelpaisdesldraps

 

Blink Flash  blinkflash.org​ és una companyia de teatre-dansa per infants. L’experiència creativa dels seus projectes està basada en l’emoció i el moviment i busca noves maneres de compartir i interactuar amb els més menuts tot cercant la poètica, l’humor i la proximitat en la interacció entre iguals.

 

PSICOMOTRICITAT

Us deixem tres propostes perquè escolliu la que més us convingui:

 

 

Ioga nenes i nens:

 

TIC

Per a treballar les parts del cos us deixem aquest enllaç:

https://es.liveworksheets.com/ds666026jm 

En aquest altre enllaç trobareu un portal de l’edu365 per a jugar amb aspectes relacionats amb el cos:

http://www.edu365.cat/infantil/cos/index.html

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>