Tasques de l’1 al 5 de juny

Estimades famílies! Comencem el darrer mes del curs! Aquest curs no és ni ha estat com a tots i a totes nosaltres ens hagués agradat però, en bona part, gràcies a la vostra col·laboració, l’hem pogut tirar endavant!

Una vegada més, agraïm l’esforç i dedicació que esteu tenint per transmetre les propostes als vostres fills i filles. I desitgem que continueu amb molt bona salut i ànims!

 

PROPOSTA DIÀRIA

 

  •     Cançons per iniciar el dia, visualitzades a la plataforma Youtube

– “Bon dia” de Dàmaris Gelabert o la cançó “Bon dia” dels Pets. 

– “Els dies de la setmana” de Dàmaris Gelabert o “La masovera” de Mainasons. 

– “Pastoret d’on vens” per mirar quin temps fa o, també podeu canviar de cançó i posar “Els colors de l’arc de Sant Martí” del Pot Petit. 

Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons que hem fet fins ara a l’aula o inventar-ne de nous, escriure en una pissarra o en un full el dia de la setmana que estem, buscar el dia en un calendari, fixant-se amb el número i dibuixar el temps que fa. També podem aprofitar per dir els noms d’alguns dels companys i companyes i/o escriure el propi nom i el d’algun company/a. 

Preguntar quin dia era AHIR, quin és AVUI i quin serà DEMÀ, també mirar-ho als números del calendari. Comptar i dir els colors de l’arc de Sant Martí, una vegada feta la cançó. 

NOVETAT! Us proposem que afegiu una activitat nova a la rutina de mirar el temps. FEM UN GRÀFIC DEL TEMPS DEL MES DE JUNY! Completeu-lo pintant cada dia la casella del temps que fa. 

  •   Cançons per treballar l’adquisició de la lectoescriptura, també de Youtube

– “Les vocals” de Dàmaris Gelabert. 

– “L’alfabet fonètic català”.

Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons o inventar-ne de nous i cantar-les recalcant la importància de fer el so de les lletres.

 

PROPOSTES PER AQUESTA SETMANA   

 

Proposta 1: Aprenem el número 6

Proposem presentar i treballar el número 6 de la mateixa manera que vam fer-ho amb el número 5. Així doncs, algunes de les activitats són molt semblants. D’aquesta manera, podran ser més autònoms a l’hora de fer les activitats. 

 

Activitat inicial:

Activitat 1- El sis i el regal: visualitzar un capítol de la sèrie  “10+2”.

A continuació, comentar el capítol i fer les següents preguntes:

– De qui és l’aniversari?

– Què busquen el número 6 i l’infinit?

– Quin regal li fan al professor? Li agrada el regal?

– Apareixen altres números al capítol? Quin és el número que més t’agrada i per què? 

 

Activitats de desenvolupament:

Activitat 2-  Escrivim el número 6: podeu imprimir o copiar la següent fitxa. Abans de fer aquesta feina en el full, recomanem fer-lo de diferents maneres (com vam explicar en la proposta del número 5): amb plastilina, amb peces, amb pissarra, amb una safata que tingui farina, sorra…

A la fitxa, primer, han de seguir la direcció del seu traç amb el dit (seguint la fletxa). Després, han de repassar amb el llapis o els colors tots els números i, finalment, comptar i pintar.

 

Activitat 3- On és el número 6?: han de buscar i encerclar amb un llapis els números 6 (fitxa). Finalment, poden repetir amb el dit el seu traç en el “6” més gran i pintar-lo. 

 

Activitat 4- Agrupo i compto 6 coses:  podem fer aquestes propostes (les podeu canviar o modificar)  per agrupar sis coses iguals que tingueu a casa:

Després de fer-ho d’aquesta manera, mitjançant objectes que siguin d’interès pel nen o la nena, us proposem que feu aquesta fitxa per fer un repàs de l’escriptura de nombres i la quantitat de l’1 al 6. 

ATENCIÓ FAMÍLIES! Aquesta activitat (la fitxa de l’ACTIVITAT 4 o un full amb l’escriptura dels nombres de l’1 al 6) haurà de ser enviada al correu del grup-classe, té com DATA LÍMIT D’ENTREGA el dia 7 de juny.

 

Activitat 5- Cançó dels números: aquesta cançó ajudarà als nens/es a repassar els números i la quantitat.

 

Activitat 6- Activitat digital: podem continuar practicant els números amb la mateixa activitat digital que vam proposar pel número 5. 

