Tasques setmana del 4 al 8 de maig

RUTINES

Per començar el dia, podeu continuar escoltant les cançons proposades en les anteriors setmanes.

COMUNICACIÓ I LLENGUATGE

Grafisme: us enviem un vídeo que us pot ajudar a fer la lletra lligada. 

Podeu continuar reforçant el traç amb les safates de farina o amb els noms en lligada que us hem enviat setmanes anteriors.

LLenguatge Oral i Escrit: 

Veig veig

Primer de tot, mira bé la imatge, fixa’t en els personatges, el colors, les històries que hi ha amagades, etc. Tapa la imatge, i a veure què recordes.

També pots aprofitar la imatge i jugar al famós joc del “veig-veig” amb un altre membre de la teva família.

Finalment fes una llista de 10 paraules que vegis al dibuix següent. Escriu aquells objectes, animals o persones que tu vulguis.

LLENGUATGE MATEMÀTIC

Per saber si els infants controlen els conceptes espacials (al centre, al costat, a dalt, a sota, entre, sobre) i de quantitat (pocs, molts) , proposem que  els adults narreu una història, i els nens i nenes hauran d’anar-la dibuixant. És important llegir bé, i posar èmfasi en la situació on hauran de dibuixar els elements. No s’ha de llegir la història tota sencera de cop, sinó que s’ha d’anar frase per frase, i deixant que tingui el temps per dibuixar-ho bé

Hi havia una vegada una casa al centre del full.

Que tenia un arbre al costat de la casa.

L’arbre tenia poques pomes.

Hi ha un ocell a dalt de la casa, que se les mira.

Dibuixa un cotxe de joguina a sota de l’arbre.

A l’altre costat de la casa, hi ha un nen i una nena.

Dibuixa una pilota entre els dos nens.

De sobte apareixen molts ocells volant per sobre la casa.

Es volen menjar les pomes….creus que hi haurà prou pomes per tants ocells?

?Alerta! aquesta activitat té data d’entrega: envia’ns una fotografia del resultat del dibuix al correu de l’escola fins el divendres 8 de maig.

Quinzet 

Recomanem que aquesta vegada  facis una autoavaluació de les preguntes del quinzet. La persona adulta triarà 5 preguntes a fer Quinzet. En un full escriu els números de l’1 al 5, un a sota de l’altre, un per cada pregunta que hauràs de contestar. Tria dos símbols per representar “correcte” o “incorrecte”, per exemple: correcte: estrella, incorrecte: llamp; o correcte: verd, incorrecte: taronja. Si encertes la primera pregunta, al costat del número 1 hi posaràs el símbol de correcte, i si no l’encertes, el símbol d’incorrecte. 

D’aquesta manera podràs veure, al final, quantes preguntes has fet bé i en quantes t’has equivocat. El resultat només servirà per saber si has de treballar una mica més les sumes i les restes o si ja ho estàs fent bé i en pots fer de més difícils.

DESCOBERTA DE L’ENTORN

Al rescat!:  

Un experiment per a aprendre els estats de la matèria.

Demana-li al teu fill/a que ompli un petit taper amb joguines vàries. 

Afegeix-li aigua (fins a la meitat). Congela-ho tota la nit. 

Arriba el moment del rescat! Dóna-li xeringues, martell de joguina, pala, aigua tèbia, rascador, aigua calenta i una miqueta de sal per a explorar.

Després de l’experiment, parleu-ne del resultat. Què ha funcionat millor per a poder rescatar als ninots? què li passa al gel? etc.

Podeu fer-ne un dibuix, del procés, utilitzant números per ordenar els passos, escriure-hi paraules de les eines que heu fet servir, fletxes si fan falta, etc.

EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

El cos 

La setmana passada vam proposar-vos de retallar i enganxar parts del cos, per formar-ne. 

Aquesta vegada jugarem amb el cos i després ens dibuixarem.

Primer, amb aquesta cançó tocarem les parts del nostre cos: 

Seguidament podem jugar al “Rei diu… toquem el cap, toquem el nas, toquem els genolls,…”

I després de jugar una estona amb el nostre cos, volem veure com us dibuixeu de bé! Recorda com ho fem a l’escola, i si pots, fes-ho de la mateixa manera.

A la part superior del full posa-hi el títol: EM DIBUIXO

A la part del darrera posa-hi el nom i cognom.

Després, amb el retolador negre dibuixa el cos, no t’oblidis de cap part, si cal mira’t bé en un mirall. Finalment, amb colors pinta’l, intenta dibuixar-te tal i com vas avui, amb la mateixa roba.

? Alerta! aquesta activitat té data d’entrega: envia’ns una fotografia del resultat del dibuix al correu de l’escola fins el divendres 8 de maig.