 

Proposta 2: De què fa gust la Lluna? 

Activitat inicial: 

Activitat 1- De què fa gust la Lluna?: visualització del conte. 

A continuació, comentar el capítol: que el nen/a l’expliqui, parlar dels personatges, del que ha passat, com acaba el conte i si li ha agradat. 

Altres activitats relacionades que podeu fer: fer un dibuix del conte i escriure alguna paraula. 

 

Activitat de desenvolupament:

Activitat 2- Construïm diferents torres per arribar a la Lluna!: material per imprimir i construir diferents torres seguint el model de les targetes. També es poden treballar les sèries de les targetes. Les imatges de sota són un exemple de com es pot utilitzar aquest material però, per exemple, les imatges dels animals es podrien enganxar en altres objectes que teniu per casa (pinces de la roba, peces de construcció de fusta o tipus “Lego” de mida gran, etc.).

Proposta 3: Educació emocional

La proposta d’aquesta setmana gira al voltant d’una emoció amb el nom de POR.

És important saber que la por és una de les emocions més freqüents en els infants i de les primeres en manifestar-se. És un comportament normal i totalment necessari per al desenvolupament evolutiu –són etapes que han de passar– i en la majoria de casos disminueix i desapareix de forma natural a mesura que van creixent.  

 

Activitats inicials: 

Activitat 1- Tothom té por!: Us proposem la lectura en familia del conte UI, QUINA POR.

Un cop visualitzat i explicat el conte podreu establir una petita conversa sobre la por i d’aquelles coses que ens fa por:

        o   Què és la por?

        o   Quines coses ens fan tenir por?

        o   Com ens sentim quan tenim por?

        o   Què fem quan tenim por?

 

Activitat 2- Fem una fitxa interactiva sobre el conte: us proposem una fitxa interactiva on haureu d’arrossegar cada nom del personatge al seu requadre corresponent. En cas de no tenir impressora podeu aprofitar per escriure les paraules en un full.

 

 Activitats de desenvolupament: 

Activitat 3- La capsa Menjapors!: després de la conversa proposareu als infants dibuixar/ escriure (depenent de l’edat i de l’infant) allò que més por ens fa.

Un cop fet el dibuix, i de manera anònima, els infants posaran dins la capsa menjapors les seves pors. La capsa serà anònima i no s’ensenyarà a ningú. Amb això fomentarem que l’infant expressi lliurement les seves pors sense tenir vergonya a què aquestes es sàpiguen.

Activitat 4- Un concurs de monstres!: Què us fa por? Com us imagineu els monstres? En aquesta activitat us proposem que els vostres fills dibuixin el seu propi monstre imaginari. 

ATENCIÓ FAMÍLIES! Aquesta activitat (ACTIVITAT 3) haurà de ser enviada al correu del grup-classe, té com DATA LÍMIT D’ENTREGA el dia 7 de juny.

 

Proposta 4: Anglès

Aquesta setmana en relació amb les tasques proposades d’aula, us proposo fer la següent activitat: Learn and practise numbers-1-10

 

Proposta 5: Música i dansa

A partir d’ara i per acabar el curs us donem a conèixer una proposta de Camins Vius del Teatre Artesà. En aquesta proposta viatjarem al món de la dansa, un món que ja coneixeu, cada divendres a partir del 29 de maig. La primera proposta ja la teniu activa i us la facilitem tot seguit. Esperem que gaudiu d’aquestes propostes.

 

EL PAÍS DELS DRAPS, amb Montse Roig i l’Associació Blink Flash 

El País dels Draps és una minisèrie de dos capítols on la protagonista primer crea un país imaginari amb draps i després hi juga, tot compartint i co-creant amb els infants.

Què necessites per començar la teva aventura pel País dels Draps?​ Aquí trobaràs el vídeo i les instruccions de viatge!

https://www.teatrelartesa.cat/el-pais-dels-draps-amb-blink-flash

Després de realitzar l’activitat, podeu enviar les vostres creacions (fotos, vídeos, dibuixos, etc.) per email a teatrelartesa@elprat.cat o bé etiquetarnos a les xarxes @teatrelartesa amb hashtag #CVelpaisdesldraps

Blink Flash  blinkflash.org​ és una companyia de teatre-dansa per infants. L’experiència creativa dels seus projectes està basada en l’emoció i el moviment i busca noves maneres de compartir i interactuar amb els més menuts tot cercant la poètica, l’humor i la proximitat en la interacció entre iguals. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>