AUTOCONEIXEMENT I GESTIÓ DE LES EMOCIONS

Aquesta setmana practicarem la TÈCNICA DE LA TORTUGA, una tècnica  per ajudar-nos quan estem molt enfadats i, d’aquesta manera, poder treballar L’AUTOCONTROL.

  • Fase 1: Presentem el conte de la tortuga

Per començar, veurem el conte. Us deixem dos enllaços diferents. Els podeu veure els dos o escollir només un.   

  • Fase 2: Ensenyem els passos a seguir:

L’idea principal és que els vostres fills i filles, a través del conte de la tortuga, se sentin identificats amb ella  i aprenguin a controlar les seves emocions i sentiments.

Per això, és important explicar quan acabeu de veure la història, que quan estiguin enfadats, amb ganes de cridar, pegar…poden fer el mateix que feia la tortuga ( encongir-se,  tancar el seu cos i ficar el cap dins els braços)

 A més a més, us adjuntem aquestes imatges amb els passos que recomanava la tortugueta sàvia. Les podeu imprimir o dibuixar i enganxar-les a un lloc ben visible per si voleu treballar aquesta tècnica amb els vostres fills /filles.

 

STOP (atura’t quan tens malestar o un conflicte).

RESPIRA (la respiració ajuda a calmar-se).

PENSA (pensa com et sents, com pots solucionar el conflicte).

ACTUA (soluciona el teu conflicte). Molt important que en aquest moment parleu de què ha passat, com s’ha sentit i busqueu una solució.

Us animem a practicar la postura de la tortuga i si us ve de gust, penjar una foto al padlet.

TIC

En el següent enllaç, hi trobareu un seguit d’apps molt adients per a treballar continguts educatius del cicle d’infantil, entreu i tafanegeu!

https://toolbox.mobileworldcapital.com/apps/android/metacategory:Educacio_infantil

MÚSICA

Us deixem un vídeo amb una classe de dansa de la nostra professora Olga Clavel. És un vídeo llarg, no cal fer-ho tot de cop. Aquesta és una proposta que es repetirà varies setmanes perquè tingueu temps de gaudir de la dansa. La Olga i jo us animem a fer-ho en família. 

ANGLÈS

Durant aquesta setmana us recomano una App: Astrokids English. Inglés para niños gratis.

La podeu descarregar en algun dispositiu que tingueu a casa. Us recomano que en la nostra etapa infantil és molt positiu fer activitats que recullin aspectes per potenciar tots els sentits. Aquesta proposta podríem dir, a grans trets, que es treballa el sentit de la vista i l’oïda. Per tant, aquest joc el poden fer a estones puntuals (no llarga durada durant tot el dia) i anar alternant amb les altres propostes.

Com podeu veure a les captures que us he fet des del mòbil, hi han varies temàtiques, la més senzilla és la dels colors. L’objectiu d’aquesta proposta és continuar escoltant vocabulari, dels temes que més el hi agradi i de forma interactiva (escollir la resposta correcta i alguns en format memory). Si voleu podeu jugar en família. Enjoy it!

En el cas que no no podeu descarregar aquesta app, la meva recomanació es que puguin veure vídeos de temes que siguin propers o del seu interès. D’aquesta manera no deixaran d’estar en contacte amb la llengua anglesa. Recordeu que també podeu fer ús de les activitats que s’han anat realitzant durant el curs i reforçar-les.

 

També ens plau informar-vos que des del Departament d’Interseccions de l’Ajuntament del Prat han volgut donar continuïtat al projecte d’auxiliars de conversa creant una plataforma amb diferents continguts preparats pels propis auxiliars, classificats per grups d’edat. 

A la plataforma trobareu vídeos dels diferents auxiliars amb propostes d’activitats. Us deixem un exemple d’un vídeo on surt l’Andrei, el recordeu? No cal fer l’activitat, només hem pensat que us faria gràcia veure’l.

 

En aquest video trobareu una explicació del funcionament de la plataforma.

Trobareu la notícia publicada a la web de l’Ajuntament en el següent enllaç.

Esperem que us agradi i us animem a aprofitar aquest recurs!

PSICOMOTRICITAT

Cursa de coixins

Els coixins es poden fer servir per molt més que per estar còmodes al sofà!

Materials necessaris:

  • Coixins
  • Passadís o espai adient per fer una cursa

Primer haureu de marcar el punt de sortida i el punt d’arribada. 

Després donem a cada participant dos coixins.

Per arribar fins al punt d’arribada no podem posar els peus a terra. Així que haurem d’anar posant els coixins, un davant de l’altre, per poder avançar.

Preparats? 3, 2, 1….. JA!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>